Gå til innhold

Noen erfaringer med slike opphold?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig deprimert. Og utslitt. Har gått igjennom utrolig mange belastninger i løpet av de siste årene og kjenner at nå, NÅ har jeg fått nok. Har heller ingen å snakke med. Går til en psykolog, men dette er ikke nok. Derfor lurer jeg på om noen har erfaringer eller vet om et sted man kan få et opphold? Et opphold der man har folk rundt seg å snakke med, og hvor man samtidig kan få trene og holde på med aktiviteter osv. 
Skulle likt å bare kommet meg vekk et sånt sted for en stund. Jeg vet ikke om jeg klarer mer snart

Anonymkode: acc37...89c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viken behandlingssenter eller Modum bad er eksempel på slike steder. Altså ikke som et rent sykehusopphold, mer som rehabilitering. Det er lang ventetid da og hvis du er veldig ustabil/for dårlig så vil du få avslag. Fikk selv avslag fra Viken med den begrunnelse at jeg var for ustabil og for dårlig fungerende. Ble dog oppfordret til å rehenvises når jeg hadde vært stabil i ca seks måneder. Pluss seks måneder ventetid på Viken. Tror det er lenger ventetid på Modum. 

Jeg håper jeg kan bli henvist til høsten slik at jeg får et opphold til neste vår. 

Har ellers kun vært innlagt på sykehus og 7 uker i et kollektiv (stiftelsen Fossum-kollektivet) som er en institusjon med 12-trinns-modellen for rusavhengige. Passet meg svært dårlig. Så har sånn sett ikke noe mer å bidra med. 

Kan jo være at du kunne bli søkt til døgnavdeling på dps? Jeg har vært mest på akuttpost, men har vært noen uker på dps og har en planlagt innleggelse om tre uker. Der får jeg samtaler og en mer strukturert hverdag. Å være fysisk aktiv sørger jeg for selv. Det har man god tid til under en innleggelse ved dps. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...