Gå til innhold

Menyoveriskt og priser hos mcdonalds


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg spiser på mcdonalds en gang hvert skuddår. Men en ting jeg har lagt merke til er hvor upraktisk det er at de ikke har en menyoveriskt med priser lett tilgjenglig noe sted. De har riktinok en oversikt plassert ved disken, men den minner mer om et kaotisk reklameskilt enn en meny.

HVordan får folk egenltig oversikt over hva man kan kjøpe på mcdonalds og til hvilken pris?

Her forleden kom jeg inn. Gikk bort til kassen og så på meny-skiltet over disken. Allerede før jeg var kommet frem stod kassemannen klar til å ta i mot bestillingen min, og rett bak meg kom en annen kunde. Plutselig måtte jeg bestemme hva jeg skulle ha etter å ha lest  et stort reklameskilt i fem sekunder. Det eneste jeg kom på var Big Mac. Men hva den koster, eller hvilke andre alternativer som finnes. Vel det forblir et mysterium.

Merkelig restaurant. Det blir nok annethvert skuddår fra nå av.

Anonymkode: 645fc...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er helt enig 😂 vet om noen ting man kan bestille, pomfri, burger meny, kylling burger og fiske burger. Og de har fått vegansk burger i Oslo på MC. 

Men ja jeg og føler jeg bare ser store bilder og skjønner ingenting 😛 burde virkelig hatt meny. Hadde vært greit med en oversikt. 

Anonymkode: d8a37...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På "min" McDonalds har de en spesifisert meny på veggen ved siden av kassedisken (venstre side). Den er et innrammet A4 ark med priser på hver enkelt burger (ikke "spesial"/"sesong" burgere), andre retter og tilbehør, samt drikke. Ikke lett å se den om an ikke vet at den er der.

Anonymkode: e8698...25a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MC Donalds har alltid hatt et uforståelig menysystem.

Ellers er det noen MC Donalds som er dyrere enn andre. Jeg tror det kan ha noe å gjøre med at det ikke blir lønnsomt fordi sentrene krever en prosentandel av omsetningen istedenfor en fast leie av lokalet. På "min" MC donalds koster en big tasty meny 110kr, mens den andre steder koster 104kr.

Anonymkode: 5ec6d...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

På "min" McDonalds har de en spesifisert meny på veggen ved siden av kassedisken (venstre side). Den er et innrammet A4 ark med priser på hver enkelt burger (ikke "spesial"/"sesong" burgere), andre retter og tilbehør, samt drikke. Ikke lett å se den om an ikke vet at den er der.

Anonymkode: e8698...25a

Dette har de overalt,også på den konkurrerende kjeden Burger King. Folk flest er dumme og klarer ikke å orientere seg.

Anonymkode: b6e0d...73b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

På "min" MC donalds koster en big tasty meny 110kr, mens den andre steder koster 104kr.

 

Sikkert fordi det er forskjell på å ta med seg eller å spise der. Legg skylden på Staten Norge, ikke McD.

Anonymkode: b6e0d...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heldigvis ikke verdens undergang at de ikke har menyer. Greit å holde seg vekke fra MC uansett. Eller jeg blir dårlig av det. Men så glemmer jeg at jeg blir dårlig av maten og spiser der igjen. Og når jeg er ferdig kjenner jeg at jeg blir dårlig i kroppen og tenker "søren og! Hvordan klarte jeg å glemme det igjen!" 😂

Teiteste er at jeg blir så dårlig i kroppen at det ikke var verdt det. Klarer mer å huske på det nå utenom de dagene jeg er skikkelig nedfor da har jeg glemt det helt igjen. Heldigvis sjeldent. Kyllingburgeren demmes og pomfri 😍 hjelpes.... 

Anonymkode: d8a37...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i all verden. Det er jo verken personen i kassen eller den andre kunden sin feil at du ikke klarte å si at du vil kikke litt på menyen og at andre kunder kan komme før deg. 

McDonalds er en fastfoodrestaurant. Det vil si at det går fort og effektivt. Hvis du ikke klarer å følge med tempoet er det bare å stille seg til siden i et øyeblikk. 

Menyen, selv om det ikke er med priser, finner du på nettsiden deres. Det er jo bare å se på prisene på det du kan tenke deg når du er der eller evt. spørre om du er så forvirret som du gir uttrykk for. 

Anonymkode: ba010...f0f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det går an å se på skiltene og tenke seg om før man går frem til kassen, evt så henger det som regel en plakat med priser som nevnt over ved siden av disken. På min lokale mcdonalds har de fått et system der du bestiller seg fra en skjerm og da kan du se hva alt koster, så betaler du, får en kølapp og venter til maten din er klar. Greit system, men du kan ikke bestille burgere f.eks uten sylteagurk, og det er et minus. Men slipper den vanvittige køen foran kassen. Kjøper junk ca en gang i måneden, og da foretrekker jeg burger king. 

Anonymkode: 3518d...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle McDonald's restauranter har forskjellige priser utifra hva som lønner seg fra sted til sted. 

Mitt råd er å ikke stille seg i køen før du har sett på menyen. 

Anonymkode: fc939...3f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...