AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #1 Skrevet 30. april 2018 Jeg har et stygt arr i ansiktet etter at jeg hadde helvetesild for noen år siden. Arret plager meg (kosmetisk sett) veldig. Jeg har lyst til å prøve fillerbehandling for å bli kvitt det/ jevne det ut. Noen her som har erfaring/ anbefalinger? Hva er forskjellen på Juviderm og Restylane og hva det nå heter? Hvor lenge kan jeg forvente å ha effekt av behandlingen, og hva er bivirkningene? Jeg har hørt at behandlingene kan utføres av mennesker helt uten medisinsk bakgrunn - stemmer dette? Anonymkode: ef893...90d
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #2 Skrevet 30. april 2018 Filler kan kun utføres av de som har utdannelse i kosmetisk sykepleie med sykepleier utdanning i grunn. Om noen ikke har autorisasjon driver de ulovlig og du skal aldri gå til noen som ikke har autorisasjon og god erfaring. Lengde på effekt varierer, jo flere ganger du tar det jo lengre er virkningen, men mange opplever at første gang går det ut etter allerede månender selvom det sies at det skal vare i 6-12 mnd . Juvederm er noe mykere og mer flytende, restylane holder seg mer på plass. Jeg ville prøvd å bruke Bio oil og silikonkrem fra apoteket på arret i noen måneder først for å se om det blir bedre. Da kan det blekes litt og trekke seg mer sammen for huden rundt og i leges. Filler i arr vil ikke bleke det , men bare fylle ut søkk om det er veldig nedsunkent arr. Anonymkode: 51dcd...988
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #3 Skrevet 30. april 2018 Sjekk ut dermapen og microderma , det og CO2 laser er mer effektivt på arr enn fillers Anonymkode: 51dcd...988
marihuet Skrevet 2. mai 2018 #4 Skrevet 2. mai 2018 På 30.4.2018 den 12.00, AnonymBruker skrev: Filler kan kun utføres av de som har utdannelse i kosmetisk sykepleie med sykepleier utdanning i grunn. Om noen ikke har autorisasjon driver de ulovlig og du skal aldri gå til noen som ikke har autorisasjon og god erfaring. Lengde på effekt varierer, jo flere ganger du tar det jo lengre er virkningen, men mange opplever at første gang går det ut etter allerede månender selvom det sies at det skal vare i 6-12 mnd . Juvederm er noe mykere og mer flytende, restylane holder seg mer på plass. Jeg ville prøvd å bruke Bio oil og silikonkrem fra apoteket på arret i noen måneder først for å se om det blir bedre. Da kan det blekes litt og trekke seg mer sammen for huden rundt og i leges. Filler i arr vil ikke bleke det , men bare fylle ut søkk om det er veldig nedsunkent arr. Anonymkode: 51dcd...988 Takk for nyttig svar! Jeg har veldig lys hud, så arret og huden min har samme farge. Dessverre er arret dypt (det ser ut som en skikkelig sinnarynke) og huden rundt er også litt "knudrete" - noe som gjør at det ser ut som om jeg har veldig store porer akkurat der. Jeg skal følge rådene dine, men jeg må nok også gjøre noe for å fylle ut søkket.
marihuet Skrevet 2. mai 2018 #5 Skrevet 2. mai 2018 På 30.4.2018 den 12.02, AnonymBruker skrev: Sjekk ut dermapen og microderma , det og CO2 laser er mer effektivt på arr enn fillers Anonymkode: 51dcd...988 Takk, jeg skal lese meg litt opp på dette
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå