Gå til innhold

Erfaring med et eller flere av disse merkene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Alltid klar for litt ny innputt hva gjelder biler, så hvis noen har lyst til å dele sine erfaringer, så er det bare å kjøre på.

Merkene jeg vil høre litt om:

• Peugeot
  • Renault
  • Citroen
  • Ford
  • Chevrolet
  • Volvo
  • Mercedes
  • Opel

Anonymkode: 7f9a3...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har opp gjennom årene hatt 8 forskjellige Peugeoter, 3 av disse var helt nye. Jeg har stort sett vært veldig fornøyd med både bilene og merkeverkstedet. Den siste jeg hadde var en 5008. Den var helt topp frem til uken etter at garantien gikk ut.... da røk alt... Men tror bare det var en mandagsbil av rang og at jeg hadde vært veldig uheldig.
Har hatt en VW Touran (også nybil) og var fornøyd med den også, men byttet den ut etter bare 2 år pga et helt ubrukelig verksted. Hadde den på verksted 6 ganger i løpet av de to årene og tre av gangene klarte de ikke å få fikset det som skulle vært fikset (bestilt feil deler, ikke funnet feilen jeg klaget på eller rett og slett fikset på noe helt annet.....) 

Ellers har jeg ikke så mange erfaringer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, Angelheart2 skrev:

Har opp gjennom årene hatt 8 forskjellige Peugeoter, 3 av disse var helt nye. Jeg har stort sett vært veldig fornøyd med både bilene og merkeverkstedet. Den siste jeg hadde var en 5008. Den var helt topp frem til uken etter at garantien gikk ut.... da røk alt... Men tror bare det var en mandagsbil av rang og at jeg hadde vært veldig uheldig.
Har hatt en VW Touran (også nybil) og var fornøyd med den også, men byttet den ut etter bare 2 år pga et helt ubrukelig verksted. Hadde den på verksted 6 ganger i løpet av de to årene og tre av gangene klarte de ikke å få fikset det som skulle vært fikset (bestilt feil deler, ikke funnet feilen jeg klaget på eller rett og slett fikset på noe helt annet.....) 

Ellers har jeg ikke så mange erfaringer....

Eh...dette er "gode erfaringer" for folk som kjøper dårlig bil?

Kjøp Toyota, Honda, eller en velprøvd Volvo og det hele ser mye mer avslappet ut.

Anonymkode: c4472...161

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjelldronning

Nei, dessverre. Vi har en Toyota Landcruiser og en BMW X5. Veldig fornøyd med de bilene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Opel - veldig fornøyd.

Kjøpte en Astra med automatgir fra 2000, bensin. Noe rust, selvfølgelig, og har kjøpt ny dynamo, batteri samt vifte- og registerreim. Noe problemer med eksosen - men jeg kaller det gromlyd. Utrolig god bil å kjøre! Pen bil er det også :) Ligger godt på veien, men er ingen racer; ligger på 3000 omdreininger ved 120 km/t og føles mer ustabil enn ved lavere fart. EU-godkjent til 2020 

Kjøpte nylig også en 2009 Insignia, automatgir, diesel. God bil å kjøre, og også veldig vakker, og med flere hester, som merkes godt på motorveien, heh! Girer hardt ved lavere fart (50 km/t). Den er tyngre enn Astra, men man... føler ikke hver ujevnhet på veien i motsetning til Astra. Merker at dette er en nyere generasjon, med automatisk avblending i speil, regnsensor og automatisk fjernlys. Fjernlyset på Astra var ikke alltid like lett å få slått av. Men jeg ser greit i mørket! 

Kjenner også noen med Ford Mondeo. Dette mennesket er veldig glad i bilen sin, og det er samme årgang som Astra. Den er ikke like sprek - du akselerer ikke i oppoverbakke; du venter, og har kostet mer å fikse for å få den gjennom EU-kontroller

Anonymkode: ec030...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt subjektivt på de tre bilene jeg har eid:

Citröen: god komfort. Bob-Bob kvalitet. Tungsolgt.

Ford: godt fornøyd. Tight og god å kjøre. Normal/gjennomsnittlig mtp verkstedutgifter. 

Volvo: makeløst gode seter. Solid. Prakkfri (vel og merke ny Volvo jeg hadde den gangen). 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...