Gå til innhold

melde seg ut av trafikkskole


Gjest cupcakemonster

Anbefalte innlegg

Gjest cupcakemonster

Hei. Jeg har tidligere spurt om det er lov å melde seg ut av en trafikkskole. Igår var jeg på oppkjøring i en kjøregård, og det var scootere vi kjørte. Men trafikklærern sa at jeg måtte ha 3 ekstra timer, fordi jeg kunne veldig lite. Og det kostet 800 kr per time. Problemet er at jeg vil melde meg ut av trafikkskolen, og det var tidligere svart her at det var lov å melde seg ut. Men jeg ringte sjefen for trafikk skolen, og han sa at det ikke var lov, det var bindene påmelding. Men jeg synes det er veldig rart at det ikke går an å melde seg ut? at man skal bli tvunget til å kjøre opp, uten at man egentlig vil det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forhør deg med forbrukerrådet.

Det lukter litt svidd her altså.

Anonymkode: 175bf...d29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GulSol

Om du har meldt deg på et bindende kurs, så vil du fremdeles måtte betale for timene du ikke møter opp til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du har meldt deg på et kurs så kan du når som helst slutte, bare å ikke bestille nye timer, og avbestille de du evn har bestilt.

Anonymkode: 1f5f0...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, cupcakemonster skrev:

Hei. Jeg har tidligere spurt om det er lov å melde seg ut av en trafikkskole. Igår var jeg på oppkjøring i en kjøregård, og det var scootere vi kjørte. Men trafikklærern sa at jeg måtte ha 3 ekstra timer, fordi jeg kunne veldig lite. Og det kostet 800 kr per time. Problemet er at jeg vil melde meg ut av trafikkskolen, og det var tidligere svart her at det var lov å melde seg ut. Men jeg ringte sjefen for trafikk skolen, og han sa at det ikke var lov, det var bindene påmelding. Men jeg synes det er veldig rart at det ikke går an å melde seg ut? at man skal bli tvunget til å kjøre opp, uten at man egentlig vil det? 

Ring Statens Vegvesen https://www.vegvesen.no/forerkort/har-forerkort/Hva+har+du+lov+a+kjore/Moped+(klasse+AM) les linken. Og opplæringen heter moped med mindre vi snakker om snøscoter.

Har du meldt deg på en opplæring så er det vel bindende påmelding til du har gjort og kan de tingene du skal kunne? Hva med å få hjelp av forelldrene dine eller andre voksne? Kan du ikke det, får du ringe eller maile barneombudet.no

Anonymkode: 202ae...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, cupcakemonster skrev:

Hei. Jeg har tidligere spurt om det er lov å melde seg ut av en trafikkskole. Igår var jeg på oppkjøring i en kjøregård, og det var scootere vi kjørte. Men trafikklærern sa at jeg måtte ha 3 ekstra timer, fordi jeg kunne veldig lite. Og det kostet 800 kr per time. Problemet er at jeg vil melde meg ut av trafikkskolen, og det var tidligere svart her at det var lov å melde seg ut. Men jeg ringte sjefen for trafikk skolen, og han sa at det ikke var lov, det var bindene påmelding. Men jeg synes det er veldig rart at det ikke går an å melde seg ut? at man skal bli tvunget til å kjøre opp, uten at man egentlig vil det? 

Nå må du gi deg! Hvor mange tråder skal du lage om denne moped/scooter-kjøringa di. Dette tar jo helt av. Har du ingen voksne som kan hjelpe deg med å forstå og veilede deg. KG er ingen barnehage.

Og du var ikke på oppkjøring, det er ikke oppkjøring på mopedlappen. Du var på obligatorisk kjøring.

Anonymkode: 20924...1d5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.4.2018 den 21.19, cupcakemonster skrev:

Hei. Jeg har tidligere spurt om det er lov å melde seg ut av en trafikkskole. Igår var jeg på oppkjøring i en kjøregård, og det var scootere vi kjørte. Men trafikklærern sa at jeg måtte ha 3 ekstra timer, fordi jeg kunne veldig lite. Og det kostet 800 kr per time. Problemet er at jeg vil melde meg ut av trafikkskolen, og det var tidligere svart her at det var lov å melde seg ut. Men jeg ringte sjefen for trafikk skolen, og han sa at det ikke var lov, det var bindene påmelding. Men jeg synes det er veldig rart at det ikke går an å melde seg ut? at man skal bli tvunget til å kjøre opp, uten at man egentlig vil det? 

Melde seg ut? En trafikkskole er ikke et trossamfunn. Du bestiller en tjeneste, du mottar tjenesten, og så står du fritt til å gjøre hva du vil. 

Det er ingen oppkjøring for moped. 

Den nye lærerplanen krever at man når et høyt nok nivå. Dette medfører at mange må ha timer utover det obligatoriske.

Du står selvsagt fritt til å ikke bestille tre ekstra kjøretimer. Da vil du ikke kunne gå videre med undervisningen. Hvis du har kjøpt en pakke kan dette medføre at du taper penger. Kurset må mest sannsynlig betales i sin helhet uavhengig av om du fullfører det, men det avhenger av vilkårene. 

Selvsagt kan de ikke tvinge deg til å fortsette å få undervisning. Si du ikke ønsker å fortsette opplæringen og vil ha en faktura på det du skylder. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...