Gå til innhold

For tidlig tilbake etter sykemelding

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

jeg har en sykemelding som går ut på tirsdag. Har gått på en smell, tatt blodprøver osv men har ikke fått noe svar på dem, så vil anta jeg bare har en tung periode. Er veldig usikker om jeg er klar til å komme tilbake til jobb, kjenner fortsatt at kropp og hode trenger mer hvile... er det noen her som har opplevd å føle seg friske nok til å dra tilbake til jobb, men så funnet ut at dere skulle trengt mer tid?

Anonymkode: 0a1bd...712

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvem har ikke det, for å si det sånn.

Anonymkode: c331c...ec8

• Liker 1
Skrevet

Ring legen i morgen du. Sannsynligvis får du forlenget sykemeldingen uten problemer.

Skrevet

Høres ut som forlengelse av sykemelding er lurt. Det å gå tilbake til jobb for å innse at man ikke orker likevel og måtte sykemeldes på nytt kan fort gi en mental nedtur (ja, jeg snakker av erfaring her) og føre til at total sykeperiode blir lenger enn det som kanskje var nødvendig i utgangspunktet. Lytt til kroppen og ta den tiden du trenger for å bli helt klar.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Er nettopp det jeg er redd for skal skje, og jeg ønsker jo å bli fortest mulig klar for å dra på jobb igjen.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Noen andre som vil dele noen erfaringer?

Skrevet

Det kan nok være smart å starte med en gradert sykemelding i første omgang, dersom du er usikker på om du er klar. 
Da får man en litt roligere oppstart, og kan se hva man makter. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt det som deg. Gikk på en smell, endte opp sykmeldt, det ble tatt masse prøver osv - og i ventetiden kjente jeg bare hvor utrolig godt det var å endelig få hvile. Endelig kunne kroppen hvile, hodet kunne roe ned tankene og jeg trengte ikke stresse med jobb som hang over meg og tok fra meg kreftene. 

Jeg valgte gå tilbake, i samråd med legen, etter en måneds tid. Det var for tidlig. 

Ble sykmeldt igjen og har nå vært borte fra jobb i 5 måneder sammenlagt. Legen konkluderer med stoffskifteproblematikk og utbrenthet. 

For all del, ikke press deg. Det tjener ikke til noe som helst godt. 

Lykke til :)

Anonymkode: ae5fc...759

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt det som deg. Gikk på en smell, endte opp sykmeldt, det ble tatt masse prøver osv - og i ventetiden kjente jeg bare hvor utrolig godt det var å endelig få hvile. Endelig kunne kroppen hvile, hodet kunne roe ned tankene og jeg trengte ikke stresse med jobb som hang over meg og tok fra meg kreftene. 

Jeg valgte gå tilbake, i samråd med legen, etter en måneds tid. Det var for tidlig. 

Ble sykmeldt igjen og har nå vært borte fra jobb i 5 måneder sammenlagt. Legen konkluderer med stoffskifteproblematikk og utbrenthet. 

For all del, ikke press deg. Det tjener ikke til noe som helst godt. 

Lykke til :)

Anonymkode: ae5fc...759

Takk for svar. Føler meg så alene om dette da jeg er veldig ung, og få av mine venner er ferdig utdannede og jobber fullt. Føler også at familien har en forventning til at jeg skal komme meg fort opp igjen. Tenker jeg skal kontakte legen på onsdag for å få forlenget sykemeldingen og høre hva hun tenker videre.

ts

Skrevet

Synes du skal forsøke å gå på jobb igjen. Er ikke verre enn at du bestiller en legetime et par dager etter dersom du ser at det absolutt ikke går. Men er verdt et forsøk :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...