Snuppa2830 Skrevet 29. april 2018 #1 Skrevet 29. april 2018 (endret) Jeg har veldig lyst på en hund som jeg kan gi all min kjærlighet til, men lurer først og fremst på hvor ofte dere vasker hunden og hvor ofte man KAN vaske den? (Altså dusjer eller bader huden). Har lest at det ikke trengs vasking mer enn månedlig av gangen, men kan hunden vaskes oftere? Hvis ikke, hva er grunnen til at den ikke skal vaskes oftere? Endret 11. mai 2018 av Snuppa2830
Grønn Frosk Skrevet 29. april 2018 #2 Skrevet 29. april 2018 (endret) Det varierer. Jeg har en hund som veldig selvrensende, og korthåret. Det skal en del til for at han skal være skitten, men jeg vasker han en del allikevel da han av og til har litt...siktetrøbbel, og det syns jeg er ekkelt i lengden. Månedlig/annenhver måned, kanskje. Endret 29. april 2018 av Grønn Frosk Endret pga autokorrekten.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #3 Skrevet 29. april 2018 Min skylles hver dag. Ellers hadde det vært et sølehelvete av en annen verden inne. Men ordentlig dusjing er ca en gang in mnd. Pusser tenner og renser ører oftere. Anonymkode: e7d26...040 1
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 29. april 2018 #4 Skrevet 29. april 2018 (endret) w Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #5 Skrevet 29. april 2018 De burde ikke vaskes med shampoo alt for ofte da det fjerner det naturlige fettlaget i hud og pels og kan skape irritasjon og tørr hud. Jeg har en shetland sheepdog med god pels som virker tildels "selvrensense", når pelsen tørker forsvinner det meste. Hun blir badet kanskje.. annen hver måned, på det meste? På vår og høst vaskes derimot bein og mage så og si daglig, gjerne flere ganger om dagen også pga mye søle og skitt jeg ikke gidder at dras inn i huset. Da skyller jeg kun med vann. Anonymkode: cb774...0ad
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #6 Skrevet 29. april 2018 Min hund har mellomlang pels, så jeg vasker henne omtrent annenhver uke. Hvis pelsen lukter vondt blir det hver uke. Om sommeren holder jeg henne kortklipt, og da holder det ofte med en gang i måneden. Det varierer veldig med rase, pelstype, lengde på pels osv Anonymkode: 82d70...8dc
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #7 Skrevet 29. april 2018 Forrige hund jeg hadd fikk seg 2 bad på de 10 årene hun levde. Begge gangene var fordi hun hadde rullet seg rundt i døde fisker på en strand. Hun var korthåret uten underull Hadde en Newfoundlander som fikk seg et bad litt oftere, men da som oftest bare i form av en kjapp skyll med hageslangen eller dusjen for å få av det aller verste av søle. Ikke skikkelig vask med såpe osv. Det skjedde vel kanskje 1 gang i året med denne hunden Hunder skal ikke vaskes om det ikke er nødvendig. Det ødelegger det naturlige fettet på huden. De lukter som regel mye verre jo oftere de vaskes også. Anonymkode: 10601...62b
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #8 Skrevet 29. april 2018 Det varierer jo veldig. En utstillingspuddel dusjes oftere enn en jakthund. Anonymkode: cd7b2...2e0
Nerine_ Skrevet 30. april 2018 #9 Skrevet 30. april 2018 Hvorfor vil du eventuelt vaske hunden din oftere enn en gang per mnd? Om du er redd for å ha en skitten hund bør du gå noen runder med deg selv først. Hunder gjør mye ekkelt (spiser avføring de finner ute, eller ruller seg i den).
cleangal Skrevet 30. april 2018 #10 Skrevet 30. april 2018 Har labrador som elsker å rulle seg i søle, så det blir som regel en dusj når vi har vært på tur. Såpe bruker vi bare til jul (og som trussel: «oppfør deg, ellers blir det dusj med såpe»).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå