Gå til innhold

Trenger hjelp.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ikke det bra med meg selv, og har dype selvmordstanker.  For å gjøre en lang historie kort: har vært utsatt for GROV omsorgssvikt siden jeg var liten, og kom just ut av et kjempe destruktivt forhold der jeg ble slått og han var utro - og han behandler meg  forsatt som dritt. Føler at jeg ikke har betydd noe, at jeg er som luft og at ingen bryr seg egentlig om meg. Han var lyspunktet i livet mitt, og jeg så/ser han gli fra hendene mine til andre jenter. Han sier unnskyld, men det skjer igjen og igjen. Og jeg ønsker å tro han igjen å igjen - men ikke denne gangen. Det er godt å ha noen man kan sove og vokne opp med, noen til å holde rundt deg ...noen å ha en koselig frokost med å gå turer med. Det blir alt for mange påkjenninger.... føler meg bare til bry..Har få gode venner. Vurderer å ringe alarmtelefonen, men kan man komme til noen å snakke, eller må man ta det på telefonen? 

Han hadde en hærlig familie, med ei kjempe snill sivgermor - ho var som ei mor for meg! Å det var godt å se at det fins gode familier, og det var godt å føle at noen var glad i MEG! Få nærhet, trygghet, kjærlighet og omsorg. Det var så godt. Har aldri opplevd å få det av min mor.....jeg var noe der. Jeg hadde et hjem der. 

Vet ikke hva jeg skal gjøre, prøver virkelig å fylle dagene mine med ting som gjør meg glad - som å trene. Tankene kommer snikende...hvorfor er jeg egentlig her? Du er jo ikke verdt noe? Ingen er glad i deg? Din mor er ikke glad i deg og vil ikke ha deg - så klart vil ikke han heller......Er så vanvittig trist. 

- jente, 20 

Anonymkode: d4818...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kontakt legen for å få psykolog. Varm klem 💗 

Anonymkode: 5952e...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du betyr mer enn du tror. Få time hos fastlegen, gjerne i morgen hvis du føler deg veldig ille. Det kan det også være aktuelt å ta kontakt med legevakt, hvis det blir helt krise. Men hvis det ikke er helt krise, så vil jeg anbefale deg å ta kontakt med fastlegen. H*n kan henvise deg til til DPS/psykolog. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at du har en vanskelig kjærlighets sorg nå ~ tillat deg selv å ha disse følelsene, de vil etterhvert forsvinne. 

Bruk tiden på å være god mot deg selv, du vil få det bra  ~ bare vær tolmodig! 

 

Anonymkode: 852ad...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og evt oppsøk hjelp hvis nødvendig! 

Anonymkode: 852ad...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må dessverre stenge tråden din fordi vi ikke tillater at man skriver om selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). 

Vi vil oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf 116117 eller ringe nødnummer 113.

Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

  • Mental Helse: 116 123
  • Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år)
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40

Kragebein, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...