Gå til innhold

Loppemarked og bruktbutikker.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg oppdaget denne tråden med bilder fra morsomme gjenstander, som folk har oppdaget ved loppemarked eller bruktbutikker. Men hvorfor finnes det sjeldent slike morsomme saker og ting i Norge? 

Steder slm jeg har vært innom så er det stort sett snakk om kjedelige klær og møbler, samt en del bøker da selvfølgelig. 

Anonymkode: 163fd...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mamma fant en gang to tekopper og tallerkner til 30 kr på en bruktbutikk. Ellers har jeg kjøpt klatrestativ til pus for 50kr (ganske stort) og mye annet til pus, fordi det koster mye mer i en vanlig butikk ( kjøper mye ubrukt til en slikk og ingen ting også).

Det jeg har funnet ut er at hvis man går innom ofte er det lettere å få tak i fine ting. (Har sett barnevogner som ser ut som nye til 250kr, tvilling vogner til 300kr). Det de som jobber i butikkene sier er at det kommer mye søppel også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid78

Jeg er fan av bruktbutikker. Men det er ofte 90% dritt i dem. Gammel møkk ingen vil ha. Fant til og mdd utvasket slitt sengetøy i en. Men innimellom så er det noen skatter. Ikke hver gang jeg er innom at jeg finner noe. Men nå sist fant jeg en stor krystallbolle som var helt nydelig til et par hundre kroner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte en kopp med south park og en kopp med linux ubuntu, official merchandise på loppemarked, til 5 kr pr stykk 

kjøpte Threadless t-skjorte på Fretex butikk til 50 kr, elsker den. https://www.threadless.com/product/1000/runnin_rhino

kjøper masse dritt også da. :fnise: som jeg egentlig ikke trenger kanskje. 

Anonymkode: 356f7...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å dra på noen bruktmarkeder i løpet av sommeren, og anbefaler Romeriksmarkedet på Kulmoen travbane ved Vormsund.

Romeriksmarkedet2018.jpg

Endret av Hanne67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant et Lalique-fat på et loppemarked engang, men det var ikke i Norge

Anonymkode: b5f3e...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kjøpte i dag en gulvlampe til 125 kr og iskremmaskin til 50 kr på Fretex. Samboeren min kjøpte Gjør det selv boka for hobby-snekkeren.

Anonymkode: 356f7...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes mange bruktbutikker med mye interessant mellom hyllene, men man må lete :lete:

Fretex er blitt svindyr. I dag så jeg noen Rosendahl vannglass til kr. 39 kroner stykket. De selges i sekspakninger til 99 kroner. Eller isasjett til kr. 49 pr. Stykk. De selges i firerpakning til kr. 99.

De beste kjøpene er i Misjonsselskapets bruktbutikker. Der gir folk mye rart, fordi det går til gode formål. 

Loppemarked har varierende kvallitet. Og resten går på finn til blodpris.

Anonymkode: d72b5...a7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Finnes mange bruktbutikker med mye interessant mellom hyllene, men man må lete :lete:

Fretex er blitt svindyr. I dag så jeg noen Rosendahl vannglass til kr. 39 kroner stykket. De selges i sekspakninger til 99 kroner. Eller isasjett til kr. 49 pr. Stykk. De selges i firerpakning til kr. 99.

De beste kjøpene er i Misjonsselskapets bruktbutikker. Der gir folk mye rart, fordi det går til gode formål. 

Loppemarked har varierende kvallitet. Og resten går på finn til blodpris.

Anonymkode: d72b5...a7a

Fretex har blitt vanvittige med prisene sine. Så en ullgenser de selger på xxl til 399,- som var priset brukt til 349,-. Hvem i all verden kjøper det? En allværsjakke til 999,-  haha..glem det. 

Anonymkode: 924b1...559

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fretex har blitt vanvittige med prisene sine. Så en ullgenser de selger på xxl til 399,- som var priset brukt til 349,-. Hvem i all verden kjøper det? En allværsjakke til 999,-  haha..glem det. 

Anonymkode: 924b1...559

Helt enig. 

Anonymkode: d72b5...a7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at Fretex boomer med prissetting. Det er jo da spesielt på ting som er billige i utgangspunktet - type klær fra h&m og cubus, og møbler og pynt fra ikea. Jeg har selv sett godt brukte h&m barneklær til 80% av ny pris, og en vase som kostet 10 kr på ikea, å bli priset til 20 kr på Fretex. Men de som setter prisene, kan jo ikke ha oversikt over alle priser, og det er lov å gjøre feil. Det er forresten også lov å prute på Fretex, det har ihvertfall jeg gjort med hell. Da jeg fant noe jeg liker, en fat, som var priset til 100 kr men det synes jeg var for dyrt, og fikk den til 50. 

Anonymkode: 356f7...696

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har massevis fra loppis og bruktbutikker. Alt fra spisestue til hytta, hverdags- og finserviser til klær og bøker. De beste kjøpene gjør man ikke på Fretex i de største byene, men på mer uavhengige bruktbutikker, loppiser litt utenfor allfarvei, auksjoner og bruktmesser. Men selv på landet er det vanskeligere å gjøre de helt store funnene nå, synes jeg. Retrotrenden har levd så lenge og blitt så mainstream at man kommer ikke lenger over komplette Figgjo-serviser fra 70-tallet for en hundrelapp noe sted. Uansett: mellom mye dårlig finner man alltids gull. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruktbutikker må jo ikke være retro og serviser da. Jeg interesserer meg null i serviser og gamle design ting, og kan ikke fordra gamle teakmøbler og slikt. Jeg kjøper klær, barneklær, pynt, bøker, leker, sportsartikler og alt sånne bruksting egentlig, på loppemarked og Fretex og sånn. 

Jeg var nå nylig gjennom Fretex midt i Oslo, og tror jeg var heldig med at jeg traff rett etter levering, men jeg kjøpte meg ihvertfall en hel sommergarderobe, 4 plagg, til 300 kr. Ikke noe spesielle merker, vanlige klesplagg, men to sommer topper, en lett bukse og en sommerkjole. Jeg kjøpte også ulv-badedrakter til begge barna, og ei ny jakke. Vi er nå klare for ferieturen for omtrent ingen penger. :) 

Anonymkode: 356f7...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...