Gå til innhold

Til alle usikre kvinner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har den siste tiden lest flere tråder opprettet av kvinner som er usikre fordi daten har gitt uttrykk for at han ønsker å møtes igjen, kanskje også avtalt en nærmere bestemt aktivitet, men så blir det stille. 

Selvfølgelig kan det være feighet og såkalt "ghosting". 

Men det kan også være at vedkommende faktisk er interessert. men at han har et såpass stort arbeidspress at han ikke kan eller har samvittighet overfor seg selv og sin arbeidsmoral til å mer eller mindre langt tid i forveien sette av noen timer til å gå på date. Det høres utrolig ut, men sånn er det for flere av oss.

Jeg er for tiden på Tinder. "Hvorfor?", lurer du kanskje. Fordi jeg har lyst på en kjæreste. Akkurat nå er jobben livet for meg, men jeg vet det vil komme bedre tider, selv om jeg har en jobb som alltid vil kreve mye. Jeg må altså finne en kjæreste som tolererer det, og som helst har mye å gjøre selv. For noen uker siden tok jeg meg en lengre middagspause fra arbeidet og traff en tindermatch. Hun var enda vakrere i virkeligheten, søt, sprudlende, smart og ekte. Jeg ønsket å være mye lengre sammen med henne, men visste allerede at kvelden på kontoret ville bli lang med det som var, så vi var sammen bare i en drøy time. 

Samme kveld sendte hun melding (absolutt ikke noe negativt i at kvinnen sender melding etter første date, og attpåtil bare timer etter vi har skilt lag), og hintet om at hun ville treffes igjen. Jeg ønsket så klart det samme, plukket opp hintet og sa: "La oss (*spesifisert aktivitet*) neste gang". Vi ga begge uttrykk for at vi gledet oss til å treffes igjen. Vi skulle komme tilbake til nærmere bestemt tidspunkt, og lang historie kort: Vi har enda ikke møttes. Hun har sendt meg to meldinger og "purret" (uten å direkte mase), men jeg har virkelig ikke anledning da jeg jobber med en voldsom stor sak for tiden. Jeg er en mann av få ord, og har ikke forklart henne dette, selv om jeg selvfølgelig vet at jeg burde ha gjort det, for at hun skal slippe å sitte med en usikkerhet. Samtidig er jeg avhengig av en dame som stoler på det jeg sier, og som ikke snur og vender på enhver stein for å innfortolke noe mer i det. Derfor velger jeg å "behandle" henne på den måten allerede fra starten av; Klarer hun å ha is i magen og stole på at jeg mener det jeg sier, så er det et godt utgangspunkt. Hvis ikke, vil ikke vi kunne passe sammen i det lange løp uansett. 

I mitt konkrete tilfelle håper jeg jeg får en roligere periode om litt. Da tenker jeg å sende en melding til den vakre kvinnen jeg har vært på date med, og høre om hun fortsatt er interessert. Håper hun svarer ja. 

Anonymkode: 9cae5...02f

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at dine intensjoner er ekte. Dessverre så er det altfor mange menn som håndterer situasjonen likt som deg, uten å ha samme intensjon bak. Derfor blir kvinner usikre.. kvinner blir helt serisøt ødelagt av alle playere på tinder. Om du oppriktig har lyst til å treffe henne igjen, send henne en mld med noen av elementene du nevner her. Det tar ikke mange sekundene. 

Anonymkode: c2f08...051

• Liker 9
Skrevet

Men det er ikke så lett å stole på folk man ikke kjenner. Tipper hun sitter og er litt usikker men at hun «holder ut» fordi hun likte deg godt. 

Helt ærlig så synes jeg at du spiller et spill med henne. Uansett om du har gode intensjoner og virkelig vil date henne videre. Du burde uttrykke deg klart og tydelig... «hei, beklager for at jeg ikke har fått fastsatt et tidspunkt for vårt neste møte. Jeg har det utrolig travelt på jobb for tiden, men jeg ville bare si at jeg har veldig lyst til å møte deg igjen og jeg håper at vi kan få det til snart».

du Kan forvente at hun skal stole på deg og dine hensikter når hun har blitt kjent med deg. Etter én date er du så og si en fremmed, og for at dere skal ha et godt utgangspunkt for å bli bedre kjent så bør du være mye tydeligere enn hva du er. 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Du spiller kostbar og forventer at hun skal stole på deg. Etter en date! Da tester du henne jo og spiller spill. Det er bare tull å si at du ikke mener det. 

Ta kontakt med jenta og planlegg sammen tid, sted og hva dere skal gjøre sammen. 

Helt greit at du har mye å gjøre på jobben. Men husk på at dere er to om dette og når du oppfører deg som dette så tidlig kan du miste henne. Hun fortjener bedre. 

Anonymkode: 2f9f7...de4

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Men du har tid til å være på Kvinneguiden og skrive om at du ikke har tid...spesielt!

Anonymkode: 8512c...3fd

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har den siste tiden lest flere tråder opprettet av kvinner som er usikre fordi daten har gitt uttrykk for at han ønsker å møtes igjen, kanskje også avtalt en nærmere bestemt aktivitet, men så blir det stille. 

Men det kan også være at vedkommende faktisk er interessert. men at han har et såpass stort arbeidspress at han ikke kan eller har samvittighet overfor seg selv og sin arbeidsmoral til å mer eller mindre langt tid i forveien sette av noen timer til å gå på date. Det høres utrolig ut, men sånn er det for flere av oss.

Jeg er for tiden på Tinder. "Hvorfor?", lurer du kanskje. Fordi jeg har lyst på en kjæreste. Akkurat nå er jobben livet for meg, men jeg vet det vil komme bedre tider, selv om jeg har en jobb som alltid vil kreve mye. Jeg må altså finne en kjæreste som tolererer det, og som helst har mye å gjøre selv. For noen uker siden tok jeg meg en lengre middagspause fra arbeidet og traff en tindermatch. Hun var enda vakrere i virkeligheten, søt, sprudlende, smart og ekte. Jeg ønsket å være mye lengre sammen med henne, men visste allerede at kvelden på kontoret ville bli lang med det som var, så vi var sammen bare i en drøy time. 

Samme kveld sendte hun melding (absolutt ikke noe negativt i at kvinnen sender melding etter første date, og attpåtil bare timer etter vi har skilt lag), og hintet om at hun ville treffes igjen. Jeg ønsket så klart det samme, plukket opp hintet og sa: "La oss (*spesifisert aktivitet*) neste gang". Vi ga begge uttrykk for at vi gledet oss til å treffes igjen. Vi skulle komme tilbake til nærmere bestemt tidspunkt, og lang historie kort: Vi har enda ikke møttes. Hun har sendt meg to meldinger og "purret" (uten å direkte mase), men jeg har virkelig ikke anledning da jeg jobber med en voldsom stor sak for tiden. Jeg er en mann av få ord, og har ikke forklart henne dette, selv om jeg selvfølgelig vet at jeg burde ha gjort det, for at hun skal slippe å sitte med en usikkerhet. Samtidig er jeg avhengig av en dame som stoler på det jeg sier, og som ikke snur og vender på enhver stein for å innfortolke noe mer i det. Derfor velger jeg å "behandle" henne på den måten allerede fra starten av; Klarer hun å ha is i magen og stole på at jeg mener det jeg sier, så er det et godt utgangspunkt. Hvis ikke, vil ikke vi kunne passe sammen i det lange løp uansett. 

I mitt konkrete tilfelle håper jeg jeg får en roligere periode om litt. Da tenker jeg å sende en melding til den vakre kvinnen jeg har vært på date med, og høre om hun fortsatt er interessert. Håper hun svarer ja. 

Usikkerhet er  normalt i begynnelsen, ekte menn vet & gjøre en dame de er interessert i trygg. 

Anonymkode: de480...2c0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men du har tid til å være på Kvinneguiden og skrive om at du ikke har tid...spesielt!

:hoho:

• Liker 1
Skrevet

Hm, i utgangspunktet er jeg enig med deg. En fremtidig (eller nåværende) partner må kunne akseptere at i perioder "vinner jobben". På den annen side er det uklart i innlegget ditt om du har gjort henne oppmerksom på at du i perioder jobber mye. Det er vanskelig å "stole på" at du kommer tilbake til saken hvis hun ikke aner hvorfor du ikke svarer eller kontakter henne oftere. 

Har du informert henne om at "du, nå er jeg inne i en veldig intensiv periode på jobben, så den daten kan ikke bli riktig enda" så er jeg enig i  poenget ditt, men hvis du forventer hun skal sitte helt i tåka og vente så tror jeg du gjør et feilgrep. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Btw; dette kunne du vel tatt deg tid å forklare henne det, ikke til "alle usikre kvinner" på kvinneguiden. Du har en så tidkrevende og viktig jobb at du ikke har tid til å kommunisere med henne, men du kan skrive et langt innlegg om hvorfor du ikke har tid på kg. Akkurat nå er det ikke "jobben" din men tid på kg som opptar deg. Send henne en sms med link til dette innlegget så slutter hun nok å "mase". 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Cata skrev:

Hm, i utgangspunktet er jeg enig med deg. En fremtidig (eller nåværende) partner må kunne akseptere at i perioder "vinner jobben". På den annen side er det uklart i innlegget ditt om du har gjort henne oppmerksom på at du i perioder jobber mye. Det er vanskelig å "stole på" at du kommer tilbake til saken hvis hun ikke aner hvorfor du ikke svarer eller kontakter henne oftere. 

Har du informert henne om at "du, nå er jeg inne i en veldig intensiv periode på jobben, så den daten kan ikke bli riktig enda" så er jeg enig i  poenget ditt, men hvis du forventer hun skal sitte helt i tåka og vente så tror jeg du gjør et feilgrep. 

Takk for forståelsen!

Jeg har sagt i fra at det er jobben som er i veien, ja, men har ikke beklaget det på noen måte eller skrevet en så "detaljert" melding som noen ovenfor her har antydet. Det er kanskje kynisk av meg, men for min del blir det feil å beklage at jeg har mye jobb ettersom det er noe hun eventuelt må kunne tolerere uansett. 

... og til dere som påpeker at jeg har tid til å være på kvinneguiden, men ikke møte henne... Hovedinnlegget skrev jeg på toget på vei til jobb. Innlegget var ment som "trøst" til flere kvinner, ikke at jeg skulle bli kritisert. Uansett; jobben kaller. Ha en god søndag da, dere!

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Synes du viser veldig dårlig forståelse og empati for kvinnens situasjon her. Mest sannsynlig vil oppførselen din tolkes som at du bare er middels interessert. Ingen har så travle jobber at de ikke klarer å sende en kort melding i ny og ne som oppfyller kvinnens behov for bekreftelse på interesse.

Generelt tror jeg både menn og kvinner kan være veldig tålmodige, så lenge man er noenlunde sikre på den andre partens intensjoner. Din mangel på tilbakemelding og forslag på konkrete muligheter for å treffes er et stort rødt flagg, og gjør henne usikker.

Du har tid til å sende en kort melding hvor du benytter anledningen til å klargjøre dine intensjoner. Jobben din er neppe så travel at du ikke klarer å sikte mot et gjøremål en kveld den neste uken eller to. Begynn å prate om denne kvelden og foreslå hva dere skal gjøre.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for forståelsen!

Jeg har sagt i fra at det er jobben som er i veien, ja, men har ikke beklaget det på noen måte eller skrevet en så "detaljert" melding som noen ovenfor her har antydet. Det er kanskje kynisk av meg, men for min del blir det feil å beklage at jeg har mye jobb ettersom det er noe hun eventuelt må kunne tolerere uansett. 

... og til dere som påpeker at jeg har tid til å være på kvinneguiden, men ikke møte henne... Hovedinnlegget skrev jeg på toget på vei til jobb. Innlegget var ment som "trøst" til flere kvinner, ikke at jeg skulle bli kritisert. Uansett; jobben kaller. Ha en god søndag da, dere!

Høres ut som "jobben din, er en jobb i seg selv "......

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for forståelsen!

Jeg syns det er bra du skriver dette ts.har selv vært altfor usikker som kvinne,trekt meg tilbake,men så har de likt meg.jwg som var altfor snar å tru d motsatte. 

Anonymkode: aef5d...946

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for forståelsen!

Tror ikke du fikk godt nok frem hvor viktig jobben din er, kan du si det en gang til?  Så rart du får et behov for å "trøste" kvinner på kg men ikke å gjøre denne kvinnen sikker på dine "intensjoner". 

• Liker 5
Skrevet

Det er noe som heter prioriteringer. Har du lyst på en kjæreste må du faktisk klare sette av litt mer tid. Noen timer i uken klarer vi alle selv med masse jobb.

Om du forventer at akkurat denne damen skal vente på deg så må du legge mer i det. De fleste har full forståelse for jobb, eksamensperioder osv., men som sagt går det an å sette av noen timer og meldinger for å holde interessen oppe.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men da er du faktisk ikke klar for å ha kjæreste. Syns du skal legge jakten på hylla da, til livet ditt passer bedre og du faktisk har tid og rom til å ha en kjæreste.
Å være i et forhold krever mye av både tid, ansvar og prioriteringer. Det er ikke nok å "ha lyst på" kjæreste, man må også ha livet og livssituasjonen sin klart for det, eller tilrettelegge for å endre livssituasjonen slik at man er klar for det.
Det nytter ikke å ha lyst på hund om man ikke har tid til ansvaret, og det nytter ikke å ha lyst på barn om man ikke har tilrettelagt livssituasjonen og omgivelsene for det.

Anonymkode: 3df28...1c9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke unskyldende at man jobber mye, din superegoist, man kan faktisk kommunisere akkurat det. At jobben er første prioritet i mitt liv, og du er nummer 3, etter meg selv. 

Anonymkode: c9f03...0a0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Nikolai? 

Anonymkode: a0cc0...2d9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det der er bare piss. Til og med Donald Trump har tid til kjæreste og han er PRESIDENT. Tviler på at du har viktigere jobb enn han altså. Donald har til og med flere kjærester han. Prioritering, prioritering, prioritering. Alt annet er dårlige unnskyldninger. 

Anonymkode: cde45...6d2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har full forståelse for at en date har et travelt liv. Har selv en jobb som tar ekstremt mye tid i perioder. 

Men forstår ikke hvorfor du ikke gir henne tydelig beskjed om at du er inne i en sånn periode nå. Særlig når du ser selv at det kan gjøre henne usikker. Det er jo ren egoisme. Så ikke en mann jeg hadde giddet å bruke tid på. 

Anonymkode: 80ac4...9f7

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...