Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg kom til Norge da jeg var 5 år og er nå godt over 20. Er ikke religiøs(drikker sosialt osv), og har liksom ikke noen forhold til "hjemlandet" utenom at mine foreldre og jeg kan språket. 

Hvordan kan jeg få dette frem på Tinder osv? Ser her at en del av dere er ganske dømmende på bilder og jeg som alle andre utlendinger har svar hår osv. 

Jeg kunne også ha tenkt meg og vise bio/bilder til noen av dere på PM om dere kunne bare gå over det og sett på om det er noe galt der eller noe.

Mvh

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker du kan skrive en litt vanlig profiltekst om interesser o.l., og flette inn "ikke religiøs" i profilteksten. Hvis du skriver noen setninger med tekst, kommer det jo frem også at du kan bra norsk, har "vanlige" interesser osv. Dessverre er det sikkert en del jenter som sveiper noen med et fremmedartet navn vekk, fordi man forbinder det med muslimer. Hadde jeg vært deg ville jeg heller ikke brukt hele mitt virkelige fornavn, men heller en kortform, f.eks. Tom eller Ted, noe som ligner litt på ditt eget navn.

Anonymkode: 3422a...575

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke hør på brukeren over. Vær deg selv!

Anonymkode: cb0e4...c7a

• Liker 4
Skrevet

Bruk rett navn, men kanskje beskrive deg som norsk eller norsk - hjemlandet ditt? Eventult nordmann med utenlands røtter? Og kanskje legge til at du liker å ta ein øl i sosialt lag? Bioen er no for beskrive deg bedre😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har sett noen skrive noe som "fra X, men identifiserer meg som norsk".

Veldig synd at dere kjenner på dette presset, på vegne av alle fordomsfrie damer: vi er lei oss😥

Anonymkode: 9250d...6e3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er det rasisme som grunnen til at ingen på Tinder vil ligge med deg. At 90% av alle menn heller ikke får noen respons på Tinder er helt irrlevant, for med deg er det rasisme. Du er jo så kjekk at det kan ikke ligge noen annen forklaring bak. :sarkasme:

Anonymkode: a2efc...ebb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Det er ikke sånn at bare fordi man ser noen som er farget på bilde tenker man "utlending", jeg gjør i allefall ikke det.
Først og fremst så dømmer jeg menn etter klesstilen og hvordan "type" person de virker å være ut fra type bilder de velger å bruke og etter profiltekst.
F.eks poserer man på en bar med drink i hånda, eller har man et nøytralt bilde som viser ansiktet godt og gjør at profilen ser litt mer seriøs ut.

Jeg tenker at ang dette med kultur og religion så kan du bare skrive noe som for eks.
"Er en mann som liker ***tingene du liker å gjøre****, og jeg er glad i ****for eksempel dyr, favorittmat, favorittfilmsjanger***, er ikke religiøs og håper å finne en jente *****for flørt -hvis du bare er ute etter noe uforpliktende, eller Å bli glad i - om du ønsker deg kjæreste**** "

Og først når noen skriver med deg og spør hvor du kommer fra så kan du svare landet ditt og samtidig skrive "men jeg har vært i norge siden jeg var 5 og har egentlig ikke noe forhold til hjemlandet mitt  så ser på meg selv som mer norsk enn **land** da :) "

Hvis du vil få veiledning med bildene dine kan du laste opp på midlertidig nett her https://unsee.cc/
, der kan du stille inn når du laster opp om du vil at bildet skal slettes etter f.eks 1 time eller 1 dag.
Hvis du stiller den inn på 1 dag så rekker nok flere av oss å se bildene og kan komme med ærlige tilbakemeldinger, bildet slettes fra nett automatisk etterhvert så de ikke ligger ute for alltid :) Eller så kan du prøve å beskrive settingen du er i på bildene og klærne du har på deg så kan vi si om det høres Ok ut eller om du burde ta bilde i litt annen type setting eller no.

Anonymkode: 7ce5c...d4e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt er det rasisme som grunnen til at ingen på Tinder vil ligge med deg. At 90% av alle menn heller ikke får noen respons på Tinder er helt irrlevant, for med deg er det rasisme. Du er jo så kjekk at det kan ikke ligge noen annen forklaring bak. :sarkasme:

Herregud for en teit og unødvendig kommentar! Først og fremst så har han ikke nevnt noe om rasisme i det hele tatt, men det virker som at du selv er rasist siden det var det som var det første du tenkte når du så ordet utlending!
Og seriøst, er det nødvendig å sette deg selv i offerposisjon fordi du heller ikke får dame, og prøve å gjøre tråden til å handle om at det er synd på deg for å prøve å tie trådstarter bare fordi han spør om råd og veiledning?
Kanskje du selv heller skulle spurt om råd og veiledning for å få bedre hell med damer enn å sitte på internett å grine over det???? :balltre:

• Liker 4
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har jeg klaget over at ingen på Tinder vil ligge med deg? Aldri nevnt rasisme og har aldri følt på rasisme heller generelt i livet.

Jeg spurte om hvordan jeg enkelt kan forbedre profilen min. 

Navnet mitt er heldigvis (i guess) ikke typisk navn så jeg slipper å endre det, de som jeg har snakket med syns det er et ganske kult navn.

Jeg skal forsøke å laste opp bildene. Jeg tenkte å skrive noe sånt som "Ingen single kusiner igjen så jeg er på tinder" eller "stort + om du er i burka" for å spille på ironi og humor men kanskje like greit å gå for noe enkelt? Føler det er så kjedelig med "Glad i mat, fotball og turer i skogen".

Takk får rådene hittil!

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, Grave skrev:

Hei!

Jeg kom til Norge da jeg var 5 år og er nå godt over 20. Er ikke religiøs(drikker sosialt osv), og har liksom ikke noen forhold til "hjemlandet" utenom at mine foreldre og jeg kan språket. 

Hvordan kan jeg få dette frem på Tinder osv? Ser her at en del av dere er ganske dømmende på bilder og jeg som alle andre utlendinger har svar hår osv. 

Jeg kunne også ha tenkt meg og vise bio/bilder til noen av dere på PM om dere kunne bare gå over det og sett på om det er noe galt der eller noe.

Mvh

Nei, er ikke nevnt noe om rasistiske kvinner i det hele tatt :sarkasme:

AnonymBruker
Skrevet

Er så lei utelandske som roper rasisme hver gang en kvinne ikke vil ligge med de.

Det var forresten veldig vanlig på skolen jeg gikk på at jenter som ikke ville ligge med de utelandske guttene ble kalt rasister. Noen jenter bøyde til slutt av for presset og lot de utenlandske gjengene gjøre som de ville, for  å slippe stemplet som rasist.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, Grave skrev:

Jeg skal forsøke å laste opp bildene. Jeg tenkte å skrive noe sånt som "Ingen single kusiner igjen så jeg er på tinder" eller "stort + om du er i burka" for å spille på ironi og humor men kanskje like greit å gå for noe enkelt? Føler det er så kjedelig med "Glad i mat, fotball og turer i skogen".

Nei, ikke skriv det. Det er ikke noe morsomt engang. Det er mye bedre å skrive noe som "glad i mat, fotball og turer i skogen" som forteller leseren litt om hvem du er og hva du liker, for å se om hun har noen like interesser som deg, som jo er det man baserer et forhold på og ikke bare utseendet.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er så lei utelandske som roper rasisme hver gang en kvinne ikke vil ligge med de.

Det var forresten veldig vanlig på skolen jeg gikk på at jenter som ikke ville ligge med de utelandske guttene ble kalt rasister. Noen jenter bøyde til slutt av for presset og lot de utenlandske gjengene gjøre som de ville, for  å slippe stemplet som rasist.

Hva er problemet ditt? Han har ikke nevnt et ord om rasisme men ganske tydelig at du er rasist da, som kommer inn å rakker ned på en kar fordi han er utlending. Han er her for å spørre om råd til hvordan han kan forme profilen sin for å få mer hell, skal vedde på du hadde digga det om det var en hvit mann som spurte. Tips til deg: Søk etter råd du også, og slutt å vær en drittsekk, da får du aldri noe suksess på damefronten.

Og det du skriver om at jenter ligger med utlendinger for å ikke bli stemplet som rasist er løgn, høres ut som du er en mann som aldri har fått fitte og er sjalu og bitter på at utlendinger har, og må krenke både utlendingene og kvinnene fordi "ingenting" er liksom feil med deg selv nei! Eh, lite med selvinnsikt på deg ja. Drittsekk

• Liker 3
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei Kjære Anonym,

Jeg nevnte aldri at det var rasistisk.

Poenget mitt var, hvordan kan jeg vise meg fram som mer norsk enn det hudfargen min vil si? Jeg skjønner at folk er skeptisk pga kulturforskjeller, og ikke utseendet. Det er kanskje det som er mitt største spørsmål.

Håper fortsatt du får en bedre dag og kanskje slipper å være så sinna på forumet her.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at mange venninner av meg velger bort utenlandske gutter på tinder fordi de ikke vet hva de får. De er redde for en annen kultur og om du eventuelt er muslim, ikke kan språket, ikke er norsk nok osv. Jeg skal innrømme at jeg ofte kan sveipe nei på utenlandske menn selv, men da er det som oftest fordi de har de typiske bildene og klesstilen som jeg uansett ikke faller for. Stående foran en bil osv. Det hjelper nok å skrive litt om deg selv med godt norsk språk, gjerne ha bilde av flagget fra hjemlandet ditt (om det ikke er et typisk land med mange fordommer til i forhold til muslimer) og et norskt flagg ved siden av (altså som emojier i profilteksten din, ikke som selve bildet :fnise:) .

Jeg kan godt sende deg en pm om du ønsker det, så kan du sende meg bilder/bio om du vil ha en vurdering? Så kan jeg si hva som eventuelt ville gjort at jeg ikke trykket ja på deg. 

Anonymkode: a36c1...528

AnonymBruker
Skrevet

Forresten, meg over igjen, så synes jeg deg med at det ikke var flere kusiner igjen var veldig morsomt :fnise: Typisk min humor! Men jeg tror ikke jeg ville skrevet det i tinderbioen, det er nok mange som vil sveipe nei fordi de enten blir sinte eller tror du er "seriøs".

Anonymkode: a36c1...528

Skrevet

Gjerne send meg en PM så får du hva profilen min.

Skrevet (endret)
On 4/29/2018 at 6:47 AM, AnonymBruker said:

Hvorfor må alt vinkles til at det rasisme?! At en etnisk norsk ikke tenner på en annen rase, er da ikke nødvendivis rasisme. Man skal da ikke lure seg selv eller andre til å tro at en liker en, bare fordi en ikke skal bli stemplet som rasist. Alle har sine preferanser, og hva en tenner på er en viktig del av det.

Vil tro at en etnisk norsk ville hatt problemer også, hvis han\hun prøvde å finne seg en kjæreste i f.eks kina, hvis dem prøver å finne seg noen via dating-sider, eller ellers. Det er da bare sånn det er naturlig, og ingen har skyld i det.

Hadde trådstarter f.eks prøvd finne seg kjæreste i hjemlandet, hvor foreldrene kommer fra, så ville trådstarter naturligvis funnet seg noen raskt. Å finne en i Norge, kan virke som å finne en nål i en høystakk, og det kan virke veldig vanskelig. Men selvfølgelig er det noen her også som vil være interessert, men de tar lengre tid å finne. Det handler om demografi blant annet.

Endret av TrekStar
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At du kler deg vestlig i bildene dine er da nok? Eventuelt sleng med et par hobbyer som politikk, lesing, frivillig arbeid, eller danseklasser? :klo:

Anonymkode: 64a47...80f

Skrevet

Tror ikke jeg hadde tenkt særlig over om du så utenlandsk ut, har ihvertfall ikke gjort det før.

Det kommer selvsagt litt an på hva man er ute etter - for et bekjentskap kan en annen kultur og språk bare være positivt, men om man tenker langvarig er det ofte enklere om man har samme kultur.

Men du identifiserer deg jo som norsk, og så lenge ikke familien gjør alvor av dette med de single kusinene burde vel ikke det vært noe problem :P

Mitt beste råd er å "bare være deg" selv. Dette siden dersom du uttrykker deg som en vanlig norsk ung mann så ville ikke jeg tenkt at du var noe annet.

Men nå er ikke jeg på Tinder, og jeg kan ikke snakke for andre enn meg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...