Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som svar til moren som tenker å begynne å røyke (litt) igjen når babyen er født så vil jeg minne om at det er farlig å samsove dersom en av foreldrene røyker. Det øker risikoen for krybbedød, og det er heller ikke anbefalt å legge babyen på eget rom de første månedene, også med tanke på økt risiko for krybbedød. For ikke å nevne hvor slitsomt det er å måtte løpe inn og ut av babyens rom for å amme (evt. gi flaske) om natta. 

Så dersom du har klart å slutte; Er det virkelig verdt det å begynne igjen, med tanke på risikoen? 

Anonymkode: c87c2...44f

Men må baby sove i foreldres seng da? ;)

Anonymkode: 96764...90d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men må baby sove i foreldres seng da? ;)

Anonymkode: 96764...90d

Å sove på samme rom, som er anbefalt første året, er også samsoving :)

Det er frarådet både ved røyking og snusing. 

Som eksrøykerog snuser, barn av røyker og mor må jeg si at røyk lukter helt grusomt! Snus stinker også forsåvidt, men røyk er virkelig ille og lukter lenge. Har man klart å slutte så lenge så klarer man faktisk å slutte for godt. Jeg røyket i ti år, 20 om dagen, og snuset i to. Med en gang vi skulle prøve kastet jeg snusen og sluttet. Det var ikke noe problem selv om jeg hadde prøvd utallige ganger og ikke fått det til, blitt et monster og begynt igjen. Nå kunne det aldri falle meg inn å begynne med noe så idiotisk igjen. 

Anonymkode: 02ed6...181

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Å sove på samme rom, som er anbefalt første året, er også samsoving :)

Det er frarådet både ved røyking og snusing. 

Som eksrøykerog snuser, barn av røyker og mor må jeg si at røyk lukter helt grusomt! Snus stinker også forsåvidt, men røyk er virkelig ille og lukter lenge. Har man klart å slutte så lenge så klarer man faktisk å slutte for godt. Jeg røyket i ti år, 20 om dagen, og snuset i to. Med en gang vi skulle prøve kastet jeg snusen og sluttet. Det var ikke noe problem selv om jeg hadde prøvd utallige ganger og ikke fått det til, blitt et monster og begynt igjen. Nå kunne det aldri falle meg inn å begynne med noe så idiotisk igjen. 

Anonymkode: 02ed6...181

Nei, å sove på samme rom er ikke samsoving, og det er tryggere å sove på samme rom selv om foreldrene røyker, enn å sove på eget rom. 

Problemet er jo at man kan risikere å få en baby som trenger å samsove for å finne roen, det er ikke alltid man bare kan bestemme at man ikke skal samsove... 

• 1 år senere...
Skrevet
På 28.4.2018 den 23.53, Gakkepus skrev:

Jeg er gravid nå, men før graviditeten røyket jeg. Det har jeg gjort i mange år. Klarer meg helt fint uten røyk nå, men kjenner stadig på suget. Det er ikke så lett å gi opp noe man likte/var avhengig av. For min del, så tror jeg at jeg kommer til å ta meg en røyk eller to etter at barnet er født, og når det passer seg. Hvis man aldri har vært avhengig av nikotin så er det nok vanskelig å forstå. 

Jeg har vært avhengig. Snuste en boks, MINST. Å skylde på avhengighet er bare en dårlig unnskyldning. Det er et mareritt å slutte å snuse, men det bør man jammen meg gå gjennom for barnet skyld.

Jeg sluttet på dagen da jeg fant ut jeg var gravid og har aldri tatt en snus siden. Men tro meg, jeg har hatt enormt lyst på mange ganger!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...