AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #1 Skrevet 28. april 2018 Jeg har vært veldig flink å sluttet å snuse under svangerskapet. Nå er babyen min 3 måneder, og sover natten gjennom. Han får en flaske på kvelden uansett. Men føler meg fortsatt som en fæl mor som da tar meg en snus på kvelden. Jeg sørger for at det går hvertfall 7 timer før han får amme igjen, våkner han før dette får han en flaske igjen. Dette er vel ikke skadelig selv om for gutten min? Anonymkode: b0b02...fb3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #2 Skrevet 28. april 2018 Så lenge du pumper ut og kaster den nikotinholdige melken, går det bra. Men den melken må bort, det hjelper ikke å bare «vente litt». Anonymkode: 67d67...4c7 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #3 Skrevet 28. april 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så lenge du pumper ut og kaster den nikotinholdige melken, går det bra. Men den melken må bort, det hjelper ikke å bare «vente litt». Anonymkode: 67d67...4c7 Okei, det var egentlig veldig greit å vite! Anonymkode: b0b02...fb3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #4 Skrevet 28. april 2018 Nikotin har en halveringstid på 2 timer. Det vil si at 2 timer etter siste snus er nivået av nikotin halvparten, etter 4 timer er nivået en fjerdedel, etter 6 timer er det en åttendedel osv. Det tar dermed ca 2-3 døgn fra du snuser til det ikke er noen målbar mengde mednikotin igjen i blodet. så nei! Anonymkode: 67033...80d 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #5 Skrevet 28. april 2018 Hvorfor har du startet igjen når du klarte å slutte i graviditeten? Anonymkode: c4304...bd4 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #6 Skrevet 28. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så lenge du pumper ut og kaster den nikotinholdige melken, går det bra. Men den melken må bort, det hjelper ikke å bare «vente litt». Anonymkode: 67d67...4c7 Det stemmer vel ikke, man trenger ikke og pumpe for at melken skal blir nikotin fri. Det trenger man heller ikke om man har drukket alkohol. Kroppen fornyer melken hele tiden. Men om du pumper deg etter nikotin alkohol, må du tømme den ut. Anonymkode: 3588e...d7f 8
Gakkepus Skrevet 28. april 2018 #7 Skrevet 28. april 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvorfor har du startet igjen når du klarte å slutte i graviditeten? Anonymkode: c4304...bd4 Jeg er gravid nå, men før graviditeten røyket jeg. Det har jeg gjort i mange år. Klarer meg helt fint uten røyk nå, men kjenner stadig på suget. Det er ikke så lett å gi opp noe man likte/var avhengig av. For min del, så tror jeg at jeg kommer til å ta meg en røyk eller to etter at barnet er født, og når det passer seg. Hvis man aldri har vært avhengig av nikotin så er det nok vanskelig å forstå.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #8 Skrevet 28. april 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Så lenge du pumper ut og kaster den nikotinholdige melken, går det bra. Men den melken må bort, det hjelper ikke å bare «vente litt». Anonymkode: 67d67...4c7 Det er feil, det er gammel myte. Den går ut av melken etterhvert akkurat som nikotin forsvinner ut av blodet til mor. Anonymkode: 90521...cc0 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #9 Skrevet 28. april 2018 1 time siden, Gakkepus skrev: Jeg er gravid nå, men før graviditeten røyket jeg. Det har jeg gjort i mange år. Klarer meg helt fint uten røyk nå, men kjenner stadig på suget. Det er ikke så lett å gi opp noe man likte/var avhengig av. For min del, så tror jeg at jeg kommer til å ta meg en røyk eller to etter at barnet er født, og når det passer seg. Hvis man aldri har vært avhengig av nikotin så er det nok vanskelig å forstå. Du kommer til å ta deg en røyk selv om du vet nikotinen i melken kan skade barnet ditt? Så røyken er viktigere enn barnet ditt med andre ord. Nei, jeg forstår meg ikke på folk som skader barna sine. Anonymkode: b3662...a44 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #10 Skrevet 28. april 2018 1 time siden, Gakkepus skrev: Jeg er gravid nå, men før graviditeten røyket jeg. Det har jeg gjort i mange år. Klarer meg helt fint uten røyk nå, men kjenner stadig på suget. Det er ikke så lett å gi opp noe man likte/var avhengig av. For min del, så tror jeg at jeg kommer til å ta meg en røyk eller to etter at barnet er født, og når det passer seg. Hvis man aldri har vært avhengig av nikotin så er det nok vanskelig å forstå. Har vært avhengig av snus, men spyttet den ut så fort jeg fikk to streker på testen. Aldri om jeg ville at mine små barn i magen skulle få i seg nikotin! Har klart meg fint uten nå som jeg ammer også, fordi jeg ikke vil at mine små skal ha i seg sånne skadelige stoffer. Uskyldige barn skal ikke straffes av uansvarlige mødre. Anonymkode: 90521...cc0 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #11 Skrevet 28. april 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Så lenge du pumper ut og kaster den nikotinholdige melken, går det bra. Men den melken må bort, det hjelper ikke å bare «vente litt». Anonymkode: 67d67...4c7 Eh, nei. Dette stemmer ikke i det hele tatt. Slutt å spre feilinfo! Anonymkode: 04a73...7f3 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #12 Skrevet 29. april 2018 8 timer siden, Gakkepus skrev: Jeg er gravid nå, men før graviditeten røyket jeg. Det har jeg gjort i mange år. Klarer meg helt fint uten røyk nå, men kjenner stadig på suget. Det er ikke så lett å gi opp noe man likte/var avhengig av. For min del, så tror jeg at jeg kommer til å ta meg en røyk eller to etter at barnet er født, og når det passer seg. Hvis man aldri har vært avhengig av nikotin så er det nok vanskelig å forstå. Jeg har røyket i 10 år, så jeg vet hvordan det er å slutte. Og hvor idiotisk det er å starte igjen hvis du først har kommet deg gjennom det verste. Suget går over på sikt, men ikke hvis du fortsetter å fôre det. Da vil det aldri forsvinne. Anonymkode: c4304...bd4 2
Gakkepus Skrevet 29. april 2018 #13 Skrevet 29. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg har røyket i 10 år, så jeg vet hvordan det er å slutte. Og hvor idiotisk det er å starte igjen hvis du først har kommet deg gjennom det verste. Suget går over på sikt, men ikke hvis du fortsetter å fôre det. Da vil det aldri forsvinne. Anonymkode: c4304...bd4 Det er veldig individuelt sånn sett. Ja, det er idiotisk, men per dags dato klarer jeg ikke å forutse om det røyken jeg tok for snart 6 måneder siden var den siste. Flott at du har klart det. Kanskje det er håp for oss andre og.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #14 Skrevet 29. april 2018 Som svar til moren som tenker å begynne å røyke (litt) igjen når babyen er født så vil jeg minne om at det er farlig å samsove dersom en av foreldrene røyker. Det øker risikoen for krybbedød, og det er heller ikke anbefalt å legge babyen på eget rom de første månedene, også med tanke på økt risiko for krybbedød. For ikke å nevne hvor slitsomt det er å måtte løpe inn og ut av babyens rom for å amme (evt. gi flaske) om natta. Så dersom du har klart å slutte; Er det virkelig verdt det å begynne igjen, med tanke på risikoen? Anonymkode: c87c2...44f 1
boblevann Skrevet 29. april 2018 #15 Skrevet 29. april 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Nikotin har en halveringstid på 2 timer. Det vil si at 2 timer etter siste snus er nivået av nikotin halvparten, etter 4 timer er nivået en fjerdedel, etter 6 timer er det en åttendedel osv. Det tar dermed ca 2-3 døgn fra du snuser til det ikke er noen målbar mengde mednikotin igjen i blodet. så nei! Anonymkode: 67033...80d
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #16 Skrevet 29. april 2018 2 timer siden, Gakkepus skrev: Det er veldig individuelt sånn sett. Ja, det er idiotisk, men per dags dato klarer jeg ikke å forutse om det røyken jeg tok for snart 6 måneder siden var den siste. Flott at du har klart det. Kanskje det er håp for oss andre og. Nei, du vet jo ikke det, men det bør vel være et mål? Når du først har klart det 6 mnd, de verste mnd’ene, hvorfor ikke fortsette å holde deg unna for din egen og babyens skyld. Anonymkode: c4304...bd4
Gakkepus Skrevet 29. april 2018 #17 Skrevet 29. april 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Nei, du vet jo ikke det, men det bør vel være et mål? Når du først har klart det 6 mnd, de verste mnd’ene, hvorfor ikke fortsette å holde deg unna for din egen og babyens skyld. Anonymkode: c4304...bd4 Det er absolutt et mål, men jeg er og ærlig med meg selv. Jeg kommer ikke til å kaste meg over røyken så fort barnet er født, nei, men tanken er der at kanskje jeg tar meg en røyk eller to når situasjon tillater det.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #18 Skrevet 29. april 2018 Det er så ekkelt for oss barn av foreldre som røyket. Herregud at du klarer å slutte å røyke gjennom svangerskapet men nesten glede deg til å røyke igjen fordi du kan ikke se at den du fikk for 6 måneden siden var den siste. Dummest jeg har hørt. Jeg egentlig hatet mine foreldre GANSKE lenge da jeg måte lukte det på de hver jævlig gang du tok seg en røyk (som var ofte). Anonymkode: 119a5...937
Gakkepus Skrevet 29. april 2018 #19 Skrevet 29. april 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: Det er så ekkelt for oss barn av foreldre som røyket. Herregud at du klarer å slutte å røyke gjennom svangerskapet men nesten glede deg til å røyke igjen fordi du kan ikke se at den du fikk for 6 måneden siden var den siste. Dummest jeg har hørt. Jeg egentlig hatet mine foreldre GANSKE lenge da jeg måte lukte det på de hver jævlig gang du tok seg en røyk (som var ofte). Anonymkode: 119a5...937 Nå må du roe deg ned et hakk. Det at det er det dummeste du har hørt får bare være, kjære deg. Jeg velger å være åpen om mine følelser rundt nikotin. Det kan godt være jeg ikke tar meg den røyken når jeg har født barnet mitt, men per dags dato - når suget kommer og går i bølger- syns jeg det ér vanskelig. 5
boblevann Skrevet 29. april 2018 #20 Skrevet 29. april 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er så ekkelt for oss barn av foreldre som røyket. Herregud at du klarer å slutte å røyke gjennom svangerskapet men nesten glede deg til å røyke igjen fordi du kan ikke se at den du fikk for 6 måneden siden var den siste. Dummest jeg har hørt. Jeg egentlig hatet mine foreldre GANSKE lenge da jeg måte lukte det på de hver jævlig gang du tok seg en røyk (som var ofte). Anonymkode: 119a5...937 Begge mine foreldre har røykt hele mitt liv, og jeg har aldri hatet dem for det. Det eneste er at det var kjedelig å vente utforbi flyplassen ved reise, fordi de skulle røyke. Det er det eneste negative jeg har følt rundt deres røyking, noen sinne. Så, synd at du føler det slik - men du sitter ikke med fasiten på følelser hos barn av røykere 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå