Illuminatum Skrevet 2. mai 2018 #21 Del Skrevet 2. mai 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Se det uthevede. Anonymkode: b0a71...c6f Det er riktig at en bil med Euro 6 kan rense luften slik at f eks NOX kan måles lavere i luft ut fra bilen enn inn i bilen og du ville da fått litt færre partikler inn i kroppen enn ellers. Dette er funnet i testmiljø. Men du ville dessverre blitt kullosforgiftet uansett. Transportøkonomisk Institutt skriver blant annet følgende om utslipp på Euro 6 bilerVi ser allikevel at de nye Euro 6 dieselpersonbiler vi har testet kan ha vanskeligheter med å klare NOx-kravene når de testes i ”virkelig trafikk” og ikke under typegodkjenningstestforhold. Dieselbiler med Euro 6 teknologi ser i virkelig trafikk ut å ha lavere utslipp av NOx enn tilsvarende biler med Euro 5 teknologi. Utslippene av NO2 fra nye Euro 6 dieselpersonbiler kan i virkeligbytrafikk utgjøre ca 30-50 prosent av de totale utslippene av NOx. Utslipp av avgasspartikler, PM ser ut til å være så små fra moderne Euro 5 og Euro 6 personbiler med partikkelfiltre at de under alle kjøreforhold med god marginal klarer typegodkjenningsverdiene. Utslippene av CO2 fra nye Euro 6 dieselpersonbiler kan ivirkelig bytrafikk være høye og sannsynlig høyere enn tilsvarende utslipp fra Euro 5dieselbiler. Hele rapporten finner du på https://www.toi.no/getfile.php?mmfileid=32415 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå