AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #1 Skrevet 28. april 2018 Når både mor og far er det? Ustabile, og lunefulle, vet aldri hvor man har dem. Kan treffes denne uken, og de er i godt humør - omgjengelige og blide, men neste uke er de sure, frekke, nedlatende etc. Uten at det har vært noen konflikt eller du har "gjort noe gærent" i mellomtiden. Jeg sliter med å forholde meg til den usikkerheten og ustabiliteten noe slikt noe genererer i livet mitt. Men likevel har jeg høy terskel for å kutte folk ut, og det å kutte ut foreldre "bare fordi det hender de er sure (for ingenting" virker teit og unødvendig, og ikke minst feil. Så jeg må på én eller annen måte forholde meg til dette her, men hvordan takle det best mulig? Det er nok mange andre enn meg der ute som kjenner seg igjen i det at man ønsker å komme godt overens med sine egne foreldre. Man ønsker å ha et godt forhold. Man ønsker trygghet og kjærlighet fra dem. Anonymkode: a89e8...961
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #2 Skrevet 28. april 2018 Trodde lunefull bare ble brukt om humør på nynorsk? Anonymkode: b46c7...7d8
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #3 Skrevet 28. april 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når både mor og far er det? Ustabile, og lunefulle, vet aldri hvor man har dem. Kan treffes denne uken, og de er i godt humør - omgjengelige og blide, men neste uke er de sure, frekke, nedlatende etc. Uten at det har vært noen konflikt eller du har "gjort noe gærent" i mellomtiden. Jeg sliter med å forholde meg til den usikkerheten og ustabiliteten noe slikt noe genererer i livet mitt. Men likevel har jeg høy terskel for å kutte folk ut, og det å kutte ut foreldre "bare fordi det hender de er sure (for ingenting" virker teit og unødvendig, og ikke minst feil. Så jeg må på én eller annen måte forholde meg til dette her, men hvordan takle det best mulig? Det er nok mange andre enn meg der ute som kjenner seg igjen i det at man ønsker å komme godt overens med sine egne foreldre. Man ønsker å ha et godt forhold. Man ønsker trygghet og kjærlighet fra dem. Anonymkode: a89e8...961 Ja, broren min (og mamma), er sånn. Anonymkode: b5817...149
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #4 Skrevet 28. april 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trodde lunefull bare ble brukt om humør på nynorsk? Anonymkode: b46c7...7d8 Broren min er sånn-. Anonymkode: b5817...149
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #5 Skrevet 28. april 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trodde lunefull bare ble brukt om humør på nynorsk? Anonymkode: b46c7...7d8 lune|full a1 (av I lune) full av luner, uberegnelig, omskiftelig været, havet er lunefullt / en lunefull person Anonymkode: a89e8...961
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #6 Skrevet 28. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: lune|full a1 (av I lune) full av luner, uberegnelig, omskiftelig været, havet er lunefullt / en lunefull person Anonymkode: a89e8...961 Akkurat som broren min. Anonymkode: b5817...149
Sphynx Skrevet 28. april 2018 #7 Skrevet 28. april 2018 Har hatt slike venner -og de er ute av livet mitt. Vanskelig når det gjelder familie, men sett deg selv først.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #8 Skrevet 28. april 2018 Akkurat nå, Sphynx skrev: Har hatt slike venner -og de er ute av livet mitt. Vanskelig når det gjelder familie, men sett deg selv først. Enig. Anonymkode: b5817...149
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #9 Skrevet 28. april 2018 Det er en vanskelig problemstilling å forholde seg til, og jeg kjenner meg igjen. Man må nesten sette seg selv og sine behov først. Desverre finnes det ikke noe fasitsvar på hva man bør gjøre, for det er ganske individuelt. Du trenger nødvendigvis ikke å kutte kontakten helt ut, men ha minimal med kontakt. Ikke svar på meldinger eller telefonsamtaler som virker nedlatende Anonymkode: 62176...049 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #10 Skrevet 28. april 2018 4 minutter siden, Sphynx skrev: Har hatt slike venner -og de er ute av livet mitt. Vanskelig når det gjelder familie, men sett deg selv først. Ja, jeg gjør det. Men må likevel omgås dem, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre, for jeg takler det dårlig de dagene de er sure for ingenting. Da er de frekke og nedlatende mot meg. Anonymkode: a89e8...961
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #11 Skrevet 28. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er en vanskelig problemstilling å forholde seg til, og jeg kjenner meg igjen. Man må nesten sette seg selv og sine behov først. Desverre finnes det ikke noe fasitsvar på hva man bør gjøre, for det er ganske individuelt. Du trenger nødvendigvis ikke å kutte kontakten helt ut, men ha minimal med kontakt. Ikke svar på meldinger eller telefonsamtaler som virker nedlatende Anonymkode: 62176...049 Får heldigvis ikke sms/telefoner som er nedlatende, det er hvis jeg er på besøk eller vi handler sammen (hender jeg hjelper til). Anonymkode: a89e8...961
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #12 Skrevet 28. april 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en vanskelig problemstilling å forholde seg til, og jeg kjenner meg igjen. Man må nesten sette seg selv og sine behov først. Desverre finnes det ikke noe fasitsvar på hva man bør gjøre, for det er ganske individuelt. Du trenger nødvendigvis ikke å kutte kontakten helt ut, men ha minimal med kontakt. Ikke svar på meldinger eller telefonsamtaler som virker nedlatende Anonymkode: 62176...049 denne Anonymkode: b5817...149
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #13 Skrevet 28. april 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg gjør det. Men må likevel omgås dem, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre, for jeg takler det dårlig de dagene de er sure for ingenting. Da er de frekke og nedlatende mot meg. Anonymkode: a89e8...961 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får heldigvis ikke sms/telefoner som er nedlatende, det er hvis jeg er på besøk eller vi handler sammen (hender jeg hjelper til). Anonymkode: a89e8...961 kutt dem ut til minium, og prøv å gjør det slit at du ikke MÅ være med de. Anonymkode: b5817...149
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #14 Skrevet 28. april 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får heldigvis ikke sms/telefoner som er nedlatende, det er hvis jeg er på besøk eller vi handler sammen (hender jeg hjelper til). Anonymkode: a89e8...961 Og det MÅ du ikke.- Anonymkode: b5817...149
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #15 Skrevet 28. april 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trodde lunefull bare ble brukt om humør på nynorsk? Anonymkode: b46c7...7d8 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: lune|full a1 (av I lune) full av luner, uberegnelig, omskiftelig været, havet er lunefullt / en lunefull person Anonymkode: a89e8...961 Sånn holder broren min på, istendenfor å holde seg til hva vi snakkker om kan plutselig henge seg opp i et ord, det heter ikke please det heter vær så snilll. Blah! Anonymkode: b5817...149 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #16 Skrevet 28. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sånn holder broren min på, istendenfor å holde seg til hva vi snakkker om kan plutselig henge seg opp i et ord, det heter ikke please det heter vær så snilll. Blah! Anonymkode: b5817...149 "han Anonymkode: b5817...149
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #17 Skrevet 28. april 2018 Dersom dere er sammen og de ikke oppfører seg, kan du si takk for i dag, og dra. Samme dersom dere er ute et sted; avslutt og si takk for nå, men nå har jeg ikke det hyggelig lengre. Fokuser på deg selv og si fra når du ikke har det fint lengre. Da drar du. Etter hvert ser de kanskje sammenhengen uten at du har klandret dem for noe. Anonymkode: 1d1f2...33b 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #18 Skrevet 28. april 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom dere er sammen og de ikke oppfører seg, kan du si takk for i dag, og dra. Samme dersom dere er ute et sted; avslutt og si takk for nå, men nå har jeg ikke det hyggelig lengre. Fokuser på deg selv og si fra når du ikke har det fint lengre. Da drar du. Etter hvert ser de kanskje sammenhengen uten at du har klandret dem for noe. Anonymkode: 1d1f2...33b Det var lurt. Jeg skal bli flinkere til det. Anonymkode: a89e8...961
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #19 Skrevet 28. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var lurt. Jeg skal bli flinkere til det. Anonymkode: a89e8...961 Godt dere ikke bor sammen! Lykke til. Anonymkode: 1d1f2...33b
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #20 Skrevet 28. april 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom dere er sammen og de ikke oppfører seg, kan du si takk for i dag, og dra. Samme dersom dere er ute et sted; avslutt og si takk for nå, men nå har jeg ikke det hyggelig lengre. Fokuser på deg selv og si fra når du ikke har det fint lengre. Da drar du. Etter hvert ser de kanskje sammenhengen uten at du har klandret dem for noe. Anonymkode: 1d1f2...33b Denne. Anonymkode: b5817...149
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå