AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #1 Skrevet 28. april 2018 B12-mangel kan ligne på MS symptom sånn jeg har forstått det og det kan ødelegge nerver på samme måte. Det jeg lurer på er om dette kan komme opp som lesjoner i hjernen på samme måte som MS når man tar MR? Finner ingenting om det og håper noen vet og kan svare meg. Anonymkode: 4118b...ddf
Rosatoast Skrevet 28. april 2018 #2 Skrevet 28. april 2018 Nei du, det tror jeg ikke. Jeg har hatt mangel på ALLE b-vitaminer siden jeg var liten, og jeg har tatt MR flere ganger. Aldri fått beskjed om at noe har sett "feil" ut. 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #3 Skrevet 28. april 2018 Jeg har fått svar på MR om flere lesjoner og at MR bildet oppfyller alle kriterier på MS og bla,bla,bla. Skal snart innlegges. Håper kanskje det bare er B12-mangel, har ikke tatt noen blodprøver eller andre tester, så det kan jo kanskje ha andre årsaker. Anonymkode: 4118b...ddf
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #4 Skrevet 28. april 2018 b12 mangel gir ikke lesjoner på mr, har du fått beskjed om at det mistenkes ms så er det nok dessverre det som er årsaken. Lykke til med videre utredning og behandling. Anonymkode: bb583...eb3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #5 Skrevet 28. april 2018 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: b12 mangel gir ikke lesjoner på mr, har du fått beskjed om at det mistenkes ms så er det nok dessverre det som er årsaken. Lykke til med videre utredning og behandling. Anonymkode: bb583...eb3 Ja, jeg får jo snart vite det. Takk skal du ha. Anonymkode: 4118b...ddf
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #6 Skrevet 28. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: B12-mangel kan ligne på MS symptom sånn jeg har forstått det og det kan ødelegge nerver på samme måte. Det jeg lurer på er om dette kan komme opp som lesjoner i hjernen på samme måte som MS når man tar MR? Finner ingenting om det og håper noen vet og kan svare meg. Anonymkode: 4118b...ddf Da hadde det ko vært en tilleggsundersøkelse når noen mangler B12. Og dete r ikke MR. B12 mangel kan gi samme symptomer som demens og derfor er utredning av B vitaminer og andre ting en del av utredningen av demens. I tillegg til at B12 mangel er vanlig hos eldre og dermed noe mange tar rutinemessig. Anonymkode: 5abbc...4a6
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #7 Skrevet 28. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da hadde det ko vært en tilleggsundersøkelse når noen mangler B12. Og dete r ikke MR. B12 mangel kan gi samme symptomer som demens og derfor er utredning av B vitaminer og andre ting en del av utredningen av demens. I tillegg til at B12 mangel er vanlig hos eldre og dermed noe mange tar rutinemessig. Anonymkode: 5abbc...4a6 Ja du har sikkert rett i det. Er vel kanskje derfor jeg ikke finner noe om det med MR. Men b12-mangel og ms kan ha samme symptomer. Anonymkode: 4118b...ddf
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #8 Skrevet 28. april 2018 Jeg har hatt veldig mange MR-undersøkelser siden jeg har hjernesvulst. Undersøkelsen viser at det ikke er noen avvik bortsett fra den ene svulsten. Jeg har hatt B-12 mangel i mange år så da ville det evt. kommet opp som avvik. Så nei, B-12 mangel kan ikke sees på MR. Anonymkode: a6f6e...cb5
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #9 Skrevet 28. april 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt veldig mange MR-undersøkelser siden jeg har hjernesvulst. Undersøkelsen viser at det ikke er noen avvik bortsett fra den ene svulsten. Jeg har hatt B-12 mangel i mange år så da ville det evt. kommet opp som avvik. Så nei, B-12 mangel kan ikke sees på MR. Anonymkode: a6f6e...cb5 Takk for svar. Håper det går bra med deg og behandling av svulsten. Anonymkode: 4118b...ddf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå