Gå til innhold

Main coon !

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om det er noem her som har peiling på Main coon katter og vet hvordan man kan få tak i en Main coon som blir over gjennomsnittet stor? Har så lyst på en main coon, nettop fordi de er store, men de koster jo en del og vil derfor være sikker på at jeg får den størrelsen jeg vil. Vil jo ha den fra den er kattunge, så vansklig å se hvor stor den blir! Legger ved et bilde av den størrelsen jeg ønsker. Kanskje vansklig å få tak i en som blir såpass stor ? :P

maincoon.jpg

Anonymkode: 79b76...fdb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

.

AnonymBruker
Skrevet

Har venner som har Main Coon. De er kjøpt i Tyskland og er svære som mini-gauper🐾

Anonymkode: 6a506...edf

AnonymBruker
Skrevet

Maine Coon, ikke Main Coon.

Anonymkode: 4edbe...382

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

grøss...

Anonymkode: f6d04...54c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

grøss...

Hva behager :klo:

Anonymkode: a8f31...a24

• Liker 2
Skrevet

Mange grupper på facebook med oppdrettere. Bare å søke eks maine coon norge o.l

Skrevet

Maine Coon er den største katterasen som finnes blandt tamkattene. Folk velger slike av flere grunner - og ikke utelukkende fordi størst er best.

Man kjøper slike hos seriøse oppdrettere. En indikasjon på hvor store de blir er å se på foreldrene. Men slik som du fremstiller deg tror jeg ikke det blir lett og bli tatt seriøst

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Når folk avslutter et tilsynelatende seriøst innlegg med et :P har jeg litt problemer med å se dem som seriøse. Å ville ha en katt kun basert på utseende er merkelig og får meg til å tenke at dette er en veldig ung person som skriver. Vil ha en sånn en, fordi en har lyst på det i øyeblikket, for den er så fin, men vet du hvor mye stell en slik katt må ha, ts? Har du hatt katt før? Har du noen som kan ta den når du ikke kan? Har du råd til å ha den på pensjonat etc?

Anonymkode: 52df0...3a8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

gauper🐾   

:hjerte:

AnonymBruker
Skrevet

Finnes mange av dem på Finn.no. Maine Coon er den største katterasen som er, og de blir generelt store. Om du velger en hannkatt i tillegg er nok sjangsen stor for at den blir ganske massiv, men de vil ikke være fullvoksen før de er 3 år (om huklomelsen min er riktig). 

Mem du kan vel aldri være 100% sikker på noe. En oppdretter vil ha papirer på hvem foreldrene er, og det kan hjelpe :)

Anonymkode: 20c0e...d09

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva behager :klo:

Den var bare så utrolig stor!!! Men fine er de altså:) Tror bare jeg hadde blitt litt redd hvis jeg møtte på den i en mørk gate:fnise:

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den var bare så utrolig stor!!! Men fine er de altså:) Tror bare jeg hadde blitt litt redd hvis jeg møtte på den i en mørk gate:fnise:

Ja det er ikke noe leketøy :cool:

AnonymBruker
Skrevet

Når folk avslutter et tilsynelatende seriøst innlegg med et :P har jeg litt problemer med å se dem som seriøse. Å ville ha en katt kun basert på utseende er merkelig og får meg til å tenke at dette er en veldig ung person som skriver. Vil ha en sånn en, fordi en har lyst på det i øyeblikket, for den er så fin, men vet du hvor mye stell en slik katt må ha, ts? Har du hatt katt før? Har du noen som kan ta den når du ikke kan? Har du råd til å ha den på pensjonat etc?

Altså, hva er poenget med å komme her å være frekk? For det du skrev er frekt ja. Jeg har hatt katt hele livet mitt, er en voksen person og har to katter fra før som ikke kunne hatt det bedre, de dår spesial for, pelsstell, og får være ute så mye de vil. Disse har jeg hatt i 6 år. Det med maine coon har jeg tenkt på i flere år! Grunnen til at jeg ikke har skaffet meg det enda er fordi at de kattene jeg har fra før er ute, og jeg har fått med meg at en maine coon kan være ekstremt populær og menneskekjære og dermed bli stjålet om de går fritt ute alene. Jeg syntes det kan bli vanskelig å ha en innekatt/båndkatt og to vanlige utekatter. Syntes du i fremtiden kan spare deg fpr den slags spydige komentaer til folk altså. 

AnonymBruker
Skrevet

MSN-GiRl89 <33 :P Tror ikke de klarer å ta et etterlengtet farvel med storhetstiden :P

Anonymkode: e1029...4b6

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

MSN-GiRl89 <33 :P Tror ikke de klarer å ta et etterlengtet farvel med storhetstiden :P

Pga er gjeipe tegn så blir eg visst analysert til å være umoden, ung, useriøs, uerfaren og har aldri hatt katt før og har heller ikke råd til å ha en. Syntes det lukter kjedsomhet her... det finnes altså mange andre mer givende ting å bruke tiden sin på. Men til de neste som reagerer så markant på det dumme lille gjeipe tegnet så les les det jeg svarte en annen her før dere kommenterer noe mer på det. Men jupp jeg skal skjerpe meg! Aldri mere emojier, er jo tross alt katteier må en vite. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pga er gjeipe tegn så blir eg visst analysert til å være umoden, ung, useriøs, uerfaren og har aldri hatt katt før og har heller ikke råd til å ha en. Syntes det lukter kjedsomhet her... det finnes altså mange andre mer givende ting å bruke tiden sin på. Men til de neste som reagerer så markant på det dumme lille gjeipe tegnet så les les det jeg svarte en annen her før dere kommenterer noe mer på det. Men jupp jeg skal skjerpe meg! Aldri mere emojier, er jo tross alt katteier må en vite. 

:P

AnonymBruker
Skrevet

LoL :P:P

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har venner som har Main Coon. De er kjøpt i Tyskland og er svære som mini-gauper🐾

Hvordan fant de frem til opdrettern i tyskland ? Vansklig å få den over til norge ? 

AnonymBruker
Skrevet

Maine coon er helt supre katter :)

Men de fleste som tar bilder for at katten skal se stor ut jukser litt, om du ser på det bildet i første post, synes du ikke de kjøkkenskuffene er litt vel store sammenlignet med personen? Det er et barn som holder katten. Dersom du drar på utsilling her i Norge og ser på maine coon hannkattene som stilles ut, får du nok et mer realistisk syn på hvor store de er i virkeligheten.

Jeg har 3 store gutter, alle på over 10kg, men ingen av de ser spesielt digre ut, bare lange som ormer om de strekkes ut.

Anonymkode: 245be...f8c

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...