Gå til innhold

MS hvordan takler man det?


Mangetanker

Anbefalte innlegg

Nylig fikk jeg vite at min kjære bror har MS - i en veldig ung alder (27) -1 års mellomrom mellom oss.

Jeg vet ikke noe om sykdommen.. prøver  å lese meg opp på det på nettet men føler jeg må vite mer

Er utrolig lei meg og vet ikke hva jeg skal gjøre fremover. 

 

Noen som har erfaring med MS? 

 

Takk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ei jeg kjenner har MS, og har hatt det ganske lenge. Hun jobber 100% og har et liv som er ganske lite preget av sykdommen. En annen jeg kjenner med MS, har også jobb, og lever fint med sykdommen. Dog er finnes det mange som er veldig preget av sykdommen, det varierer fra person til person. Du kan jo høre med han om hvordan han opplever sykdommen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil du vite? Det er stor forskjell på hvor hardt man er rammet i begynnelse eller hvor raskt det utvikler seg. Noen sitter i rullestol, mens andre går og jobber

Anonymkode: 608b4...780

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan. Har mor og søster med ms. Stor forskjell på hvordan det rammer. Noen havner fort i rullestol, mens andre sliter fort med hukommelse. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. 

 

I følge legen var det en "svak" type MS .. men man vet jo aldri hvordan det utvikler seg. Han er også som nevnt veldig ung. 

Krysser fingerene for at det ikke blir alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Mangetanker skrev:

Takk for svar. 

 

I følge legen var det en "svak" type MS .. men man vet jo aldri hvordan det utvikler seg. Han er også som nevnt veldig ung. 

Krysser fingerene for at det ikke blir alvorlig.

De fleste som får diagnosen er ofte tidlig/midt i  20 årene, så normalt at unge får ms. 

Anonymkode: 4cbe8...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...