Gå til innhold

Jeg blir så fort sliten

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har trent i flere år, typ 1-2 ganger i uken. Aldri vært noe treningsnarkoman, foruten i perioder på 1-3 måneder om gangen. Spiser sunt og nok. Drikker nok. Fått bra prøver fra legen på alle vitaminer osv, så mangler ikke noe. Har ikke jernmangel. Har ikke mangel av noe. Jeg sover tilstrekkelig.

Jeg har alltid, så lenge jeg kan huske vært sliten. Måtte egentlig handle i dag, men var helt mør og måtte hjem å sove litt. Jeg ligger etter jobb nesten hver dag. Kroppen er helt sigen kl 16.00 og ut dagen. Jeg går med hunden 7-10 km hver dag. 

Kan det være synet? Ser dårlig

Kan det være høysensitivitet?

Anonymkode: b0d4c...4a6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har trent i flere år, typ 1-2 ganger i uken. Aldri vært noe treningsnarkoman, foruten i perioder på 1-3 måneder om gangen. Spiser sunt og nok. Drikker nok. Fått bra prøver fra legen på alle vitaminer osv, så mangler ikke noe. Har ikke jernmangel. Har ikke mangel av noe. Jeg sover tilstrekkelig.

Jeg har alltid, så lenge jeg kan huske vært sliten. Måtte egentlig handle i dag, men var helt mør og måtte hjem å sove litt. Jeg ligger etter jobb nesten hver dag. Kroppen er helt sigen kl 16.00 og ut dagen. Jeg går med hunden 7-10 km hver dag. 

Kan det være synet? Ser dårlig

Kan det være høysensitivitet?

Du er dødsliten men går med hunden 7 -10 km (!) Hver dag? Ja, da høres du ut til å være dødsliten både før du går men ikke minst være naturlig sliten etter en så lang marsj. 

Anonymkode: d39a2...e57

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som depresjon spør du meg. Har du kjærlighetssorg?

Anonymkode: 500d5...ddd

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er dødsliten men går med hunden 7 -10 km (!) Hver dag? Ja, da høres du ut til å være dødsliten både før du går men ikke minst være naturlig sliten etter en så lang marsj. 

Anonymkode: d39a2...e57

Går en tur på morgenen. Tar han til et pensjonert par som passer han. Henter han på vei hjem. Det er to turer som totalt blir 7-10 avhengig av ruten. Men, får virkelig ikke gjort stort mer. Er hjemme til 17 eller 18. Og etter det, da er jeg helt gåen. 

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være psykisk, utbrent, depresjon eller fysisk sykdom. En blodprøve på vitaminer sier fint lite om man er syk. Jeg fikk også helt fin blodprøve, men er alvorlig syk, og venter på operasjon. På mer spesialiserte blodprøver er det utslag på meg da. 

Eller vårslapphet..igen som kan vite her hvva som foregår med deg. Jeg ville vurdert hvor lenge det har pågått først, så stilt spørsmål om psykisk helse, og så fysisk helse. 

Anonymkode: f2d1b...137

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Søvnapne?

Anonymkode: 1d79b...11c

Skrevet

Fibromyalgi/ME/CMS kanskje? Har du smerter noen steder i tillegg til slitenheten? Mageproblemer? Hodepine? Nedstemthet? Sår hals? Dårlig søv? Jeg synes du skal ta deg en tur til legen din igjen, men sett deg ned på forhånd og sørg for at du har en oversikt over alle plagene dine, og omtrent hvor lenge du har hatt de. En del helseplager blir man jo bare vant til, og tenker ikke så nøye over i hverdagen, men de kan si legen din mye om hva som egentlig er galt med deg.

Skrevet (endret)
1 time siden, Sidsel skrev:

Fibromyalgi/ME/CMS kanskje? Har du smerter noen steder i tillegg til slitenheten? Mageproblemer? Hodepine? Nedstemthet? Sår hals? Dårlig søv? Jeg synes du skal ta deg en tur til legen din igjen, men sett deg ned på forhånd og sørg for at du har en oversikt over alle plagene dine, og omtrent hvor lenge du har hatt de. En del helseplager blir man jo bare vant til, og tenker ikke så nøye over i hverdagen, men de kan si legen din mye om hva som egentlig er galt med deg.

Det høres ikke ut som ME. Tviler sterkt på at en med ME klarer å gå 10 km til dagen, i tillegg til jobb. ME fører i tillegg med seg en haug av andre symptomer som TS garantert hadde blitt kraftig plaget av.

Endret av aell
Skrivefeil
AnonymBruker
Skrevet

Om man klarer både trene, jobbe, og gå 10km om dagen, så synes jeg ikke det er så rart man blir sliten...  Vil vel heller si det er ganske så naturlig. 

Ellers så er powernaps ganske ubrukelig. Kroppen venner seg til å få den avslappingen på ettermiddagen, og da begynner den kreve det. 

Anonymkode: 905d1...bb6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Går det ikke lenger an å være sliten uten at man på død og liv må ha en diagnose? 

Anonymkode: 6ed1b...d05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...