AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #1 Skrevet 27. april 2018 Jeg måtte opererte meg på sykehuset ufrivillig flere ganger i fjor og har mange arr på magen og jeg har hørt at de ikke må få sol på dem. Er det da best å bruke badedrakt hele sommeren? Sånn at ikke magen får sol? Eller bikini? Jeg er ikke så flink til å huske å smøre meg mange nok ganger og glemmer det bare uten vilje så jeg er usikker på om jeg bare burde bruke badedrakt om sommeren pga. Alle arrene. Sol gjør sånn at arrene synes enda mere på magen min. Hva gjør dere med arr på magen? Dette gjelder på stranda i sommer. I så fall må jeg ut for å kjøpe meg flere badedrakt nå og ikke bikini. Anonymkode: b08e7...cb6
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #2 Skrevet 27. april 2018 Avhengig av hvor store arrene er og hvor mange, men det beste vil nok være å bruke badedrakt, ja. En del teiper over sine arr når det lett lar seg gjøre. Solfaktor er ikke tilstrekkelig. Anonymkode: 8d96e...c48
Million Skrevet 27. april 2018 #3 Skrevet 27. april 2018 Når i fjor var dette da? (operasjonene) Det anbefales at man ikke utsetter arr for sol de første 12 månedene etter operasjoner, så hvis du ble f.eks. operert i februar, mars i fjor, så kan du nok sole deg sommeren i år. Hvis det var senere, bruk badedrakt. Ikke verre enn det.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #4 Skrevet 27. april 2018 Ja da skal jeg reise ut å kjøpe meg badedrakt nå. Operert i mai, juni og i september i fjor og har mange arr siden det ble feiloperasjon som måtte opereres på nytt to ganger. Uff. Fæl tid. Anonymkode: b08e7...cb6
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #5 Skrevet 27. april 2018 Jeg har arr på armen som jeg måtte teipe en hel sommer, og jeg skal si det var et styr, siden teipen ofte løsnet når jeg lekte i vannet med barna eller svettet i sola. Siden du har mulighet til å dekke til med badedrakt ville jeg heller satset på det. Anonymkode: 318a7...a14
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #6 Skrevet 27. april 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg måtte opererte meg på sykehuset ufrivillig flere ganger i fjor og har mange arr på magen og jeg har hørt at de ikke må få sol på dem. Er det da best å bruke badedrakt hele sommeren? Sånn at ikke magen får sol? Eller bikini? Jeg er ikke så flink til å huske å smøre meg mange nok ganger og glemmer det bare uten vilje så jeg er usikker på om jeg bare burde bruke badedrakt om sommeren pga. Alle arrene. Sol gjør sånn at arrene synes enda mere på magen min. Hva gjør dere med arr på magen? Dette gjelder på stranda i sommer. I så fall må jeg ut for å kjøpe meg flere badedrakt nå og ikke bikini. Anonymkode: b08e7...cb6 Kjøp silketape https://www.123apotek.no/products/norgespl-silketape-25cmx5m og ta den på før du går ut for å sole deg. Det er to hrunner til at du ikke bør få sol på operasjonsarr første året. Den ene er at arrene leges dårligere, den andre er at arr har en tynnere og sartere hud rundt arrstedet, dermed blir du lettere brent i arret enn ellers. Solkrem uansett høy faktor fikk jeg beskjed om at ikke var godt nok på på operasjonsarrene. Anonymkode: 7dff2...6c6
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #7 Skrevet 27. april 2018 Jeg ble operert i mai. Brukte silikonplaster helt til sent på høsten. Neste sommer beskyttet jeg ikke arret. Det er helt fint. Dette er på et sted på kroppen som du i somnerhalvåret aldri dekker til med klær så dermed utsatt for sol hele tiden. Anonymkode: da806...541
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #8 Skrevet 27. april 2018 Bruk tape. Micropore sitter godt, og det er ingen problem å bade med den. Jeg har tapet i to lag på mine arr, og den kan sitte i ukesvis uten problem. Men jeg skiftet oftere fordi det ikke ser så delikat ut med skitten tape. Scanpor brun tror jeg er merket med uvbeskyttelse, jeg synes ikke den sitter så godt. Jeg har derfor brukt et lag med den, og et lag bred micropore over den. Med mindre badedrakten har uvbeskyttelse vet jeg ikke om den dekker nok? Anonymkode: d2cf2...81c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå