Simmis Skrevet 27. april 2018 #1 Skrevet 27. april 2018 I helgen skal jeg ut sammen med 3 gode venninner, vi skal på show og ut å spise. Men jeg sliter veldig med sosial angst ( etter mange år med fysisk og psykisk mobbing) og angstanfallene kommer plutselig ut av det blå. Og nå begynner jeg å grue meg til å dra, mange mennesker, og det er virkelig skummelt, jeg er mest redd for at jeg skal få angstanfall, begynne å gråte og skjelve. Hva bør jeg gjøre? Venninnene mine kjenner til situasjonen min, så skal jeg avlyse eller er det innenfor å ta en sobril som legen min har skrevet ut? Uff, vanskelig dette, vil ikke skuffe venninnene mine heller, vi bestilte billetter til showet for 6 mnd siden, og vi har gledet oss siden, men nå er det så nært at jeg gruer meg. Alt jeg vil er å være hjemme sammen med familien min, men innerst inne har jeg lyst til å kose meg sammen med venninnene mine også. Ikke rører jeg alkohol heller, så det gruer jeg meg også til, å gå rundt i byen med masse fulle folk overalt.
Katten.2.0 Skrevet 27. april 2018 #2 Skrevet 27. april 2018 Dine venninner vet om situasjonen, og det er jo en enorm trygghet i seg selv. Om du først får angstanfall, hvordan fungerer verktøyene dine for å kontrollere det? Regner med at du har vært litt innom profesjonell hjelp?
Simmis Skrevet 27. april 2018 Forfatter #3 Skrevet 27. april 2018 2 timer siden, Katten.2.0 skrev: Dine venninner vet om situasjonen, og det er jo en enorm trygghet i seg selv. Om du først får angstanfall, hvordan fungerer verktøyene dine for å kontrollere det? Regner med at du har vært litt innom profesjonell hjelp? Når jeg får angstanfall hjemme tar jeg på meg ørepropper og går jeg meg en tur, men får jeg akutt angstanfall ute klarer jeg ikke å kontrollere noe som helst... er hos psykolog 1 gang hver 14 dag og fastlege 1 gang i mnd.
Tibbie Skrevet 27. april 2018 #4 Skrevet 27. april 2018 Jeg skulle til å foreslå at du tar deg et glass vin eller noe før du drar ut for å roe nervene dine. Husk at alt ligger i hodet ditt. Jeg vet ikke hvorfor du har blitt mobbet, men husk at voksne folk er ikke like ille som barn og ungdommer. Dessuten, folk er vant til å se alt mulig rart, så hvorfor skulle noen bry seg om lille deg? Jo større folkemengde dere skal i, dess mindre bryr seg om dere. Jeg synes at du skal prøve å utfordre deg litt å dra. Du kjenner deg selv, så lag en liten plan for hva du skal gjøre om det og det skjer. Kjøp deg noe nye klær og finn noe sminke- og hårinspirasjon på Youtube, sånn at du føler deg skikkelig fin! Det kan hjelpe på selvsikkerheten 5 minutter siden, Simmis skrev: Når jeg får angstanfall hjemme tar jeg på meg ørepropper og går jeg meg en tur, men får jeg akutt angstanfall ute klarer jeg ikke å kontrollere noe som helst... er hos psykolog 1 gang hver 14 dag og fastlege 1 gang i mnd. Kanskje du kan låse deg inn på et handicaptoalett eller noe om du skulle kjenne at panikken kommer? Gi deg selv sjansen til å puste og samle deg igjen? Har ikke psykologen eller legen kommet med noen gode råd til deg? 1
Katten.2.0 Skrevet 27. april 2018 #5 Skrevet 27. april 2018 15 minutter siden, Simmis said: Når jeg får angstanfall hjemme tar jeg på meg ørepropper og går jeg meg en tur, men får jeg akutt angstanfall ute klarer jeg ikke å kontrollere noe som helst... er hos psykolog 1 gang hver 14 dag og fastlege 1 gang i mnd. Ah, føler med deg. Det påvirker jo folk forskjellig. Jeg sliter med at det føles som jeg ikke får nok oksygen kombinert med koblingsfeil på hjertet slik at det går amok. Dermed trenger jeg bare å trekke meg unna og fokusere på å få ned pulsen og puste normalt. Føles jo som jeg holder på å dø på tidspunktet, men det går over til slutt. Selv om man logisk vet dette, så er det vanskelig å overføre det til følelsene. Det tar lang tid, og litt eksponeringsterapi ksn hjelpe på dét punktet. Har du relativ god kontroll på triggerne dine?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå