Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

TS skrev: "Hadde det vært opp til meg hadde jeg lagt ut rottegift eller noe, men jeg ser jo at det ikke er akseptabel og lovlig." I mine øyne er det kun loven som stopper ham/henne.

Anonymkode: f8a92...401

Nei nå må du ta deg en bolle

Hilsen TS

Jeg skrev det ikke fordi jeg er tilbøyelig til å gjøre slikt, men for å få frem tyngde i problemstillingen / hvor stort problemet er.

Anonymkode: b7da2...7c5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vi har feriehus ved kysten. Tidligere var det mengder av måser. Var vi ute og fisket, hang det en hale etter oss bare vi slapp ut og det var et helvetes leven når vi fikk fisk og sløyde ombord.
Nå er det stille. Det er merkelig og trist og litt sånn dommedagsfølelse over det.

Men bymåker er rotter i luften og jeg forstår det er irriterende.

Endret av Måbarefåsiat...
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes noen arter som er truet, «bymåken» er ikke en av de. Ta deg en bolle.

Anonymkode: 67336...f3c

Eh, jo. Vel de heter ikke "bymåker", men Fiskemåsen er på rødlista.

Synes personlig at måseskrik er en del av våren, og det sjenerer meg ikke i det hele tatt.

Anonymkode: b98a1...7dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 27.4.2018 den 14.49, AnonymBruker skrev:

Tenk at du er så heldig å få høre måkeskrik. Fremtidige generasjoner misser kanskje den muligheten. Måker er desverre blitt truet, i og med at hekkesuksessen går kraftig ned. 

Anonymkode: 1c447...e51

De er faen ikke mye truet. Det er milliarder måker langs hele norske kysten. Drittfugl!

Anonymkode: 569c9...941

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fugler er også Guds skapninger. De er i tillegg fredet. 

Anonymkode: 2af44...c86

Fugl fantes millioner av år før noen oppfant gud...

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

De er faen ikke mye truet. Det er milliarder måker langs hele norske kysten. Drittfugl!

Ikke på Mørekysten der vi er. Før var det mengder og å våkne til måkeskrik om sommeren var fint. Nå er det stille.

AnonymBruker
Skrevet

Hahah... takk for oppklaringen, og illustrasjonen. Jeg klikket meg inn for å gi deg gode tips om fjerning av snø, som jeg har mye mer erfaring med enn måker. 

Vi slet med småfugler om våren. Men kattene har fikset det problemet. Mulig de ikke er like effektive når det kommer til måker. 

Anonymkode: 6f325...b37

AnonymBruker
Skrevet

Måkeskrik i det fjerne er nå en ting, det er hyggelig. Men måker på taket eller verandaen, hver eneste urtidlig morgen, da hadde jeg blitt morderisk. 

Måker skal visstnok være redd for slanger. Mener jeg har lest at det kan være en ide å legge ut plastslanger der de oppholder seg. 

Anonymkode: cccad...e48

AnonymBruker
Skrevet

Dummeste jeg hører er når folk bosetter seg nær sjøen og klager på måser. 

Anonymkode: b98a1...7dd

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi slet med småfugler om våren. Men kattene har fikset det problemet. Mulig de ikke er like effektive når det kommer til måker. 

Anonymkode: 6f325...b37

Måkene her er større enn kattene 😅

Anonymkode: 28607...6b5

AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg. Bergens måkene er like høylytte og irriterende som de innfødte. Her fungerer ikke ørepropper engang og måkene skriker døgnet rundt utenom en kort lunsjpause. Holder på å bli gal.

Anonymkode: 46266...438

AnonymBruker
Skrevet
På 27.4.2018 den 14.49, AnonymBruker skrev:

Tenk at du er så heldig å få høre måkeskrik. Fremtidige generasjoner misser kanskje den muligheten. Måker er desverre blitt truet, i og med at hekkesuksessen går kraftig ned. 

Anonymkode: 1c447...e51

Heldige de.

Anonymkode: 46266...438

Gjest AvocadoMelon
Skrevet

Løsningen er: falsk stor fugl på taket, det ser ut som den flyr endel meter opp fra taket. Skal vel etterligne en rovfugl. Dette ser jeg overalt i min by. Matbutikker, McDonald’s ect. Hva det heter eller hvordan man får tak i det vet jeg ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
På 28.4.2018 den 18.22, AnonymBruker skrev:

Måker skal visstnok være redd for slanger. Mener jeg har lest at det kan være en ide å legge ut plastslanger der de oppholder seg. 

Anonymkode: cccad...e48

Nope, virker ikke. Vi prøvde på jobb. (Måkene driter ned utendørslager). Det fungerte fint de første tre dagene, så var vi gjennomskuet og måkene tilbake igjen. Så prøvde vi et par år med å henge opp fiskesnører med glitrende CD plater i over lagerområdet. Det virket ganske bra i et par år men var et mareritt å vedlikeholde. Måtte jo ta det ned om høsten pga. vinterstormer og opp igjen om våren. De siste par-tre årene har en måkeskremmer (sånn med lyd) fungert bra, men i fjor virket det som om de hadde blitt vant til den også. 

Anonymkode: 10826...910

Skrevet

Ja, irriterer meg over bråket jeg også. Ser flere som har falsk fugl som blafrer i vinden her, men måkene bryr seg lite. De sitter rett ved siden av eller flytter seg til hus rett ved siden av og skriker i vei der.

Ørepropper er vel eneste tips, men det har du jo allerede fått :)

Når ungene kommer så blir de jo aggressive i tillegg. Jeg synes de er litt skumle og vil ikke bli neddritet eller få en stupende ned på meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...