Gå til innhold

Jeg er visst overfladig

Fremhevede innlegg

Gjest Mannemann26
Skrevet

Var litt sånn når jeg begynte å date.

- nei hun er litt tykk

- hun har kviser

- hun er  rar 

så skjønte jeg at det var en forsvars mekanisme i meg som ser etter flykt. En mulighet til å snu i døra. Var fordi jeg ikke helt hadde funnet ro med selv. Endra seg heldigvis når jeg fikk roa ned nervene når det kom til dating. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
5 minutter siden, silelisa skrev:

Hvis du vil satse på han så kan du jo betale for treningssenter for han, så tvinger du han til å bli med, og belønner han med sex etterpå. Blir han ikke med så er det null sex... Så kommer han fort ned i vekt.. 

Herregud for et menneskesyn. Eller syn på sex :overrasket:

Skrevet

Man kan dessverre verken styre tenning eller følelser. Dét som dog er interessant er at følelser har en tendens til å forme tenning, så jeg ville ikke gitt det opp helt enda.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Katten.2.0 skrev:

Man kan dessverre verken styre tenning eller følelser. Dét som dog er interessant er at følelser har en tendens til å forme tenning, så jeg ville ikke gitt det opp helt enda.

Å, nå gav du meg litt håp. Takk :) 

Har ikke gitt opp helt enda, da hadde jeg nok ikke laget dette innlegget. Skal på ny date med ham senere i helga.

Anonymkode: 0c2c4...b18

• Liker 2
Skrevet

Du tenner ikke på han, og dette tilskriver du vekta hans. Tja, kanskje det er rett...men vet du, jeg data lenge en fyr som var overvektig, han var en super fyr tenkte jeg, akkurat det jeg var ute etter. Men så var det det med vekta da, jeg tente ikke noe særlig på han, så for å "glede meg" så gikk han ned i vekt,  vi snakker 20+ kilo her!

Etter vekttapet så tente jeg fremdeles ikke på han, det hadde ikke noe med vekta hans å gjøre fant jeg ut, det var rett og slett han som person (selv om han var en super fyr) jeg ikke tente på. Så tenk litt på det, er det vekta eller er det selve fyren. Ville du ha sex med han om han gikk ned i vekt?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, Mrs.Under skrev:

Du tenner ikke på han, og dette tilskriver du vekta hans. Tja, kanskje det er rett...men vet du, jeg data lenge en fyr som var overvektig, han var en super fyr tenkte jeg, akkurat det jeg var ute etter. Men så var det det med vekta da, jeg tente ikke noe særlig på han, så for å "glede meg" så gikk han ned i vekt,  vi snakker 20+ kilo her!

Etter vekttapet så tente jeg fremdeles ikke på han, det hadde ikke noe med vekta hans å gjøre fant jeg ut, det var rett og slett han som person (selv om han var en super fyr) jeg ikke tente på. Så tenk litt på det, er det vekta eller er det selve fyren. Ville du ha sex med han om han gikk ned i vekt?

Tror det er vekta... Hmm, håper å bli klokere etter neste date.

Gjest Minesveiper
Skrevet

Er man ikke overfladisk dersom man kun ser på utseende. Du er jo ikke overfladisk hvis du ser opptatt av utseende og personlighet.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

5-10 kilo ekstra i forhold til at ekstra defineres som over grensen for overvekt utgjør faktisk en god del på BMI-skalaen. Og så er det heller ikke sånn at man nødvendigvis ikke har noe ekstra ved en BMI på 24,9. Om jeg hadde hatt BMI på 24,9 så hadde jeg hatt 10 kilo ekstra allerede der. Om jeg skulle gått en fjelltur nå VS om jeg hadde 20 kilo mer å drasse på (altså 10 kilo overvektig) så er det ganske klart at det vil gå betydelig fortere med den laveste vekten. Menn som er trente og ikke har noe overflødig fett sliter med å holde tritt med meg, så da kan man bare tenke seg hvordan det hadde gått med en mann som veide 20 kilo mer uansett hvor sunn og frisk du vil prøve å få det til at han er. 

Jeg synes ikke TS er overfladisk med andre ord. Det er helt naturlig å ikke tenne på flesk. 

Anonymkode: 36051...a6e

BMI er ikke alt. Mannen min er meget overvektig i følge BMI men det er ikke mye fett på den kroppen. Noen kan være 5-10 kg over BMI grensa og ikke se tykke ut, jeg derimot hadde sett kjempefeit ut dersom jeg var 5-10kg over bmi grensen til overvektig, bortimot fedme. 

Jeg sier jo også at det jeg skjønner det dersom hun ikke tenner på flesk. Men det finnes store variasjoner innenfor overvekt... var bare det jeg skulle frem til. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han virker sunn og frisk og har begynt å trene, så det teller positivt. Mulig han går ned i vekt på sikt, men jeg kan kanskje ikke gå inn i et forhold med håp om det?

Vet ikke hvor mye overvektig han er, vanskelig å beregne, men 15-20 kg kanskje.

Ja, det er jo litt. Men du sier jo at du ikke har følelser enda.. kan hende han blir mer attraktiv i dine øyne dersom det oppstår følelser. Du like jo mye annet ved han, kan jo fortsette å treffe han litt og se hvordan det utarter seg :) vet aldri va som kan skje

AnonymBruker
Skrevet

Du hadde visst det om du var forelsket,, du er ikke overfladisk nei. 

Anonymkode: 5aede...09b

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med overfladig? Overfladisk? Overflødig? Overflate?

Anonymkode: ab6ac...adf

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, silelisa skrev:

Hvis du vil satse på han så kan du jo betale for treningssenter for han, så tvinger du han til å bli med, og belønner han med sex etterpå. Blir han ikke med så er det null sex... Så kommer han fort ned i vekt.. 

Jeg synes dette er ganske rottent gjort, jeg. Å gå inn i et forhold med en agenda om å forandre personen slik at man kanskje kan tenne på han. Hallo i luken??! Stakkars fyr, han fortjener å bli likt for den han er, ikke manipulert/tvunget til å gå ned i vekt for å bli litt mer attraktiv i datens øyne.

Anonymkode: cdcd3...2b4

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med overfladig? Overfladisk? Overflødig? Overflate?

Anonymkode: ab6ac...adf

Overfladisk. Gikk litt fort i svingene :P 

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, Occulta skrev:

BMI er ikke alt. Mannen min er meget overvektig i følge BMI men det er ikke mye fett på den kroppen. Noen kan være 5-10 kg over BMI grensa og ikke se tykke ut, jeg derimot hadde sett kjempefeit ut dersom jeg var 5-10kg over bmi grensen til overvektig, bortimot fedme. 

Jeg sier jo også at det jeg skjønner det dersom hun ikke tenner på flesk. Men det finnes store variasjoner innenfor overvekt... var bare det jeg skulle frem til. 

Selvsagt har ikke BMI alt å si, men når hun lager et innlegg om at han er overvektig, er det neppe alle musklene som er problemet ...

Anonymkode: 7e011...500

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, O.G. skrev:

Skal det ikke være overflatisk?

Mente overfladisk.

AnonymBruker
Skrevet

Prøv med et par til dater. Men antakelig vil det ikke gå i lengden dersom du allerede nå er skeptisk til utseendet hans. Skepsisen kommer tilbake når en eventuell forelskelsesrus har lagt seg. De færreste overvektige klarer å gå ned på permanent basis. De fleste blir tyngre med alderen.

Anonymkode: 4a7e9...98b

AnonymBruker
Skrevet

Normalt å tenke sånn da. Man tiltrekkes ikke alle. Omgås mange kjekke menn på jobb med slitsom eller kjedelig petsonlighet. De er jeg ikke tiltrukket av i det hele tatt. Derimot er det en som ler mye og ser litt smågal ut, han har så mye av personligheten jeg tenner på, og det gjør han automatisk kjekk.

Tror nok det er flere ting som mangler i ditt tilfelle også. 

Har blitt skuffet på tinder selv. Ekstra vanskelig siden man ikke har formening om verken stemme, høyde,kropp,holdning før et møte. Jeg møtte en med helt ussymetrisk figur. Det meste går om det stemmer med konstruksjonen, men hvos en mann med smal ramme/figur, har en giga mage eller voldsom ryggtavle, kan det være avtennende for min del. Eksen var jevnt over lubben da jeg møtte han, men siden han hadde kropp til det, kledde han det. Og det var humor og glimt i øyet som gjorde meg så tiltrukket.

Anonymkode: 79818...376

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

For det første er ikke «overfladig» et ord, du mener overfladisk. 

Men jeg syns ikke du er overfladisk heller. Du tenner ikke på ham, og det er en ærlig sak. Gå videre, la han finne noen som virkelig liker han. 

Anonymkode: cdcd3...2b4

Tull og tøys at ikke overfladig er et ord. Det er det det heter når man er en uheldig blanding av overfladisk og overflødig. Sånn som meg.

Anonymkode: b78d4...f79

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det er overfladisk. 15-20 kg ekstra er en del. Og jeg liker menn med senesterk kropp, en dvask «bamse» er ikke noe for meg. Har enda tilgode å tenne på en mann som er myk og «feminin» i kroppen.

Anonymkode: 22f89...56b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...