Gå til innhold

Jeg er visst overfladig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blir vel slaktet av kg-politiet nå, men tar sjansen.

Har aldri tenkt på meg selv som overfladig, men er det visst likevel :( Jeg dater en fyr som har mange av de kvalitetene jeg ser etter i en mann og som sikkert kunne blitt en fin kjæreste. Problemet er at han er overvektig. Han er en Tinderdate, og jeg hadde ikke sett et godt bilde av kroppsfasongen hans før daten, så første gang jeg såg ham ble jeg litt skuffet.

Jeg valgte likevel å gi ham en sjans for å se om jeg kan se forbi vekta hans og bli betatt/forelsket av personligheten hans. Jeg liker ham fortsatt, men tenner foreløpig ikke på ham. Vi har ikke møtt hverandre mange ganger og ikke hatt særlig fysisk kontakt enda (bare hei og hadet klemmer), men jeg er redd jeg aldri vil klare å tenne på ham.

Får så utrolig dårlig samvittighet :( Jeg er ikke perfekt selv heller, så prøver å jobbe med dette, men sliter. Uff... Ønsker ikke å være overfladig! Er det bare å gi ham opp først som sist, eller er det håp om at jeg vil endre min oppfating av ham når vi blir bedre kjent? Noen med tilsvarende erfaringer?

Anonymkode: 0c2c4...b18

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir vel slaktet av kg-politiet nå, men tar sjansen.

Har aldri tenkt på meg selv som overfladig, men er det visst likevel :( Jeg dater en fyr som har mange av de kvalitetene jeg ser etter i en mann og som sikkert kunne blitt en fin kjæreste. Problemet er at han er overvektig. Han er en Tinderdate, og jeg hadde ikke sett et godt bilde av kroppsfasongen hans før daten, så første gang jeg såg ham ble jeg litt skuffet.

Jeg valgte likevel å gi ham en sjans for å se om jeg kan se forbi vekta hans og bli betatt/forelsket av personligheten hans. Jeg liker ham fortsatt, men tenner foreløpig ikke på ham. Vi har ikke møtt hverandre mange ganger og ikke hatt særlig fysisk kontakt enda (bare hei og hadet klemmer), men jeg er redd jeg aldri vil klare å tenne på ham.

Får så utrolig dårlig samvittighet :( Jeg er ikke perfekt selv heller, så prøver å jobbe med dette, men sliter. Uff... Ønsker ikke å være overfladig! Er det bare å gi ham opp først som sist, eller er det håp om at jeg vil endre min oppfating av ham når vi blir bedre kjent? Noen med tilsvarende erfaringer?

For det første er ikke «overfladig» et ord, du mener overfladisk. 

Men jeg syns ikke du er overfladisk heller. Du tenner ikke på ham, og det er en ærlig sak. Gå videre, la han finne noen som virkelig liker han. 

Anonymkode: cdcd3...2b4

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det første er ikke «overfladig» et ord, du mener overfladisk. 

Men jeg syns ikke du er overfladisk heller. Du tenner ikke på ham, og det er en ærlig sak. Gå videre, la han finne noen som virkelig liker han. 

Ja, jeg mente overfladisk :P 

Hmmm, hadde så lyst at dette skulle klaffe, men sjansen er vel liten nå.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke overfladisk, det er en preferanse mange har. Uten å vite noe om hvorfor en person er overvektig, så tyder det på at de ikke tar vare på helsa si, ikke bryr seg om fremtidig sykdom, og ikke vil ha normal fysisk kapasitet. Det kan jo gå utover felles aktiviteter, turer og prosjekter, og det kan gå utover barna, at forelderen ikke orker så mye. Også er det jo det faktum at du ikke synes det er pent. Hvis han bestemmer seg for å slanke seg så vil alt handle om det i en lang periode. Du må gjerne "være med" på sunnhetsregimet, og blir fort medansvarlig for å motivere han. Alt dette ville gjort at jeg avbrøt forholdet. 

Anonymkode: 5a997...53b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg mente overfladisk :P 

Hmmm, hadde så lyst at dette skulle klaffe, men sjansen er vel liten nå.

Skjønner det, kjipt når han er perfekt på alle andre måter. Men sexbiten av et forhold er liksom ganske viktig.. Dump ham og sveip videre. :) Det er det beste for dere begge.

Skrevet

Du kan jo dra han med på tur/treningsenteret? Om du er out of his leauge burde han være villig til å begynne å slanke seg litt.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke overfladisk, det er en preferanse mange har. Uten å vite noe om hvorfor en person er overvektig, så tyder det på at de ikke tar vare på helsa si, ikke bryr seg om fremtidig sykdom, og ikke vil ha normal fysisk kapasitet. Det kan jo gå utover felles aktiviteter, turer og prosjekter, og det kan gå utover barna, at forelderen ikke orker så mye. Også er det jo det faktum at du ikke synes det er pent. Hvis han bestemmer seg for å slanke seg så vil alt handle om det i en lang periode. Du må gjerne "være med" på sunnhetsregimet, og blir fort medansvarlig for å motivere han. Alt dette ville gjort at jeg avbrøt forholdet. 

Anonymkode: 5a997...53b

Nå er det forskjell på litt overvekt og fedme da. Mange kan være overvektige og fortsatt være veldig sunne og friske. Overvekt er ikke nødvendigvis lik dårlig helse. 

TS du sier ikke hvor overvektig han er. Er han feit liksom, så skjønner jeg at du ikke synes det er tiltrekkende. Men har han 5-10kg ekstra så synes jeg det er overfladisk å utelukke noen pga det alene... er disse ekstra kiloene fordi han har et sedat liv og generelt er en lat slask så er det jo avtennende og usunnt. Er han frisk og aktiv så ser jeg ikke problemet. 

Men til syvende og sist så kontrollerer du ikke hva du tenner på og hva du synes er avtennende, så om andre synes at det er overflatisk så har vel ikke det så mye å si. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Værre skrev:

Du kan jo dra han med på tur/treningsenteret? Om du er out of his leauge burde han være villig til å begynne å slanke seg litt.

Jeg er ikke out of his league på andre områder enn vekta i såfall. Jeg er normalvektig.

Han sier han går tur og har begynt å jogge, så kan jo håpe på vektnedgang, men tør ikke si noe om vekta hans til ham :P 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Occulta skrev:

Nå er det forskjell på litt overvekt og fedme da. Mange kan være overvektige og fortsatt være veldig sunne og friske. Overvekt er ikke nødvendigvis lik dårlig helse. 

TS du sier ikke hvor overvektig han er. Er han feit liksom, så skjønner jeg at du ikke synes det er tiltrekkende. Men har han 5-10kg ekstra så synes jeg det er overfladisk å utelukke noen pga det alene... er disse ekstra kiloene fordi han har et sedat liv og generelt er en lat slask så er det jo avtennende og usunnt. Er han frisk og aktiv så ser jeg ikke problemet. 

Men til syvende og sist så kontrollerer du ikke hva du tenner på og hva du synes er avtennende, så om andre synes at det er overflatisk så har vel ikke det så mye å si. 

Han virker sunn og frisk og har begynt å trene, så det teller positivt. Mulig han går ned i vekt på sikt, men jeg kan kanskje ikke gå inn i et forhold med håp om det?

Vet ikke hvor mye overvektig han er, vanskelig å beregne, men 15-20 kg kanskje.

Gjest Mannemann26
Skrevet

Ja hjelp med å gå ned i vekt. Så kan kan finne seg en dame som liker han for den han er, ikke hvem han kan bli.😉

selv kunne jeg ikke brydd meg mindre om vekt på partner. 

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Occulta skrev:

5-10 kilo ekstra i forhold til at ekstra defineres som over grensen for overvekt utgjør faktisk en god del på BMI-skalaen. Og så er det heller ikke sånn at man nødvendigvis ikke har noe ekstra ved en BMI på 24,9. Om jeg hadde hatt BMI på 24,9 så hadde jeg hatt 10 kilo ekstra allerede der. Om jeg skulle gått en fjelltur nå VS om jeg hadde 20 kilo mer å drasse på (altså 10 kilo overvektig) så er det ganske klart at det vil gå betydelig fortere med den laveste vekten. Menn som er trente og ikke har noe overflødig fett sliter med å holde tritt med meg, så da kan man bare tenke seg hvordan det hadde gått med en mann som veide 20 kilo mer uansett hvor sunn og frisk du vil prøve å få det til at han er. 

Jeg synes ikke TS er overfladisk med andre ord. Det er helt naturlig å ikke tenne på flesk. 

Anonymkode: 36051...a6e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Mannemann26 skrev:

Ja hjelp med å gå ned i vekt. Så kan kan finne seg en dame som liker han for den han er, ikke hvem han kan bli.😉

selv kunne jeg ikke brydd meg mindre om vekt på partner. 

Jeg vil jo ikke bry meg om dette da... Klarer ikke å styre det. Det har kanskje noe med oppveksten min å gjøre, da jeg har en far som veldig opptatt av vekt og helse og ser på alle som er overvektige som late. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil jo ikke bry meg om dette da... Klarer ikke å styre det. Det har kanskje noe med oppveksten min å gjøre, da jeg har en far som veldig opptatt av vekt og helse og ser på alle som er overvektige som late. 

Ser du også på alle som er overvektige som late?

Anonymkode: b2354...c86

Gjest Mannemann26
Skrevet

Jeg er ekstremt nøye på trening samt kosthold selv. Kondisjonstrening trening / styrke 5-6 i uka, men dette er standard for meg. Kommer aldri til å prøve å pushe dette på partneren min.

Gjest Mannemann26
Skrevet

Vekt kommer og går.. personlighet består

Skrevet

Hvis du ikke tenner på han, så er det sikkert ikke bare vekten, kan være alt mulig. Så jeg ville bare gått videre. Hvis jeg tenner på en fyr, så er det ikke så nøye om han har 10kg ekstra. På en stor gutt så er ikke det SÅH mye, litt mage kanskje. Ikke noe du ikke kan endre med å få han ut å trene og fore han sunnere mat.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser du også på alle som er overvektige som late?

Anonymkode: b2354...c86

Nei, men kan kanskje være noe som ligger i underbevisstheten.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, silelisa skrev:

Hvis du ikke tenner på han, så er det sikkert ikke bare vekten, kan være alt mulig. Så jeg ville bare gått videre. Hvis jeg tenner på en fyr, så er det ikke så nøye om han har 10kg ekstra. På en stor gutt så er ikke det SÅH mye, litt mage kanskje. Ikke noe du ikke kan endre med å få han ut å trene og fore han sunnere mat.

Han har nok mer enn 10 kg for mye, mer 15-20 kg, tenker jeg. Det ligger heller ikke bare på magen, men litt "all over". Han er ikke en stor mann, er under snittet på høyde, men det har jeg ingen problemer med, da jeg uansett er lavere enn ham.

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Mannemann26 skrev:

Jeg er ekstremt nøye på trening samt kosthold selv. Kondisjonstrening trening / styrke 5-6 i uka, men dette er standard for meg. Kommer aldri til å prøve å pushe dette på partneren min.

Jeg ønsker meg ikke noen bodybuilder med sixpack altså. Er heller ikke veltrent selv, bare normalvektig.

Ser bare ut for at jeg sliter med å tenne på en overvektig kropp.

13 minutter siden, Mannemann26 skrev:

Vekt kommer og går.. personlighet består

Ja, det vet jeg og nettopp derfor håper jeg at jeg kan klare å se forbi det med vekta ;) 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har nok mer enn 10 kg for mye, mer 15-20 kg, tenker jeg. Det ligger heller ikke bare på magen, men litt "all over". Han er ikke en stor mann, er under snittet på høyde, men det har jeg ingen problemer med, da jeg uansett er lavere enn ham.

Hvis du vil satse på han så kan du jo betale for treningssenter for han, så tvinger du han til å bli med, og belønner han med sex etterpå. Blir han ikke med så er det null sex... Så kommer han fort ned i vekt.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...