Flowery Skrevet 23. februar 2005 #1 Skrevet 23. februar 2005 Jeg har merket noen ganger når jeg våkner om morgenen at dersom jeg trekker pusten fort, helt inn så er det akkurat som om det stikker i lungene. Har ikke lagt merke til det før jeg var i slutten av 20-årene. Kan jo ha hatt det før også uten at jeg har tenkt over det, men kan ikke huske det. Noen andre som opplever det? Kan det være at lungene ikke har "våknet" ennå? Og når jeg går på tur så er det akkurat som om det ikke er "nok" luft hvis vi øker tempoet. Det har alltid vært sånn til og med da jeg drev aktivt med sport. Min mor har fått beskjed av legen en gang at hun hadde for små lunger. Kan det være at jeg også har det? Noen andre som har opplevd dette? Jeg røyker ikke.
Gjest Rimfrost Skrevet 23. februar 2005 #2 Skrevet 23. februar 2005 Og når jeg går på tur så er det akkurat som om det ikke er "nok" luft hvis vi øker tempoet Akkurat slik har jeg det og. Når jeg går fort/jogger hender jeg føler at må gjespe for å få trekt nok luft ned i lungene. Jeg får ikke pusta dypt nok på en måte... :klø: Det er skikkelig ekkelt... og jeg vet ikke hva det kommer av så jeg kan desverre ikke hjelpe deg. Ville bare si at jeg har det slik jeg og.
Gjest Gjesta Skrevet 23. februar 2005 #3 Skrevet 23. februar 2005 Hvordan er kondisen generelt? For det der høres ut som dårlig kondis...(sorry, brutalt)
Gjest Rimfrost Skrevet 23. februar 2005 #4 Skrevet 23. februar 2005 Min er ihvertfall grusom. Det lengste jeg har klart å jogge i strekk er 8minutter.
Gjest Gjesta Skrevet 23. februar 2005 #5 Skrevet 23. februar 2005 Kondisjonstrening øker lungekapasiteten (O2-opptaket), så man ikke blir like fort andpusten. Men det er lurt å ta det med ro i begynnelsen; gå raskt i minst en halvtime, og etterhvert bytte ut noe gange mot jogging, inntil du klarer å jogge hele distansen.
Flowery Skrevet 23. februar 2005 Forfatter #6 Skrevet 23. februar 2005 Nå er kondisen ganske dårlig, men jeg hadde det også slik da jeg var idrettsutøver på ganske høyt nivå. Så jeg tror ikke det skyldes det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå