Gå til innhold

Kattem/saupstad trondheim


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lenge har jeg lest og hørt at dette er steder der det er dårlig miljø å bo. At det er billig å kjøpe der fordi det er mange innvandrere og flere ulike kulturer som gjør at det ofte blir gjenger og diverse... hvordan er dette nå? Ser på finn at boliger blir lagt ut relativt billig, er dette grunnen? Bor du i området og kan si noe om dette?

Hilsen "på boligjakt"

Anonymkode: 02a2b...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bor ikke i dette området, men jeg jobber der, og jeg jobber turnus så jeg er ofte ute på kveldene. Jeg er enig i at det bor mange innvandrere der, men jeg har aldri, aldri sett hverken gjenger, eller noe som helst annet. Dog er det mange borettslag der som har rykte på seg for å være dårlig driftet slik at felleskostnadene er høye og at det er en av grunnene til at det er billig å kjøpe. En annen grunn kan være at vinteren er lang oppå der og det er, så det er mye snø, og særlig på saupstad er det dårlig brøytet. Ikke går det allverden med bussforbindelser heller. Mange av mine kolleger bor rundt i området, og de sverger til at de bor på rett side av byen i alle fall:)

Anonymkode: 65a7b...d68

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor ikke i dette området, men jeg jobber der, og jeg jobber turnus så jeg er ofte ute på kveldene. Jeg er enig i at det bor mange innvandrere der, men jeg har aldri, aldri sett hverken gjenger, eller noe som helst annet. Dog er det mange borettslag der som har rykte på seg for å være dårlig driftet slik at felleskostnadene er høye og at det er en av grunnene til at det er billig å kjøpe. En annen grunn kan være at vinteren er lang oppå der og det er, så det er mye snø, og særlig på saupstad er det dårlig brøytet. Ikke går det allverden med bussforbindelser heller. Mange av mine kolleger bor rundt i området, og de sverger til at de bor på rett side av byen i alle fall:)

Anonymkode: 65a7b...d68

Takker for svar! Hva som er "rett side av byen" kan jeg ikke uttale meg så mye om, hehe!

Takk for info om det med dårlig drift, det har jeg ikke tenkt over. Ser det er ofte myyye i felleskostnader... 😬 

Anonymkode: 02a2b...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør tenke på avstand til jobb, om det er enkel forbindelse med kollektivtransport. Hvordan skolene er. 

Jeg er fra Trondheim, ville aldri bosatt meg på Saupstad. Drabantby som har hatt/har store utfordringer kanskje pga mange fremmedspråklige 

Anonymkode: 55768...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør tenke på avstand til jobb, om det er enkel forbindelse med kollektivtransport. Hvordan skolene er. 

Jeg er fra Trondheim, ville aldri bosatt meg på Saupstad. Drabantby som har hatt/har store utfordringer kanskje pga mange fremmedspråklige 

Anonymkode: 55768...611

Takker for svar! Kollektivforbindelse er ikke den største utfordringen for oss da vi har bil, skolene derimot har jo litt å si med tiden. Det er det jeg har lest og hørt, det med at det er mye innvandring og de bosetter seg der sikkert mye pga prisen...(?) Da er det vell mye det samme ennå, tipper jeg. Er Kattem "samma ulla"?

Anonymkode: 02a2b...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takker for svar! Kollektivforbindelse er ikke den største utfordringen for oss da vi har bil, skolene derimot har jo litt å si med tiden. Det er det jeg har lest og hørt, det med at det er mye innvandring og de bosetter seg der sikkert mye pga prisen...(?) Da er det vell mye det samme ennå, tipper jeg. Er Kattem "samma ulla"?

Anonymkode: 02a2b...c26

Greit at dere har bil, men det kan komme mange ekstra utgifter til. Hvor mange bommer i bomringen må du igjennom til og fra jobb og parkering på jobb koster ofte mye. Buss blir som regel billigere, men tar litt mer tid.

Kattem ville jeg også holdt meg unna. Tiller er bedre. Kroppanmarka/Okstadøy er heller ikke så dyrt og der bygges det ny skole. Om du vet hvor dere skal jobbe er det lettere å komme med tips.

Anonymkode: 55768...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor på Saupstad. Jeg er helnorsk og jeg er vokst opp i bygdanorge, men alle mine tre barn er vokst opp her. Flotte skoler, med masse ressurser. Gode bussforbindelser. Min eldste har kjøpt seg leilighet her. Hun stortrives og vil at hennes egne barn skal vokse opp her. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vokste opp der og flyttet derfra for ca fire år siden, gikk da ut av 10 klasse. Kjenner veldig få derfra som ikke driver med rus. Er ganske hardt miljø der, vil jeg si. Med mindre man er en bestemt sjel som ikke blir lett påvirket da. (Tenkte dette kan være nødvendig info mtp barn osv)  

Anonymkode: 5a565...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Sjørosa skrev:

Jeg bor på Saupstad. Jeg er helnorsk og jeg er vokst opp i bygdanorge, men alle mine tre barn er vokst opp her. Flotte skoler, med masse ressurser. Gode bussforbindelser. Min eldste har kjøpt seg leilighet her. Hun stortrives og vil at hennes egne barn skal vokse opp her. 

Vi valgte å flytte fra Saupstad fordi vi ikke orket mer. Klassene til ungene var regelrett styrt av gjenger, og de slapp sjelden inn etniske nordmenn i sitt indre. Jeg er sjeleglad for at vi kom oss bort derfra.

Anonymkode: 1f4b5...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bosett deg på saupstad/kolstad om du har unger iallefall :) 

Anonymkode: b3ee0...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 4.5.2018 den 17.59, AnonymBruker skrev:

Ikke bosett deg på saupstad/kolstad om du har unger iallefall :) 

Anonymkode: b3ee0...6f4

Hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.4.2018 den 12.14, AnonymBruker skrev:

Vi valgte å flytte fra Saupstad fordi vi ikke orket mer. Klassene til ungene var regelrett styrt av gjenger, og de slapp sjelden inn etniske nordmenn i sitt indre. Jeg er sjeleglad for at vi kom oss bort derfra.

Anonymkode: 1f4b5...ac2

Hvilken årstrinn snakket du om? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Det er definitivt et belastet område, men jeg regner med at de lave prisene vil lokke til seg stadig flere unge etnisk norske i etableringsfasen. Mao. litt sånn som holmlia begynner å bli Oslo, stadig hvitere og rikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kattem og Saupstad er Trondheims slumområder. Om du har mulighet til å bo en annen plass, gjør det.

Anonymkode: 9685d...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg er godt voksen og bor alene i dette området, dvs Kolstad. Jeg har bodd her i mange år, og må si jeg trives godt. Jeg for min del forstår ikke hvorfor det er så mye billigere her enn andre bydeler. Vi har gode bussforbindelser til både sentrum, Heimdal, City syd og Byåsen. Tar ca. et kvarter inn til byen.  Flere nærbutikker, legesenter, apotek, bibliotek, bensinstasjon, frisør, 3T etc i umiddelbar nærhet. Marka i gangavstand med fine turløyper sommer som vinter. Granåsen arena med konserter sommerstid, vintersport på vintern :)  Ny videregående skole nå i høst. Flere barnehager og barneskoler i nærheten. Uteområdene i vårt borettslag (som er veldrevet!!) er ypperlig  og ikke minst trygt for unger, da det består av fine tun mellom blokkene som er rehabilitert med lekeapparater etc. Grønt og fint med stier, sittegrupper, og ikke minst bilfritt!! Her går og sykler mange forbi, da det er en del av opparbeidede turstier i området. Blokkene ble rehabilitert for noen år siden. Her er det absolutt ingen slum!! Hvor man tar det fra, forstår jeg ikke! Mulig det er gjenger her, som andre større bydeler, men jeg har aldri følt meg utrygg. Det er sjelden det står noe i media om hendelser som hærverk eller slåssing eller annet. Ett eksempel på slum og hærverk i Trondheim er Møllenberg, rådyrt å kjøpe- i tillegg til mye utleieleiligheter som da huseiere gir blaffen i å vedlilkeholde fordi de kun tenker profitt!

Såh, det var mitt hjertesukk over forvrengte meninger om et på mange måter et BRA  boligområde i Trondheim

Anonymkode: 5f069...63c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en stor andel innvandrere men det er ikke nødvendigvis negativt. Saupstad/Kolstad har mye ressurser i forhold til fritidstilbud til barna. De har flere gratis tilbud fra Kulturskolen og hadde gratis SFO pga andelen fattige barn. En masse vi med normale inntekter drar fordeler av. De fleste innvandrerne er 2. Og 3. Generasjon så de er rimelig assimilert i forhold til norsk kultur og ikke minst norsk barndom.

Anonymkode: 41bcb...d46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...