Gå til innhold

Kyssesyken og alkohol

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg fikk påvist kyssesyken for litt over en uke siden. Sjekket meg bare fordi jeg ble utsatt for smitten, ellers ville jeg nok ikke ha merket at det var kyssesyken, men bare en sterk forkjølelse. Har hovne lymefnuter, sår hals og er litt slapp, men har helt normale leververdier. Går det fint å drikke alkohol da? Har en russetid som starter nå, og vil gjerne kunne drikke litt. 

Anonymkode: cc014...f4d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det du skal gjøre er å gå til legen for å få sjekket leververdiene. 

Er de forhøyet, så er det best og tryggest å droppe alkohol, da det kan forverre leverens tilstand nå, og det er noe du ikke ønsker.

Så, snakk med en lege. Ikke hør på fremmede på et forum som sier «jaaada det går fint» for da kan det brått ikke gå så fint lenger.

Anonymkode: 4fb9a...95f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drakk alkohol da jeg hadde kyssesyken, og forhøyde leververdier. Døde ikke akkurat, men mistenker at det gjorde meg dårlig lenger. 

Anonymkode: 8140e...d02

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg fikk påvist kyssesyken for litt over en uke siden. Sjekket meg bare fordi jeg ble utsatt for smitten, ellers ville jeg nok ikke ha merket at det var kyssesyken, men bare en sterk forkjølelse. Har hovne lymefnuter, sår hals og er litt slapp, men har helt normale leververdier. Går det fint å drikke alkohol da? Har en russetid som starter nå, og vil gjerne kunne drikke litt. 

Anonymkode: cc014...f4d

Å belaste levern din unødvendig med alkohol når du har kyssesyken er risikosport. 

Leververdier stiger ikke alltid i startfasen av kyssesyken, men etter en tids sykdom. 

Vi vet heller ikke hva som utløser ME hos personer med kyssesyken. Så var jeg deg ville jeg unngått både alkohol og større anstrengelser som belaster kroppen unødvendig.

Anonymkode: 25044...101

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hanglet i flere uker før jeg jeg ble skikkelig syk av kyssesyken. At du føler deg tålig OK betyr at du fortsatt kan bli veldig syk og ting som alkohol kan pushe sykdommen. Jeg var syk i 8 måneder, det trakter man ikke etter. 

Anonymkode: 928ec...ffe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei du skal IKKE drikke alkohol !!!!! Jeg var heller ikke veldig dårlig av kyssesyken, var russ og festet og stod i , ble ALDRI frisk igjen. Jeg fikk M.E og nå er jeg ute av leiligheten bare noen ganger i mnd,venner og festing klarer jeg ikke, og det er 7 år siden jeg hadde kyssesyken nå. Kan ikke drive med sporten jeg drev med eller noe.

Man skal IKKE presse seg når man har kyssesyken, selvom man føler seg i form. Immunforsvaret ditt begynnertil slutt å angripe seg selv så ender du opp med kronisk sykdom. Milten og leveren kan også bli ødelagt av alkohol under kyssesyken.

Anonymkode: c71fd...a9a

• Liker 1
Skrevet

Prøv å drikk argi + og aloe vera gel under russetiden. Da blir du mye mer opplagt, pluss at argi + hjelper mot fyllesyke. begge er forever living produkter forresten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...