Gå til innhold

Plutselig hjertebank og tung pust?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I de siste ukene har jeg fått noen "anfall" som begynner med det som virker som at hjertet hopper over et slag og jeg får hjertebank (men små, kjappe hjertebank) + tung pust. Jeg må hive etter pusten og får ofte ikke fylt opp den "siste prosenten" med luft.

En gang fikk jeg det når jeg lå i senga å skulle sove, men det ble til slutt helt umulig å ligge der npr hjertet banka sånn og jeg hev etter pusten. Måtte stå opp og begyne å lage middag isteden og så på tv. Trodde jeg skulle dø og vurderte å ringe ambulasen. Dette var den dagen da det var meldt om mye svevestøv på nyhetene så kunne jo vært det?

Noen som vet hva det kan skyldes? Kan det være astma?

Anonymkode: 022a8...9f4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt legen,bare han kan si hva det virkelig er.lykke til 💜 

Anonymkode: a1983...9e8

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min hadde akkurat det samme. Gikk med det i ett år før han gikk til legen. Måtte operere :) husker ikke heeelt hva det ble kalt, men operasjonen gjøres i våken tilstand hvor de går inn via lysken og brenner av en ledning som gjør at hjertet pumper ujevnt.

hørtws veldig likt ut så ville bare dele hva som skjedde her:) nå er han helt frisk og slipper de plagene :) 23 år forresten. Det kan skje alle selvom man har ett friskt hjerte ! 

Anonymkode: 068e1...9aa

AnonymBruker
Skrevet

Ja, ta en tur til legen. At hjertet hopper over et slag er ganske normalt og nesten aldri symptom på sykdom. Det kjennes litt ekkelt, men det er ikke farlig. Men siden du synes det er så ubehagelig og du blir redd for at du skal dø, så er det best å bare gå til legen og få det sjekka. Da slipper du å bekymre deg noe mer for det.

Nå det er sagt, så synes jeg det kan høres litt ut som angst eller liknende. Det kan gjerne komme når man har lagt seg for kvelden eller når man får et rolig øyeblikk og slapper av. Det blir kanskje trigga av dobbeltslaget ditt som gjør deg urolig, og så baller det på seg?

Anonymkode: 2cabb...a89

• Liker 2
Skrevet

Kjenner ofte hjerte hopper over et slag eller hva faen det er og får hjertebank. Det føles av og til som om pusten blir tyngre men kanskje bare noe jeg føler. Det kommer helt sikkert av angst og medisiner jeg tar. Nå vet ikke jeg om du sliter med angst eller tar noe medisiner? Hør med lege hvis du er bekymret. Ikke vær som meg. Går nesten aldri til lege.

AnonymBruker
Skrevet

Syns du kontakte lege siden det er i kombinasjon med tung pust. 

Anonymkode: 2bf55...0f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...