AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #1 Skrevet 26. april 2018 Så en oppskrift på kjøttboller der det var brødsmuler i deigen. Kan jeg bare tørke noen skiver og bruke de, eller mååå man liksom kjøpe ferdig tørket på butikken? Er mest grovbrød det går i her.... Anonymkode: 05144...ffa
Hedy Lamarr Skrevet 26. april 2018 #2 Skrevet 26. april 2018 Det går helt fint med grovbrød. Jeg bruker også mest grovbrød, tørker selv og bruker det kjøttkaker o.l. 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #3 Skrevet 26. april 2018 Takk for svar!! Anonymkode: 05144...ffa
Duff Skrevet 26. april 2018 #4 Skrevet 26. april 2018 Jeg bruker det. Smaken blir mye bedre av hjemmetørket rasp enn det som er ferdig fra butikken. Bruker det som oftest til fisk og nuggets da ingen her er veldig glade i kjøttboller. 2
The Kavorka Skrevet 26. april 2018 #5 Skrevet 26. april 2018 Går fint an å bruke fra egne brød, ja Kan la skivene ligge på benken og tørke en liten stund først før man "smuler" de med f.eks. en stavmikser. Evt. tørke de på lav varme i komfyren el. brødrister. I noen oppskrifter står det også at man skal bløtlegge brødskivene i melk først før man blander det med kjøttdeigen. Det blir vel litt smak og behag, men jeg merker ikke noen store forskjeller om jeg bruker tørre smuler eller bløtt brød 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #6 Skrevet 26. april 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så en oppskrift på kjøttboller der det var brødsmuler i deigen. Kan jeg bare tørke noen skiver og bruke de, eller mååå man liksom kjøpe ferdig tørket på butikken? Er mest grovbrød det går i her.... Anonymkode: 05144...ffa Du legger noen skalker eller skiver til tørk i et tørkepapir eller en tøypose på benken noen dager. Så rasper du de enten grovt på rivjern eller putter dem i elektrisk blender el. Jeg brukte dette i kjøttkaker tidligere sammen med litt vann og ett eller flere egg. Blir faktisk godt, men er best med hvitt eller helt lyst brød. Anonymkode: f86af...136
Jerry Lee Skrevet 26. april 2018 #7 Skrevet 26. april 2018 En fin måte å bruke opp brød som har blitt tørt, i stedet for å kaste det. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå