Gå til innhold

Hvordan bli kvitt sofa?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en sofa som er relativt ny, men som jeg haaaaater, fordi den ødelegger gulvet.

vil ikke bruke kommunen, siden de har så idiotiske betingelser for å hente ting, og pga lang venteliste. 

Så da vil jeg heller betale noen for den tjenesten. Hvem kan jeg kontakte for å bli kvitt søpla? Jeg har ingen til å hjelpe med å bære den ut av leiligheten, så det må de som henter sofaen hjelpe med. (Noe kommunen heller ikke gjør), og jeg kan ikke gjøre det selv.

noen som vet?

Anonymkode: 82f74...96d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal du gi den bort? Du kan jo selge den på finn? 

Eller du kan kontakte noen av misjonærbutikkene/ fretex som ofte har henteservice for å hente møbler som blir donert bort.

Anonymkode: 65a7f...00c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skal du gi den bort? Du kan jo selge den på finn? 

Eller du kan kontakte noen av misjonærbutikkene/ fretex som ofte har henteservice for å hente møbler som blir donert bort.

Jeg vil bare ha den vekk. Samme hvordan, bare jeg blir kvitt den.

Skrevet

GI den til en frivillig organisasjon? De henter nok om de får den gratis :)

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil bare ha den vekk. Samme hvordan, bare jeg blir kvitt den.

Da ville jeg først prioritert annonse på finn. Dersom den er hel og fin vil mange kunne hente den ganske kjapt om du skriver at den må hentes snarest mulig. 

Bruktbutikkene opererer med faste hentedager. Og ja, du kan og gi bort til loppemarked.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sofaer går fort, legg ut annonse. 

Anonymkode: 64b1e...17e

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk gitt bort en sofa i fjor, full av flekker, og hvor kattene hadde klort opp så mye at stopping var delvis borte på hjørnene. Det var ikke mulig bytte trekk heller. 
Så det er helt utrolig hva folk tar i mot om det er gratis :) 
Det kom en trivelig fyr med henger, så bar vi sofaen sammen ut. Tok vel 2 dager fra jeg la ut annonse til den ble hentet. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, _popcorn_ skrev:

Jeg fikk gitt bort en sofa i fjor, full av flekker, og hvor kattene hadde klort opp så mye at stopping var delvis borte på hjørnene. Det var ikke mulig bytte trekk heller. 
Så det er helt utrolig hva folk tar i mot om det er gratis :) 
Det kom en trivelig fyr med henger, så bar vi sofaen sammen ut. Tok vel 2 dager fra jeg la ut annonse til den ble hentet. 

Hvordan annonserte du? Har lest så mange skrekkeksempler om dette,og nedringte telefoner, at Finn er jeg veldig skeptisk til.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan annonserte du? Har lest så mange skrekkeksempler om dette,og nedringte telefoner, at Finn er jeg veldig skeptisk til.

Med den innstillingen er det bedre du kontakter fretex og får de til å hente..

• Liker 5
Skrevet

Legg ut som gis bort på Finn, -til førstemann til mølla, da forsvinner den fort :)

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Legger ut uten telefonnummer. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en sofa som er relativt ny, men som jeg haaaaater, fordi den ødelegger gulvet.

vil ikke bruke kommunen, siden de har så idiotiske betingelser for å hente ting, og pga lang venteliste. 

Så da vil jeg heller betale noen for den tjenesten. Hvem kan jeg kontakte for å bli kvitt søpla? Jeg har ingen til å hjelpe med å bære den ut av leiligheten, så det må de som henter sofaen hjelpe med. (Noe kommunen heller ikke gjør), og jeg kan ikke gjøre det selv.

noen som vet?

https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?search_type=SEARCH_ID_BAP_FREE&sort=99 siden for gis bort, der folk henter og bærer selv dersom de vil ha. Alternativet er fretex. 

Anonymkode: 6326b...145

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du legger da ikke ut telefonnummeret ditt, eller adressen? Skjul profilen din i annonsen det er en egen knapp du haker av for. Skriv postnummeret så folk vet hvilket område de skal hente i,  så tar folk kontakt på melding via finn. 

Fungerer på de aller fleste ting. Sloss folk og det renner inn med meldinger så velger jeg den som ser mest seriøs ut. De som bare skriver, jeg tar den, adre? Eller andre teite ting hopper jeg galant over. 

Anonymkode: 6326b...145

• Liker 3
Skrevet

Jeg legger alt jeg vil bli kvitt gratis på finn. Legger ikke inn telefonnummer, så får bare meldinger på finn og mail. 

Helt utrolig enkelt! Folk kommer og fjerner ting jeg ellers måtte styre med å bli kvitt. Alt fra eldre hvitevarer til restmaterialer og møbler. Gir man ting bort blir det som regel fort borte. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...