Gå til innhold

Hvorfor går telefonen rett på mobilsvar av og til?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir snart gal av følgende problem som jeg ikke helt vet hva skyldes: jeg har Telia/Netcom abbonement og mobiltelefon fra Samsung. Hjemme har jeg sånn passe god dekning innendørs: 2-3 av 4 streker. Likevel skjer det sånn omtrent 8  av 10 ganger at når noen ringer meg går ikke anropet gjennom. Jeg får bare sms om ubesvart anrop, og hvem det er fra. Hva kan dette skyldes? Og hva kan jeg gjøre med det? Jeg er kronisk syk og blir både oppringt av NAV og fastlegen i ny og ne. Det er håpløst at jeg aldri får disse samtalene, så jeg må treffe tiltak slik at dette ikke skjer igjen. 

Anonymkode: 64ec0...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan skyldes at mobilen mister kontakten med nettet.

Strekene som angir dekning, sier bare noe om styrken på signalet, sjelden noe om mobilens status i nette.

Det som kan hjelpe er å gjøre noe som trigger aktivitet mellom mobilen og nettet.

Slå mobilen av og på. Flymodus av og på. Sende sms eller ringe med mobilen. 

Det virker som mobildata kan fungere samtidig som dette ikke fungerer.

 

Dette løser ikke problemet ditt, men om du venter en samtale kan du jo prøve å trigge mobilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk @stan Jeg skal forsøke å restarte telefonen oftere. Det som er litt rart er at jeg helt fint kan ringe ut selv, så telefonen har tydeligvis kontakt med mobilnettet. Min forrige telefon oppførte seg på samme vis. Det var også en Samsung. Jeg har derfor lurt på om det er enten noe galt med mobildekningen i huset mitt eller om det er en Samsung-sykdom. 

Anonymkode: 64ec0...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru av og på telefonen. Har hatt samme problem en gang, men det hjalp når jeg skrudde av og på. 

Anonymkode: 1431c...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

tydeligvis kontakt med mobilnettet

Kontakten gjenopprettes når du feks ringer. Eller tilsvarende utgående aktiviteter fra mobilen. 

Jeg ringer ofte til meg selv, når det ringer, legger jeg på. Deretter ryr det inn meldinger. 

Det skjedde senest i går. Og jeg bor rett ved flere 4G master og full styrke på signalene. 

Kanskje det er noen soner med interferens i huset. Styrken er på topp, men signalene er ubrukelige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, stan skrev:

Kontakten gjenopprettes når du feks ringer. Eller tilsvarende utgående aktiviteter fra mobilen. 

Jeg ringer ofte til meg selv, når det ringer, legger jeg på. Deretter ryr det inn meldinger. 

Det skjedde senest i går. Og jeg bor rett ved flere 4G master og full styrke på signalene. 

Kanskje det er noen soner med interferens i huset. Styrken er på topp, men signalene er ubrukelige. 

Til det jeg har uthevet: jeg får meldinger. Det kommer alltid SMS-er om at jeg har ubesvart anrop. SMS-en kommer med en gang noen har forsøkt å ringe meg. Ingen forsinkelser er observert der. Jeg vet dette fordi jeg ringer tilbake til de som har forsøkt å ringe meg hvis jeg ser hvem det er. Det er altså bare å bli oppringt som ikke funker. Snåle greier.  Jeg lurer også på om det er noe i huset som forstyrrer signalene, i og med at det bare er hjemme at dette er et problem, men ved interferens burde det vel strengt tatt vært ekstremt sterkt noen steder og skikkelig dårlig andre steder?? :klo: Slik er det ikke.  

Anonymkode: 64ec0...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til det jeg har uthevet: jeg får meldinger. Det kommer alltid SMS-er om at jeg har ubesvart anrop. SMS-en kommer med en gang noen har forsøkt å ringe meg. Ingen forsinkelser er observert der. Jeg vet dette fordi jeg ringer tilbake til de som har forsøkt å ringe meg hvis jeg ser hvem det er. Det er altså bare å bli oppringt som ikke funker. Snåle greier.  Jeg lurer også på om det er noe i huset som forstyrrer signalene, i og med at det bare er hjemme at dette er et problem, men ved interferens burde det vel strengt tatt vært ekstremt sterkt noen steder og skikkelig dårlig andre steder?? :klo: Slik er det ikke.  

Anonymkode: 64ec0...f91

Da er nok problemet ditt annerledes.

Vet du noe om dette gjelder alle telefonnummer, eller er det et, eller et par som har problemer?

Jeg har vært bort eksempler på at kun spesifikke nummer har problemer. Da er det en feil hos operatøren, eventuelt mellom operatørene. Problemet er at man må treffe på noen som har litt peiling på kunde senteret, som tar det videre til andre linje. Det trenger tidspunkt, så nøyaktig det lar seg gjøre for når samtalen(e) skjedde. For å kunne følge den gjennom systemet og finne evt. hvor det går feil. Men om dette er det samme som ditt problem vet jeg ikke.

Du har prøvd å slå av videre koblinger og slikt på mobilen? De kan være skrudd på uten at du vet det, eller har gjort det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok tlf i ikke forstyrr modus :) gå inn på innstilinger så  Lyd og vibrering

Anonymkode: 48e22...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...