Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2005 #1 Skrevet 23. februar 2005 Inspirert av innlegget om hvordan få barn til å slutte med flaske lurer jeg på hvorfor man lar barn begynne med flaske. Mange ammer barna sine til de er 1 år og så begynner de å gi dem melk på flaske. Hvorfor? Barnet er da mer enn stor nok til å drikke av kopp. Det eneste barna mine har fått på flaske er pumpet brystmelk når jeg selv ikke var hjemme og da var de veldig små.
philippa starck Skrevet 23. februar 2005 #2 Skrevet 23. februar 2005 Vel.... Har du tenkt på at det ikke er alle som KAN amme barnet sitt til de er ett år? Barn må ha mat, vet du....!
Polly Ester Skrevet 23. februar 2005 #3 Skrevet 23. februar 2005 Vel.... Har du tenkt på at det ikke er alle som KAN amme barnet sitt til de er ett år? Barn må ha mat' date=' vet du....! [/quote'] Spørsmålet til trådstarter var vel de som ammet til barna er ett år og så gir de flaske etter det... ikke de som gir barna flaske fra de er bittesmå... da må man jo gi flaske - hvis de er spebarn og man ikke kan eller vil amme...
Gjest LoisLane Skrevet 23. februar 2005 #4 Skrevet 23. februar 2005 Slik oppfattet jeg det også. Stiller meg bare bak spørsmålet. Har vært så heldig at jeg har fullammet de tre første, og ikke har hatt behov for flaske. Har ikke hatt noen grunn til å introdusere det da. Ser mange småbarnsmødre som ikke kan dra hjememfra uten "koseflasker" med både det ene og andre på.
Gjest Letti Skrevet 23. februar 2005 #5 Skrevet 23. februar 2005 Min sønn er ni mnd og han trener hver dag med kopp, men jeg vet at det er minimalt han får i seg med kopp. Har ikke funnet den rette koppen enda og inntil vi finner den, får han flaske. Og for meg så er han liten selvom han fyller et år, det er ikke alt de får til selvom de har fylt et år. Og noen laster må han og få ha.....
Polly Ester Skrevet 23. februar 2005 #6 Skrevet 23. februar 2005 Hvis man fullammer så skulle det vel være ganske enkelt å slippe å begynne med flasker - da kan man lære barna til å drikke av kopp når ammingen er over. Og da ser jeg selvfølgelig bort i fra de gangene babyen får flaske fordi det er pumpet melk pga andre skal gi eller barnevakt eller lignende. Det jeg mener er at jeg syns ikke det er nødvendig å gi barna flaske når de er ett år hvis de ikke har fått det hele tiden fram til da... Og da igjen er de som regel store nok til å vennes av med flasken...
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2005 #7 Skrevet 23. februar 2005 Mine fikk flasker med melk på når de skulle legge seg, etter at jeg sluttet å amme. Og den fikk de mens de satt på fanget. Likte den kosestunden vi hadde da, så det var for kosen sin del. Tenkte at de ville kose seg mer med en flaske enn med en kopp... Det var heller ikke noe problem å slutte med den, men det var kanskje fordi han ikke fikk den med i senga...?
Klips Skrevet 24. februar 2005 #8 Skrevet 24. februar 2005 For det første er det vel ikke alle som hele det første leveåret gir hvert eneste måltid fra puppen? Skal mor slippe ut alene, så blir det jo fort flaske. For det andre så kan barn drikke av kopp tidlig, ja, men de er klønete, og selv om min toåring fint kan drikke av koppen, så er det også veldig lett å veive koppen ned av bordet, og da blir det himla mye mindre søl med flaske. (Evt. sånne kopper med søleventiler men det er så mange deler å plukke fra hverandre for vask at vi ikke brukte sånt til melk, bare vann, så de kunne skylles litt sjeldnere)
Bi Skrevet 24. februar 2005 #9 Skrevet 24. februar 2005 Men det er vel de færreste som har så mye melk at de kan gi brystmelk som eneste væske helt til barnet er fylt ett år? og det kan bli et slitsomt år... Selv har jeg en baby som ikke vil ta flaske i det hele tatt. Hun drikker av kopp hvis hun absolutt må, men det er ingen kos med det... hun gjør det høyst motvillig. Så jeg skulle virkelig ønske hun kunne ta flaske, for den eneste "sugekosen" hun vil ha, den henger fast i meg.. Og det er nå engang sånn at barna har et sugebehov, og at det ligger mye kos og avslapning i en flaske eller en pupp. og det tror jeg faktisk det gjør etter at barnet er fylt ett år også.
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2005 #10 Skrevet 24. februar 2005 Lillemann er nå 10 mnd og bruker mest avent tutekopp. Er jo en blanding mellom flaske og kopp nesten den da. Kan heller ikke se behov for at man skal amme i ett år så venne ungen til flaske. Hadde en venninne som vente ungen av med flaske når han var året, når han så fylte to begynte hun med flaske igjen. For det var så koselig! Jaja
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå