Gå til innhold

Hva burde man si?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med angst og depresjoner, det er ikke slik at jeg har lyst og ta livet mitt. Men jeg går på skolen, og jeg vil virkelig dette.. Men jeg skulker skolen fordi jeg får skikkelig angst til å møte opp. Jeg har sykdommer og endel ting å være deprimert over, men det prøver jeg og overse.. Men iblant tar det over.

Jeg var hos fastlegen og spurt om det er noe han kunne hjelpe meg med, men han sa bare psykolog, og det har jeg ikke muligheten til akkurat nå fordi jeg går på skole i et annet fylke og jeg rekker ikke dra hjem for det. Han sa jeg kunne bytte lege, men dette tar lang tid. Skolen er snart over og jeg skulker, og har virkelig ikke lyst til det. Nå fikk jeg time til en vikar, men hva burde man si for og få noe medisiner som hjelper meg til sommeren, så jeg ihvertfall kan kjempe igjennom den siste tiden. Får enda mer angst og depresjoner når man heller ikke møter opp. Usikker på om det er grunn nok til å få noe medisiner, men hva skal man gjøre??

Anonymkode: 15057...34b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De fleste medisiner mot angst og depresjoner kan gjøre situasjonen verre de første ukene, før det gradvis begynner roe seg. 
Det kan godt hende du ville hatt nytte av medisiner på lengre sikt, men for å komme seg igjennom en måneds tid til med skole så vil neppe medisiner være løsningen.  Jeg brukte tre måneder på å trappe opp til riktig dose medisiner slik at jeg klarte gå på butikken for eksempel. 
Du bør få henvisning til DPS der du bor, men slike henvisninger tar også ofte noen uker/måneder. 
Det er ikke noe spesielt quickfix for angst og depresjoner som virker hurtig, utenom kraftig vanedannende medisiner, noe du neppe kommer til å få nå. 
Det beste du kan gjøre er å ta kontakt med rådgiveren på skolen, forklare situasjonen, og høre hvordan skolen kan tilrettelegge best mulig for deg. 

Anonymkode: b01eb...d42

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer meg på butikken, men ta kontakt med rådgiveren og snakke om det der er mer angst for meg.. Så det er ikke så lett. Jeg får høre hva legen har å si, og se om han kan hjelpe meg med noe. Ikke la meg bli sittende enda mer i gjørma.

Anonymkode: 15057...34b

AnonymBruker
Skrevet

Du kan velge psykolog der du går på skole. du er ikke bundet til hjemsted. Sjekk også om utdanningsstedet har tilbud.

Anonymkode: 4658a...8cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...