Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei for en uke siden var jeg på første svangerskaps kontroll hos fastlegen min. Jeg ba fastlegen søke Rikshospitalet som fødeplass. Han sa at jeg egentlig hører til A hus. Men han sa at kan likevel søke riks, får jeg ikke det så tar vi A hus. Jeg sa det er greit. Igår fikk jeg brev i posten fra Ullevål sykehus at jeg har fått plass der. Jeg syns at det var veldig rart. Jeg skulle enten få riks eller a hus. Hvordan kom ullevål i bilde? Nå har jeg ringt fastlegen og sekretæren sier at jeg må komme til ny time for å endre på fødeplassen. Så nå skal jeg dit neste onsdag. 

Anonymkode: 4f72b...d52

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei for en uke siden var jeg på første svangerskaps kontroll hos fastlegen min. Jeg ba fastlegen søke Rikshospitalet som fødeplass. Han sa at jeg egentlig hører til A hus. Men han sa at kan likevel søke riks, får jeg ikke det så tar vi A hus. Jeg sa det er greit. Igår fikk jeg brev i posten fra Ullevål sykehus at jeg har fått plass der. Jeg syns at det var veldig rart. Jeg skulle enten få riks eller a hus. Hvordan kom ullevål i bilde? Nå har jeg ringt fastlegen og sekretæren sier at jeg må komme til ny time for å endre på fødeplassen. Så nå skal jeg dit neste onsdag. 

Du har fått plass der det er plass. Om fastlegen sender nytt brev så kan du like fullt ende opp på Ullevål. 

Anonymkode: 0a390...ac7

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har fått plass der det er plass. Om fastlegen sender nytt brev så kan du like fullt ende opp på Ullevål. 

Fastlegen har nok satt Ullevål som første og ikke Riksen. At man får avslag på plass er lite sannsynlig med mindre Ts har kommet langt i svangerskapet. Ahus får man i alle fall plass. 

Anonymkode: d978d...aeb

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fastlegen har nok satt Ullevål som første og ikke Riksen. At man får avslag på plass er lite sannsynlig med mindre Ts har kommet langt i svangerskapet. Ahus får man i alle fall plass. 

Det trenger ikke være fastlegen som har gjort noe feil. Logg inn på helsenorge.no der skal henvisningene ligge og da kan ts se hva fastlegen har søkt. 

Når er terminen ts? 

AnonymBruker
Skrevet

TS, du kan selv søke fødeplass, det må ikke gå via fastlegen. 

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS, du kan selv søke fødeplass, det må ikke gå via fastlegen. 

Visste ikke det!hvordan gjør man det?

Ts

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det trenger ikke være fastlegen som har gjort noe feil. Logg inn på helsenorge.no der skal henvisningene ligge og da kan ts se hva fastlegen har søkt. 

Når er terminen ts? 

3 november

Ts

Skrevet

Hei ts, jeg hører til ahus og har søkt fødeplass der selv. 

Jeg googlet bare fødeplass ahus, så fikk jeg opp et skjema jeg fylte ut og sendte i posten. Etter en liten stund kom brev om innvilget fødeplass og henvisning til OUL i posten. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ring direkte til Ullevål og si at du heller vil ha Rikshospitalet. De kan ordne det (om det er ledig plass vel og merke)

Anonymkode: 814d2...811

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, Marimba skrev:

Hei ts, jeg hører til ahus og har søkt fødeplass der selv. 

Jeg googlet bare fødeplass ahus, så fikk jeg opp et skjema jeg fylte ut og sendte i posten. Etter en liten stund kom brev om innvilget fødeplass og henvisning til OUL i posten. 

Hei takk for at du svarte. Kan du skrive litt mer om hvordan du gjorde det?jeg søkte også på google "søke fødeplass" og da loget jeg inn på helsenorge.no men finner ikke noe mer om fødeplass.

Skrevet (endret)
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei takk for at du svarte. Kan du skrive litt mer om hvordan du gjorde det?jeg søkte også på google "søke fødeplass" og da loget jeg inn på helsenorge.no men finner ikke noe mer om fødeplass.

Brukte dette skjemaet https://www.ahus.no/avdelinger/kvinneklinikken/fodeseksjon/sok-fodeplass-ved-akershus-universitetssykehus

Var ikke innom på helsenorge  i det hele tatt, sendte kun inn skjemaet over i posten. Men dette var ahus, mulig det er helt andre rutiner ved andre sykehus, og de vet jeg ingenting om :) 

Endret av Marimba
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk. Nå skjønte jeg det ☺ men jeg lurer på om jeg kan søke på vanlig måte?altå printe ut det skjemaet og bare sende i posten siden jeg har jo allerede fått fødeplass på ullevål noe jeg ikke ønsker. Blir ikke det bytting av fødeplass for meg?

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk. Nå skjønte jeg det ☺ men jeg lurer på om jeg kan søke på vanlig måte?altå printe ut det skjemaet og bare sende i posten siden jeg har jo allerede fått fødeplass på ullevål noe jeg ikke ønsker. Blir ikke det bytting av fødeplass for meg?

Ville faktisk ringt de og hørt :) 

AnonymBruker
Skrevet

Ring sentralbordet på OUS. 

Anonymkode: 923b1...277

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...