AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #1 Skrevet 26. april 2018 Jeg har et sykt stort problem med cellulitter. De blir dypere og dypere og forplanter seg noe vanvittig. Nå er de på mage, rumpe og alle sider av lårene. Når jeg tar på meg bikini har jeg bare lyst til å grine for det er så stygt og så synlig :-( Hva kan jeg gjøre? Jeg trener og tenker over hva jeg spiser og prøver å være flink til å drikke mye vann. HJELP :-( Anonymkode: 36ea6...859
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #2 Skrevet 26. april 2018 Vel, for det første er cellulitter helt naturlig hos mange kvinner. Det er også svært genetisk. Alle kvinner har underhudsfett, og hos mange legger underhudsfettet seg ujevnt og skaper cellulitter. Jeg har også cellulitter, selv om jeg er slank, aktiv og lever et normalt sunt liv. Det samme har søstrene mine, mamma og mormor, som alle er normalvektige sunne damer. Uten at jeg har noe belegg for påstanden så er mitt inntrykk at kvinner med mer pære/timeglassfasong har lettere for å få cellulitter, mens de med rettere kroppsform har mindre. Bare en observasjon jeg har gjort meg. Slanking (altså redusering av fett) + hard styrketrening over tid vil nok gjøre cellulittene mindre. Men spørsmålet er jo hvor mye tid og krefter man skal gidde å bruke på å kjempe mot noe som tross alt er helt ufarlig. Vi ser aldri en eneste cellulitt på reklameplakater, film og TV, og derfor tror vi at det er noe unormalt som må trenes vekk umiddelbart. Det sitter i hodet. Anonymkode: 81327...7ae 8
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #3 Skrevet 26. april 2018 Trening, sunt kosthold og tørrbørsting med kroppsbørste Har hjulpet meg i allefall.. Anonymkode: ad4d5...c0d 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #4 Skrevet 26. april 2018 Om man har høy fettprosent vil jeg ihvertfall tro det hjelper å gå ned til lavere del av normalen (ikke under normalen selvsagt) i fettprosent. Men det er viktig å påpeke at alle kvinner skal ha underhudsfett. Jeg har veldig lite underhudsfett selv, men likevel har jeg et par cellulitter på ene siden av låret. Anonymkode: c67b6...f03
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #5 Skrevet 26. april 2018 Sunt kosthold og styrketrening, evt gå i fjellet. Anonymkode: 836e7...3a0
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #6 Skrevet 26. april 2018 Bedre selvtillit og slutte å bry seg om de er definitivt det mest effektive. Ingen andre bryr seg om celulittene dine. Finn deg en hobby, bli frivillig i røde kors eller no... Anonymkode: cbb61...102 4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #7 Skrevet 26. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vel, for det første er cellulitter helt naturlig hos mange kvinner. Det er også svært genetisk. Alle kvinner har underhudsfett, og hos mange legger underhudsfettet seg ujevnt og skaper cellulitter. Jeg har også cellulitter, selv om jeg er slank, aktiv og lever et normalt sunt liv. Det samme har søstrene mine, mamma og mormor, som alle er normalvektige sunne damer. Uten at jeg har noe belegg for påstanden så er mitt inntrykk at kvinner med mer pære/timeglassfasong har lettere for å få cellulitter, mens de med rettere kroppsform har mindre. Bare en observasjon jeg har gjort meg. Slanking (altså redusering av fett) + hard styrketrening over tid vil nok gjøre cellulittene mindre. Men spørsmålet er jo hvor mye tid og krefter man skal gidde å bruke på å kjempe mot noe som tross alt er helt ufarlig. Vi ser aldri en eneste cellulitt på reklameplakater, film og TV, og derfor tror vi at det er noe unormalt som må trenes vekk umiddelbart. Det sitter i hodet. Anonymkode: 81327...7ae Samme her, har timeglassform, trener er aktiv og spiser sunt, magen er flat, lår og rumpe litt fyldig med cellulitter. Er ikke noe jeg kan gjøre, ser det ut til, jeg får ikke punktslanka og trening har hjulpet en del, men likevel. Timeglass og pæreform har nok lettere for cellulitter ja. Anonymkode: b3513...7ce
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #8 Skrevet 26. april 2018 Med mindre de er helt ekstreme, bryr iallefall ikke menn seg om celulitter. Kona (40) sier at hun har dem og har klaget over det noen få ganger, men jeg har ikke sett noe til dem. Hun er normalt slank/vanlig, ikke noe fitnessmenneske. Jeg tror dette er en ting kvinner gir seg selv dårlig selvtillit over. Anonymkode: 2929c...701 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #9 Skrevet 26. april 2018 15 minutter siden, AnonymBruker said: Samme her, har timeglassform, trener er aktiv og spiser sunt, magen er flat, lår og rumpe litt fyldig med cellulitter. Er ikke noe jeg kan gjøre, ser det ut til, jeg får ikke punktslanka og trening har hjulpet en del, men likevel. Timeglass og pæreform har nok lettere for cellulitter ja. Anonymkode: b3513...7ce Litt vil der alltids være, men du hadde hatt mer celulitter om du var en dvask sofagris Anonymkode: 836e7...3a0 1
s0la Skrevet 26. april 2018 #10 Skrevet 26. april 2018 Mer ren mat (ubehandlet, eller mindre behandlet enn fastfood f.eks), mer aktivitet i hverdagen, spesielt styrketrening blandet med kondisjonstrening bruker å hjelpe ganske mye med cellulitter, MEN det fjerner ikke alt hos alle. Jeg har fjernet det meste etter jeg la om kostholdet og begynte med styrketrening og hiit (høy intensitetstrening). Har fjernet en del fett og lagt på meg muskler. Men, det er noe igjen! Det er bare sånn det er... Jeg har alltid vært slank, men likevel fått strekkmerker og cellulitter. Irriterende, men kan ikke gjøres noe med. Har også noe med genetikk å gjøre. Noen har det uansett hvor trent de er.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #11 Skrevet 26. april 2018 Det finnes jo en del tilbud på skjønnhetssalonger mot cellulitter, og sett flere garanterer 40%-80% reduksjon etter så og så mange behandlinger. Men vet ikke hva behandlingene heter eller hvor mange må ta, men det kan jo bli veldig dyrt i lengden om det koster noen tusenlapper pr gang og man må gjøre det annenhver uke f.eks. Les rundt på tilbudene til forskjellige skjønnhetsklinikker. Har man råd så tenker jeg at det må være verdt det om man har komplekser med det, men cellulitter er jo også helt vanlig og naturlig å man skal prøve å ikke henge seg så mye opp i det. Man legger alltid best merke til sine egne, men sjeldent noen andres, så ingen andre vil legge så godt merke til dine heller Anonymkode: ec6a6...673
Elektra's Complex Skrevet 27. april 2018 #12 Skrevet 27. april 2018 Jeg har lært meg å akseptere at jeg alltid kommer til å ha litt cellulitter og det synes jeg du også kan gjøre, først som sist Helt kvitt dem blir man neppe uansett, med mindre man går rundt i fitnesskonkurranse-form året rundt (og gjør du det lover jeg at du kommer til å få langt verre problemer enn noen cellulitter!) men det er alltids litt man kan gjøre for at de skal bli mindre synlige. Jeg har gjort det til en vane å skrubbe huden GODT to-tre ganger i uka, jeg bruker bare en skrubbehanske og en billig skrubb fra H&M, trikset her er å skrubbe rimelig hardt og lenge, til huden blir rød. Om du har litt farge skjuler det også cellulitter, jeg føler i hvert fall de er mye mindre synlige når jeg har brukt selvbruning
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #13 Skrevet 27. april 2018 Så nettopp et helse program på BBC, der dette med cellulitter ble tatt opp, de foretok da en undersøkelse med 3 forskjellige metoder som er de mest kjente som skal hjelpe, spise sunt, påføring av krem og tørrbørsting. Tørrbørsting var den absolutte vinner, stor forbedring på deltakerene i undersøkelsen. Anonymkode: 652cb...f7f
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #14 Skrevet 27. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så nettopp et helse program på BBC, der dette med cellulitter ble tatt opp, de foretok da en undersøkelse med 3 forskjellige metoder som er de mest kjente som skal hjelpe, spise sunt, påføring av krem og tørrbørsting. Tørrbørsting var den absolutte vinner, stor forbedring på deltakerene i undersøkelsen. Anonymkode: 652cb...f7f Hva og hvordan børstes det? Anonymkode: b3513...7ce
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #15 Skrevet 27. april 2018 Just now, AnonymBruker said: Hva og hvordan børstes det? Anonymkode: b3513...7ce Sirkelbevegelser https://www.kk.no/livstil/derfor-bor-du-torrborste-huden-67723770 Anonymkode: 652cb...f7f
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #17 Skrevet 28. april 2018 Tørrbørsting har jeg aldri tenkt over, så kanskje jeg skal prøve det. Det er kanskje ikke så mye å gjøre med cellulitter som allerede er der, men å trene mer styrke er sikkert smart for å forebygge. Når det er sagt er jeg undervektig i forhold til BMI, har mellomrom mellom lårene og fortsatt bra med cellulitter på både rumpe og lår. I tillegg til strekkmerker på rumpa. Så det beste rådet er nok bedre gener Anonymkode: fe7d4...426
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå