Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2009 #61 Del Skrevet 5. mars 2009 Hvem sier at jeg har tilført kroppen min hcg (eller noe annet, for den saks skyld)? Jeg løfter vekter og vet derfor ett og annet om hva enkelte folk tar, uten at jeg dermed tar det selv. Nå er vel ikke bruk av bol forbudt i kroppsbygging, ei heller i strongman eller i visse (fortrinnsvis amerikanske) styrkeløftforbund heller. At bruk av bol kan påføre kropp og sinn en del skader er det imidlertid liten tvil om. Jeg anbefaler deg å sette deg inn i lovgivningen før du blir for påståelig. Jo, bruk av anaboler sterioder i idrettssammenheng er ulovlig i Norge Det er riktig at bruk ikke er ulovlig dersom man har gått resept fra lege, men resept på anabole steroider fra lege får man kun der det er en medisinsk årsak til det. Det er kun godkjent som behandling for et medisinsk problem som f.eks muskelsvinn, eller forsinket pubertet. Har man ikke fått det foreskrevet av lege for en medisinsk årsak, er både bruk og kjøp ulovlig. Dette fordi anabole steroider er underlagt loven om legemidler. http://www.dinside.no/349627/derfor-er-ste...-farlig-for-deg Er anabole steroider ulovlig? Ja. Uten resept fra legen er det ulovlig å bruke, selge og distribuere anabole steroider. Anabole steroider er kraftige hormoner som påvirker hele kroppen. Noen av bivirkningene er vanlige for alle brukere. Andre bivirkninger har med kjønn og alder å gjøre. Det er ikke tillatt å skrive ut steroider til personer som vil yte mer som idrettsutøvere eller bygge muskler, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2009 #62 Del Skrevet 5. mars 2009 Jeg anbefaler deg å sette deg inn i lovgivningen før du blir for påståelig. Jo, bruk av anaboler sterioder i idrettssammenheng er ulovlig i Norge Det er riktig at bruk ikke er ulovlig dersom man har gått resept fra lege, men resept på anabole steroider fra lege får man kun der det er en medisinsk årsak til det. Det er kun godkjent som behandling for et medisinsk problem som f.eks muskelsvinn, eller forsinket pubertet. Har man ikke fått det foreskrevet av lege for en medisinsk årsak, er både bruk og kjøp ulovlig. Dette fordi anabole steroider er underlagt loven om legemidler. http://www.dinside.no/349627/derfor-er-ste...-farlig-for-deg Det er ikke tillatt å skrive ut steroider til personer som vil yte mer som idrettsutøvere eller bygge muskler, De opplysningene der stemmer ikke. Det er ikke ulovlig å bruke eller innha en viss mengde anabole steorider. med mindre det har skjedd lovendring i det siste, er det fullt lovlig å bruke dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2009 #63 Del Skrevet 5. mars 2009 De opplysningene der stemmer ikke. Det er ikke ulovlig å bruke eller innha en viss mengde anabole steorider. med mindre det har skjedd lovendring i det siste, er det fullt lovlig å bruke dette. Steroidene er karakterisert som reseptpliktige, og er derfor ulovlige å besitte eller bruke hvis de ikke er utskrevet av lege (altså har fått resept på dem). Les loven om legemidler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konservativ Mann Skrevet 6. mars 2009 #64 Del Skrevet 6. mars 2009 Jeg anbefaler deg å sette deg inn i lovgivningen før du blir for påståelig. Det finnes ikke et forbud mot bruk av doping i norsk lov. At doping er underlagt legemiddelloven betyr at det er forbudt å importere det uten resept. Importforbudet følger av legemiddelloven. Bruk er derimot ikke forbudt, kun oppbevaring av mer enn til eget bruk, samt salg. Reglene om forbud mot salg og oppbevaring til mer enn eget bruk rammes ikke av legemiddelloven, men av straffeloven. Når det gjelder forbud i idrettslig sammenheng, dreier det seg om forbud innad i særidretten, dvs. at Norges idrettsforbund har et dopingregelement som forbyr bruk av dette. Idretter som ikke er med i Norges idrettsforbund kan da ha egne regler. Strongman er en idrett som ikke er med i NIF og der er det fritt frem å bruke doping. Dette innebærer at det er null dopingkontroll av utøverne som er med i Norges sterkeste mann konkurransen. Så vidt meg bekjent er ikke kroppsbygging registrert som særforbund i NIF. Mvh Idrettsutøver innen kraftidrett og advokatfullmektig Konservativ Mann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konservativ Mann Skrevet 6. mars 2009 #65 Del Skrevet 6. mars 2009 Steroidene er karakterisert som reseptpliktige, og er derfor ulovlige å besitte eller bruke hvis de ikke er utskrevet av lege (altså har fått resept på dem). Les loven om legemidler. Det som står på linken du viste til (dinside.no) er feil. Straffeloven: § 162b. Den som ulovlig tilvirker, innfører, utfører, oppbevarer, sender eller overdrar stoff som etter regler fastsatt av Kongen er ansett som dopingmiddel, straffes for dopingforbrytelse med bøter eller med fengsel inntil 2 år. Grov dopingforbrytelse straffes med fengsel inntil 6 år. Ved avgjørelsen av om overtredelsen er grov, skal det særlig legges vekt på hva slags stoff det gjelder, kvantumet og overtredelsens karakter. Uaktsom dopingforbrytelse straffes med bøter eller med fengsel inntil 2 år. Medvirkning til dopingforbrytelse, eller til bruk av dopingmiddel som nevnt i første ledd, straffes som bestemt ellers i denne paragrafen. Her er legemiddelloven: http://www.lovdata.no/all/hl-19921204-132.html Her finner du ingenting om forbud mot bruk av doping. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2009 #66 Del Skrevet 6. mars 2009 Det som står på linken du viste til (dinside.no) er feil. Straffeloven: § 162b. Den som ulovlig tilvirker, innfører, utfører, oppbevarer, sender eller overdrar stoff som etter regler fastsatt av Kongen er ansett som dopingmiddel, straffes for dopingforbrytelse med bøter eller med fengsel inntil 2 år. Grov dopingforbrytelse straffes med fengsel inntil 6 år. Ved avgjørelsen av om overtredelsen er grov, skal det særlig legges vekt på hva slags stoff det gjelder, kvantumet og overtredelsens karakter. Uaktsom dopingforbrytelse straffes med bøter eller med fengsel inntil 2 år. Medvirkning til dopingforbrytelse, eller til bruk av dopingmiddel som nevnt i første ledd, straffes som bestemt ellers i denne paragrafen. Her er legemiddelloven: http://www.lovdata.no/all/hl-19921204-132.html Her finner du ingenting om forbud mot bruk av doping. Hallelulja og amen til det! Endelig en som vet hva han snakker om... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lege Skrevet 6. mars 2009 #67 Del Skrevet 6. mars 2009 Og ellers så ser jeg det som juks, rett og slett falske muskler som man ikke klarer eller gidder å byge selv av trening... Oooohhhh....mercy! Tråder som dette er ikke overraskende i det hele tatt, men for oss som faktisk vet litt om medikamenter (og ikke hører på den ene historien som naboen til eksdama til en i klassen til fetteren min sa, eller leser en artikkel i VG om Ahmed som klikka fordi han bola) er de utrolig morsomme. Faktisk, når man leser slike ting på nett lurer man på hvor mye usannheter som står i andre tråder hvor man selv ikke har peiling. Konklusjon: velg dine kilder med omhu før du oppsøker nettet for å lære noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2009 #68 Del Skrevet 6. mars 2009 men tenk på at de som tar anabole steroider utvikler asosial atferd. Så hvem som trenger kurs her eller ikke, trenger jeg ikke nevne engang... Snakk om å putte alle i en bås. Beklager, men du er HELT på jordet. Det er STOR forskjell på hvordan man bruker steroider, og selv om det aldri blir 100% ufarlig finnes det en haug med eksempler med menn i høye stillinger med høy inteligens som har "bolet". Det å feie alle under en kam slik du gjør her blir noe ala "alle som drikker alkohol banker kona si", "røyker du hasj på videregående ender du på plata" og "alle somaliere er kriminelle". Smak på ordene "bruk" og "missbruk" - du vil ikke finne mange vitenskapelige tester som kan dokumentere alvorlige skader ved bruk. Som gjesten over skriver er det veldig mange fordommer, alle kjenner en fyr så har gått til helvete pga dop, man leser om unge som ødelegger kroppen sin osv. Men det betyr ikke at det ikke finnes inteligente menn på 35 som har brukt steroider her og der i en 8-10 års periode uten synlige skader å snakke om. Om noen nær dere vurderer å bruke ville jeg rett og slett stilt en del spørsmål rundt dette. Viser de at de har den kunskapen som kreves for å gjøre dette "riktig" er det faktisk ikke så farlig som folk flest skal ha det til. Er de derimot veldig uvitende, "unge & dumme" osv. bør man komme seg unna så fort som mulig - bivirkningene VIL komme. Som alltid - Knowledge is key! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2009 #69 Del Skrevet 7. mars 2009 Hvem sier at jeg har tilført kroppen min hcg (eller noe annet, for den saks skyld)? Jeg løfter vekter og vet derfor ett og annet om hva enkelte folk tar, uten at jeg dermed tar det selv. Nå er vel ikke bruk av bol forbudt i kroppsbygging, ei heller i strongman eller i visse (fortrinnsvis amerikanske) styrkeløftforbund heller. At bruk av bol kan påføre kropp og sinn en del skader er det imidlertid liten tvil om. Du har lov å ha bol , men ikke sjøpe/selge eller bruke . det går under narkoloven . har selv brukt bol , kan m erfaring si at du tredobbler sinne ditt . sexen er god mens du boler , men når du går av så merkes det at du ikke er like stiv som under kuren . Alle som boler vil ha problemer m å slutte pga. du ikke vil vere like pigg / kåt sterk som du er m bol . Gjør deg selv en teneste å hold deg borte fra steoridene å spar deg for problemer som d garantert vil gi deg . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konservativ Mann Skrevet 8. mars 2009 #70 Del Skrevet 8. mars 2009 Du har lov å ha bol , men ikke sjøpe/selge eller bruke . det går under narkoloven . Nei, sier jeg! For det første finnes det ikke noe som heter "narkoloven", for det andre skiller straffeloven mellom doping og narko. Naturlig nok, i og med at doping ikke er narkotiske stoffer. har selv brukt bol , kan m erfaring si at du tredobbler sinne ditt . Kommer i stor grad an på personen, samt doseringene. At mange blir mer gretne, er dog et faktum. sexen er god mens du boler , men når du går av så merkes det at du ikke er like stiv som under kuren . Alle som boler vil ha problemer m å slutte pga. du ikke vil vere like pigg / kåt sterk som du er m bol . Gjør deg selv en teneste å hold deg borte fra steoridene å spar deg for problemer som d garantert vil gi deg . De fleste bolere gjør ting feil, dvs. at de tar absurd store doser og går av på feil måte slik at de "kræsjer" hormonelt. At boling ikke har mye for seg, er nok på det rene. I et samfunn ødelagt av kulturell marxisme, sosialisme, feminisme og annet svineri så er muskler og det maskuline noe som ses nedpå, så de som boler for å få seg damer gjør seg selv en bjørnetjeneste. De som boler for å hevde seg i idrett har et poeng, men de fleste blir allikevel ikke profesjonelle og har de da egentlig noe å tjene på det? Det virker som om de fleste som boler gjør dette "for moro skyld", uten å ha en klar målseting med hva de ønsker å oppnå. Å dope seg slik "i blinde" uten mål og mening blir å utsette kroppen for unødige påkjenninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lege Skrevet 9. april 2009 #71 Del Skrevet 9. april 2009 Internett, stedet hvor alle uten peiling på hva de snakker om kan ytre seg. Som lege har jeg hatt mange pasienter som har drevet med AS. Både ungdommer som er bekymret for bivirkninger som dukket opp under kur, men også eldre og klokere pasienter som har ønsket oppfølging under kur. Jeg har også selv, i mine yngre dager som styrkeløfter brukt AS, turinabol og testosteron ester, så jeg vet veldig godt hva jeg prater om. La oss først avkrefte noen myter som ikke er sanne, og som jeg var helt sikker på at folk skjønte var tull. 1) Penis blir mindre. Feil. Hvis man forstår noe av kroppens fysiologi så forstår man at dette er totalt selvmotsigende. Penis er et svampelegeme og blir ikke påvirket av hormoner. Testiklene derimot kryper mens man er på kur. Dette skjer fordi det som kjent er testiklene som produserer det mannlige hormonet testosteron. Når vev i kroppen får ekstra stor tilgang på testosteron, så vil selvsagt testiklene slutte å produsere testosteron (negativ feedback). Imidlertid vil produksjonen i de aller fleste tilfeller ta seg opp igjen etter avsluttet kur. Sexlysten vil også øke hos de aller fleste under en kur. 2) Man blir agressiv; "Roid Rage" Feil igjen faktisk. Jeg har lest drøssevis av studier ( søk på roid rage, eller anabolic steroids på google scholar og les selv) om dette, og ingen viser tendenser mot at steroidbrukere får noe lavere agressivitetsterskel. Det som derimot er årsaken til myten er at anabole steroider ofte brukes av mennesker som allerede er i kriminelle og belastede miljøer, og at agressivitet i sammenheng med AS kan ses hos individer med allerede psykiske problemer, som har holdt agressiviteten i "sjakk" tildligere. Det siste der er imidlertid bare en hypotese, og har ikke blitt bevist. 3) Det er livsfarlig Nei. Det er egentlig ikke farlig i det hele tatt, vel og merke dersom brukeren vet hva han driver med. Store doser, og feil kombinering av ulike derivater kan selvsagt føre til både hjertevekst/sykdommer, gynekomasti (kjertler i brystene), og alt for høye kolestrolnivåer. Riktig dosering brukes på mange pasienter i helsesektoren hos pasienter med naturlig lave testosteronnivåer, enten medfødt eller som har oppstått etter sykdom. I mange land brukes det også testosteron på eldre mennesker som har lavere testosteronnivåer enn unge, med god effekt. Det som imidlertid skjer når man bruker anabole steroider er at man får kviser, og kan få depresjoner etter endt kur. Men ikke mer depresjoner enn om man hadde hatt en fabelaktig fremgang i treningen, for så å plutselig ikke bli noe sterkere eller større, uten steroider. Men selvsagt er enkelte mer sårbare for slikt enn andre. Som konservativ mann sier, så er heller ikke brukerdoser opptil en viss mengde ulovlig å være i besittelse av. Kjøp og salg er imidlertid ulovlig, selv om politiet ikke prioriterer dette noe særlig. AS er som alt annet farlig dersom det brukes feil eller overdrives. En person som spiser store mengder sukker vil også få en rekke livsstilsrelaterte sykdommer og dø tidlig. Han vil også få pupper og faktisk mindre penis ( da bukfett ofte "dekker" over penis slik at man mister flere cm). Om man er bevisst på at den gode fremgangen på treningene vil avta ved endt kur, og at man forholder seg til normale doseringer og bruker riktig prevansjon etter endt kur ( nolvadex, arimidex osv ..altså antiøstrogener) så vil man sannsynligvis ikke få noen bivirkninger på hverken kort sikt eller lang sikt. Det er for øvrig nesten komisk og se hvor sterke fordommer det er i mot anabole steroider, og hvor ekstremt indoktrinert mytene og falske rykter er hos folk. Det er selvsagt bedre å ikke bruke anabole steroider enn å bruke det, og det er ikke minst juks dersom man bruker det i profesjonell sammenheng. Men fordommer som en del her inne klarer å lirke av seg minner mest om jantelov, og det faktum at noen er villig til å ofre mye for å oppnå de målene de setter seg. Det er ikke slik at AS er noen mirakelvei mot en muskulløs kropp. Det er simpelthen en boost. Du må fortsatt trene mer enn det du hadde gjort dersom du ikke var på kur, for en kur uten solid treningsmengde og kosthold gir deg svært lite. De negative sidene er selvsagt et samfunn som er kroppsfiksert. Men siden slike preparater ER lett tilgjengelige, så er det så ekstremt viktig med korrekt informasjon. Løgner og myter som mange av kvinnene (og mennene sikkert) her inne lirker av seg fører ikke noe godt med seg. Selv om misbruk av AS i bunn og grunn er et onde, så har forskning på steroider og hormoner et potensielt stort helsebringende formål. Vi vil kanskje leve lenger dersom vi får tilført testosteron i kroppen som eldre, vi vil få et bedre sexliv og en sunnere kropp. Alt med måte vet dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_blåbær_* Skrevet 10. april 2009 #72 Del Skrevet 10. april 2009 Be han om å ta en titt på Joachim Hansen, og se hvor tøff man kan være selv med "lite" muskelvolum. Lettvekter med mye futt i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cæmis Skrevet 10. april 2009 #73 Del Skrevet 10. april 2009 Virker som om din sambo trenger hjelp. Hvis han er så kroppsfiksert at han ønsker å ta steroider for å oppnå målene sine ligger det noe mer bak enn bare motivasjon for å bli større. Hvis han er villig til å la deg gå for å kunne brue dop hadde jeg smilende pakket sakene mine å dratt. Da er han ikke verdt det uansett. Gi ham et ultimatum, det er absolutt ikke rart å gjøre det. Vi snakker om doping og det skulle vært rart om du ikke tok dette alvorlig nok til å si at han må velge mellom deg eller dopen. Det er aldri noe som heter kontrollert bruk av dop, uansett hva han sier og prøver å unnskylde seg med. Det er kraftig vanedannende og kan skade mange hormoner i kroppen. Mange endrer personlighet og faktisk blir mentalt syke, for å ikke snakke om de "mindre alvorlige " bivirkningene som acne, mindre aktive sædceller, hårtap, ødelagde organer etc. Be han snakke med en lege om det som kan forklare ham hva han vil gi seg ut på for kortvarig glede for å "bli større". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest x-hamasing Skrevet 10. april 2009 #74 Del Skrevet 10. april 2009 ja er han fra hamar ekke det så rart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lege Skrevet 10. april 2009 #75 Del Skrevet 10. april 2009 Virker som om din sambo trenger hjelp. Hvis han er så kroppsfiksert at han ønsker å ta steroider for å oppnå målene sine ligger det noe mer bak enn bare motivasjon for å bli større. Hvis han er villig til å la deg gå for å kunne brue dop hadde jeg smilende pakket sakene mine å dratt. Da er han ikke verdt det uansett. Gi ham et ultimatum, det er absolutt ikke rart å gjøre det. Vi snakker om doping og det skulle vært rart om du ikke tok dette alvorlig nok til å si at han må velge mellom deg eller dopen. Det er aldri noe som heter kontrollert bruk av dop, uansett hva han sier og prøver å unnskylde seg med. Det er kraftig vanedannende og kan skade mange hormoner i kroppen. Mange endrer personlighet og faktisk blir mentalt syke, for å ikke snakke om de "mindre alvorlige " bivirkningene som acne, mindre aktive sædceller, hårtap, ødelagde organer etc. Be han snakke med en lege om det som kan forklare ham hva han vil gi seg ut på for kortvarig glede for å "bli større". Ta og les litt før du lirker av deg galle. Ja, anbole steroider er ikke bra for noen, dog er det du skriver her helt feil. Det skader ingen hormoner i kroppen. Anabole steroider ER hormoner. Man senker sin naturlige produksjon mens man går på kur, men etter endt kur kommer den naturlige produksjonen tilbake som normalt. Dette er ikke noe hokus pokus, dette er fakta. Les forskning. Svært få endrer personlighet, kun de med latente psykiske problemer. Det blir som å si at folk blir gale av å røyke hasj. Kun en promille utløser psykiske problemer av å røyke hasj. Mindre aktive sædceller? ja, men de er bare imidlertidig inaktivert. Siden kroppen får tilførsel av testosteron utenifra, stenger testiklene ned mesteparten av sin produksjon (ofte all produksjon, avhengig av dosering). Man har imidlertid like mye sæd, ofte mer, og er oftere kåt enn normalt. Hårtap? Kun hvis man er disponibel for hårtap uansett, KAN lange steroidkurer medføre en fremskyndelse. Ødelagte organer? Hos ekstremt uansvarlige brukere som går på flere kurer over mange mange år. Les forskning på området før du uttaler deg som en ignorant fjott. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2009 #76 Del Skrevet 10. april 2009 Jeg kjenner en kroppsbygger som også er lege. Han hevdet at små doser bol, med lange kurer på (og like lange perioder av), var ufarlig, forutsatt at man tilførte mye sunt fett (omega 3, 6 og 9 blant annet) for å skåne blodårene. Kroppen kan fort dra på seg 5-10 liter vann på en kur, og det legger seg på kroppen på samme måte som fett. Derfor blir folk ofte seende oppblåste ut på kur. Enkelte stoffer drar mer vann inn i kroppen enn andre. Utvikling av bryster og annet herk kan motvirkes med anti-østrogene stoffer som f.eks. arimidex og er et must. Selv kjenner jeg mange som har bolet uten å ha blitt vrange i adferden av den grunn. Rent seksuelt vil bol heller neppe føre til store problemer, da fornuftige bolere tar stoffer som bringer den naturlige hormonproduksjonen opp igjen etter endt kur for å unngå hormonell "kræsj" (hcg eller clomid). Mens man er på kur vil man fort 10-doble den naturlige testosteronproduksjonen, med alt dette medfører av ekstrem seksualdrift og ereksjon 24/7; så det er bare å gå til innkjøp av glidemiddel og holde seg fast i sengestolpen som best man kan, jenter, for her vil det gå unna! Jeg skulle like å se den forskningspublikasjonen som viser at omega-3 klarer å motvirke den forvrengningen av fettprofilen, og den sterkt økede risikoen for hjerteinfarkt ved bruk av steroider. Men i og med at steroider (altså testosteronsteroider, ikke kortison) er såpass uglesett, så er det også ikke lett å finne åpne og store studier på bol og trening. Jeg ville i hvert fall tatt et statin (simvastatin) sammen med bol, men da er problemet at statiner ofte skaper muskelsmerte. Sykkelryttere bruker små doser bol, men nå er ikke sykkelryttere kjent for å gjøre ufarlige ting. Om forhøyede østrogennivåer er et symptom på leversvikt, så er det fint lite å gjøre ved det annet enn ved en levertransplantasjon, men flott at du kan ta anti-østrogenmidler. Hcg virker smart. Jeg har ikke mye peiling på doping i praksis, men jeg har lært litt om skadevirkninger. Aggresjon er ikke så vanlig som inntrykket en får av å lese her. Men fettprofilsforandringer er veldig hyppig. Bol er dust, og toppidrett er idiotisk. Kroppsbygging og bol likeså. Absolutt ikke et sunt ideal, og heller nevrotisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2009 #77 Del Skrevet 10. april 2009 Ødelagte organer? Hos ekstremt uansvarlige brukere som går på flere kurer over mange mange år. Les forskning på området før du uttaler deg som en ignorant fjott. Hei, kollega. Har du noen medline-linker å dele, som kan fortelle meg at små doser bol er helt OK, og ikke forandrer HDL/LDL fraksjonen + øker risikoen for hjerteinfarkt? I så fall så har jeg et knippe konkurranseutøvere som trenger kontrabeskjed fra meg, jeg legger vekt på etterettelighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2009 #78 Del Skrevet 10. april 2009 Hmm... nå har jeg kikket litt selv, og jeg finner undersøkelser som går begge veier mtp fettprofil. Men her fant jeg noen deilige bilder av hva som kan skje om du boler i lancet, som tyder på at det allikevel ikke er å anbefale å bole: http://www.sciencedirect.com/lancetnorway?...42ffcf23e9ba003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2009 #79 Del Skrevet 10. april 2009 Blir så irritert og bekymret når han sier at han skal ta en "kur" med anabole steroider. Han har lagt på seg litt, og vil nå få vekk fett og alt slik at muskler blir mer synlige. I tillegg vil han ha MER muskler. Jeg blir helt fortvilet, for sambo har virkelig store muskler, jeg får ikke hendene mine rundt overarmene hans engang når han strammer Jeg vil ikke at han skal gjøre dette med tanke på skader,hvordan humøret hans kan bli, alle bivirkningene også videre. Dessuten så vil han bli seende ut som en okse hvis han får mer muskler. Jeg ber han ikke gjøre det, og han har ikke gjort det enda. Men allikevel nevner han det. Han vet at jeg hater det, men allikevel tror jeg han kommer til å gjøre det. Hva gjør jeg? :o :o han har lite i toppen som har de tankene, og enda mindre vil han få. skriv ut div på nett om hva som skjer. Vet u hvor mange som har havnet på psykiatrisk av dette stoffet? de blir aldri helt bra i hue. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lege Skrevet 10. april 2009 #80 Del Skrevet 10. april 2009 Hei, kollega. Har du noen medline-linker å dele, som kan fortelle meg at små doser bol er helt OK, og ikke forandrer HDL/LDL fraksjonen + øker risikoen for hjerteinfarkt? I så fall så har jeg et knippe konkurranseutøvere som trenger kontrabeskjed fra meg, jeg legger vekt på etterettelighet. Selvsagt ikke. HDL/LDL øker, hjerteinnfarkt-risiko øker. Men det gjør det da saktens ved å spise drittmat også, eller? Det er større risiko for å dø tidlig av et usunt kosthold, enn å bruke moderate doser anabole steroider ( da primært testosteronderivater). Om folk ønsker å proppe i seg russere ( dianabol) eller anadrol, eller sprøyte synthol ( syntetisk olje) inn i armene er opp til dem selv. Jeg snakker pimært om moderat injeksjon av testosteron, ikke orale preparater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå