Gjest Gjesta Skrevet 23. februar 2005 #1 Skrevet 23. februar 2005 Jeg gjør ikke,...dvs, har ikke mer igjen og har utsatt å dratt til legen (og utsatt kondisjonstrening for å slippe å måtte dra til legen for å få medisin,.. :oops: ) Legen (jeg var hos sist) mente jeg burde bruke ventolin og fluitide. Jeg mener det holder med den blå dingsen, og kommer kun til å be om å få ny resept på den. (Den oransje merker jeg ingen effekt av selv, mens den blå er utrolig god å ha ved kondisjonstrening, fjellturer, når det er veldig kaldt, etc..) Hva med dere andre? (Hva gjør den grønne medisinen forresten? :klø
Gjest Moonshadow Skrevet 23. februar 2005 #2 Skrevet 23. februar 2005 Jeg bruker min av og til. Har en sånn diskus eller hva de kaller den.. En lilla dings.
liv Skrevet 23. februar 2005 #3 Skrevet 23. februar 2005 Jeg har en ventoline og en fluitide(tror jeg det heter, lilla diskus). Diskusen er forebyggende og jeg skal egentlig ta den morgen og kveld men jeg er alt for glemsk.. Ventoline taes etter behov og ligger i jakkelommen..
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2005 #4 Skrevet 23. februar 2005 Jeg gjør ikke,...dvs, har ikke mer igjen og har utsatt å dratt til legen (og utsatt kondisjonstrening for å slippe å måtte dra til legen for å få medisin,.. :oops: ) Legen (jeg var hos sist) mente jeg burde bruke ventolin og fluitide. Jeg mener det holder med den blå dingsen, og kommer kun til å be om å få ny resept på den. (Den oransje merker jeg ingen effekt av selv, mens den blå er utrolig god å ha ved kondisjonstrening, fjellturer, når det er veldig kaldt, etc..) Hva med dere andre? (Hva gjør den grønne medisinen forresten? :klø OK. Først: Den oransje forebyggende merker du ingen effekt av, men det er den som er den viktigste behandlingen. Den gjør at du har mindre behov for den blå, som er anfallsbehandling. Ved lett astma er det nok med den blå, men hvis legen din sier at du skal bruke begge, er det nok en grunn for det... Evt går det jo an å teste ut om du får mer eller mindre bruk for den blå når du slutter med den oransje (over lang tid), men syns uansett du skal avtale det med legen din og ikke styre på egen hånd! Den grønne medisinen er langtidsvirkende beta2agonist. (den blå er kortidsvirkende beta2agonist)
Elbereth Skrevet 23. februar 2005 #5 Skrevet 23. februar 2005 Har en lilla diskus som heter Serentide. Den er forebyggende og skal tas morgen og kveld. Er jeg litt glemsk og slurvete med den. merkes det fort på at jeg blir tett. Da må Bricanyl fram. Disse har jeg brukt i mange år og er veldig fornøyd med.
Felixa Skrevet 23. februar 2005 #6 Skrevet 23. februar 2005 Jeg har sluttet med forebyggende for det ga ikke noe effekt. Bruker Ventoline når jeg er forkjølet eller skal trene eller gjøre noe annen anstrengelse.
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2005 #7 Skrevet 23. februar 2005 Jeg er avhengig av både pulmicort og bricanyl....hadde klart meg uten
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå