Gå til innhold

Hormonspiral

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen her som har lagt inn Mirena hormonspiral uten å ha født vaginalt? Jeg har bakovervendt livmor også, og er livredd for at innsettingen skal være supervond. Synes jo bare det å gå til vanlig gyn undersøkelse er ubehagelig... Men jeg trenger prevensjon og kan ikke bruke vanlige p-piller. Cerazette blør jeg bare av. Har kraftige mensblødninger til vanlig. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt den. Men jeg blødde konstant i 8 mnd av den og hadde vondt i magen og måtte på do hele tiden, sånn mensensmerter ganger 10. Fungerte ikke i jobb eller noe. 

Mens venninda mi satt inn og har aldri følt seg så fri. Så er vel forskjell på folk😅

Anonymkode: 90a7f...8c0

Skrevet

Jeg har satt den inn. Har ikke født og var forberedt på at det kom til å bli vondt og helgarderte meg med smertestillende før inngrepet.

. Syntes ikke det var spesielt vondt så hadde ikke trengt det. 

ulempen er at jeg blør hele tiden. Har heldigvis ikke hatt noe særlig pms så det veier opp for det. 

Skrevet

Jeg har ikke født vaginalt, og syntes det var veldig vondt. Så ille faktisk at den første gangen klarte jeg ikke ligge stille nok til at den ble riktig plassert.

Dermed måtte jeg prøve på nytt.  Da var jeg bedre forberedt, med Stesolid, Ibux og Cytotec (utvider livmormunnen). 
Da fikk vi det til, men det var fortsatt vondt.  Jeg måtte kjempe for å ligge stille - og etterpå måtte jeg sitte et kvarters tid på venterommet fordi jeg ble så dårlig.

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Vet dere om det går an å få lokalbedøvelse? Og jeg ser også at det finnes såkalte minispiraler, noen som har prøvd de? Er det mindre vondt å få de satt inn?

Anonymkode: adb97...755

AnonymBruker
Skrevet

Er ingen lege.. men tipper du kommer til å oppleve skikkelige smerter ved innsetting.

Anonymkode: 22040...122

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er ingen lege.. men tipper du kommer til å oppleve skikkelige smerter ved innsetting.

Anonymkode: 22040...122

For en usedvanlig hjelpsom, vennlig og gjennomtenkt kommentar...

Jeg har ikke født vaginalt og opplevde innsettingen som praktisk talt smertefri. Et halvt sekunds ubehag, så var den på plass.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bakovervendt livmor og har ikke født. Innsettingen gjorde ikke vondt i det hele tatt. Jeg tok en ibux før timen men det hadde jeg egentlig ikke trengt.

Men jeg hadde blødninger i lang tid etterpå. Jeg har hatt spiralen i to år nå og mensen stabiliserte seg først for et halvt år siden.

Anonymkode: e9054...e6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...