Gå til innhold

Betennelse i navlesnoren..?:(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en liten gutt for 6 dager siden, i dag datt navlesnoren av (endelig) men... jeg tror den kanskje er litt betent.. hva kan jeg gjøre for at det skal bli bra fort? 

 

Så lurer jeg på hva kan jeg gjøre for å hjelpe den lille med å få ut luft? Raper etter hvert måltid, jeg full ammer. Og ting som hjelper på magevondt.. 

usikker førstegangs😅

Anonymkode: 3994b...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med en potensiell betent navlestreng, kanskje du skal snakke med helsesøster? 

Når det gjelder triks mot magevondt derimot finnes disse grepene: 

https://ammehjelpen.no/artikkel/96/Kolikk-og-unormal-spedbarnsgrat et godt bilde på kollikgrepet som kan hjelpe mot luft i magen. 

La barnet ligge på ryggen og "sykle" med beina deres en liten stund, kanskje ved bleieskift? 

 

Ønsker deg lykke til, og gratulerer med den lille :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk råd om å vaske navlestumpen med sterilt saltvann hvis jeg syntes det så litt guffent ut. I følge jordmor er det svært skjelden at stumpen blir betent.

Magen går seg sannsynligvis til av seg selv etter hvert som tarmene modnes, men du kan søke etter massasjeteknikker for å avhjelpe mageknip. Kolikkgrepet kan være fint å lære - da bærer man babyen liggende på magen over underarmen. 

Ellers ville jeg tatt en telefon til helsestasjonen i morgen og hørt om de kan kikke på navlen og vise noen knep mot luft i magen - de er sannsynligvis mer enn gjerne behjelpelig med det 😊

Anonymkode: 290d5...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk en liten gutt for 6 dager siden, i dag datt navlesnoren av (endelig) men... jeg tror den kanskje er litt betent.. hva kan jeg gjøre for at det skal bli bra fort? 

 

Så lurer jeg på hva kan jeg gjøre for å hjelpe den lille med å få ut luft? Raper etter hvert måltid, jeg full ammer. Og ting som hjelper på magevondt.. 

usikker førstegangs😅

Anonymkode: 3994b...98e

Ring fastlegen og få han til å se på barnet i morgen. Bedre en gang for mye enn en gang for lite. Ta bilde av navlerestene som løsnet i dag eller ta den med deg. 

Ringmog få en haste time strak legen åpner telefonen. 

Anonymkode: 35b67...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var ikke betent heldigvis å blir bare bedre å bedre :D har lært med noen øvelser jeg kan gjøre for mageknip :) 

Anonymkode: 3994b...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...