AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #1 Skrevet 25. april 2018 Har bestilt time, men er litt redd for at jeg har tyngre depresjon enn dette tilbudet er beregnet for :/ Noen som vet om de kan henvise videre hvis det tilbudet ikke fungerer for meg? Anonymkode: 006a2...47e
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #2 Skrevet 25. april 2018 Denne skulle egentlig til kropp og helse.. Anonymkode: 006a2...47e
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #3 Skrevet 25. april 2018 Ganske sikker på at de kan henvise videre, ja. Men det tar nok en stund før du da eventuelt får time hos "vanlig" DPS. Anonymkode: dcfdf...f70
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #4 Skrevet 25. april 2018 Jeg klarer ikke finne noen informasjon om at de henviser videre. I informasjonen på kommunens hjemmeside står det at for akutt hjelp, alvorlig psykisk lidelse eller rusproblematikk, skal man ta kontakt med legevakt/fastlege. Årsaken er nok at det er disse som kan gi henvisning til rett behandlingstilbud. Det RPH kan hjelpe med, er å si om deres behandlingstilbud kan være aktuelt for deg. Jeg vil tro at dersom de opplever at det du sliter med er for alvorlig, vil de kunne si noe om hvor du kan få den rette hjelpen. Anonymkode: 3809d...810
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #5 Skrevet 25. april 2018 Jeg fikk en brå smell i min ungdom og gikk rett til lege og sa jeg ville legges inn,ble tatt på alvor,ble innlagt og fikk fantastisk hjelp. Anonymkode: 3e4a4...4bc
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #6 Skrevet 25. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg fikk en brå smell i min ungdom og gikk rett til lege og sa jeg ville legges inn,ble tatt på alvor,ble innlagt og fikk fantastisk hjelp. Anonymkode: 3e4a4...4bc Jeg ble bra fort og er såå glad for at jeg fikk den erfaringen. Anonymkode: 3e4a4...4bc
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #7 Skrevet 25. april 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ganske sikker på at de kan henvise videre, ja. Men det tar nok en stund før du da eventuelt får time hos "vanlig" DPS. Anonymkode: dcfdf...f70 Hvor lang bruker ventetiden å være? 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg klarer ikke finne noen informasjon om at de henviser videre. I informasjonen på kommunens hjemmeside står det at for akutt hjelp, alvorlig psykisk lidelse eller rusproblematikk, skal man ta kontakt med legevakt/fastlege. Årsaken er nok at det er disse som kan gi henvisning til rett behandlingstilbud. Det RPH kan hjelpe med, er å si om deres behandlingstilbud kan være aktuelt for deg. Jeg vil tro at dersom de opplever at det du sliter med er for alvorlig, vil de kunne si noe om hvor du kan få den rette hjelpen. Anonymkode: 3809d...810 Hm, kanskje de ikke kan henvise videre likevel da.. Men da tar de sikkert å sier hva jeg bør gjøre hvis jeg blir diagnostisert med alvorlig depresjon, som du sier. 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk en brå smell i min ungdom og gikk rett til lege og sa jeg ville legges inn,ble tatt på alvor,ble innlagt og fikk fantastisk hjelp. Anonymkode: 3e4a4...4bc Er litt redd for å ikke bli tatt på alvor siden jeg klarer mye i hverdagen som mange kanskje ikke forbinder med dyp depresjon. Men håper jeg får en like positiv opplevelse som deg Anonymkode: 006a2...47e
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #8 Skrevet 25. april 2018 Det er bare fastlege som kan henvise deg til DPS. Hvis de betegner depresjonen din for tyng til at de kan gjøre noe med den, vil de fortelle deg hvor du kan få et bedre behandlingstilbud - men de kan ikke henvise selv. Anonymkode: 8aa4d...741
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #9 Skrevet 25. april 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bare fastlege som kan henvise deg til DPS. Hvis de betegner depresjonen din for tyng til at de kan gjøre noe med den, vil de fortelle deg hvor du kan få et bedre behandlingstilbud - men de kan ikke henvise selv. Anonymkode: 8aa4d...741 Nei? Jeg ble henvist til DPS av en psykolog som jobbet utenfor DPS. Anonymkode: dcfdf...f70
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå