AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #1 Skrevet 24. april 2018 Synes dere det er greit? Ikke fått noe informasjon fra skolen. Men jeg mener det er badedrakt som er egnet, selvfølgelig er jentungen helt uenig. Men er jeg konservative og burde la barnet få bestemme. Vi har mange kamper, vet ikke hvilken jeg skal velge bestandig Anonymkode: 1aaa4...4fd
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #2 Skrevet 24. april 2018 Jeg syns det er helt greit, veldig spesielt hvis noen skulle reagere på det. Anonymkode: 9b02f...022 1
Jentadi Skrevet 24. april 2018 #3 Skrevet 24. april 2018 Badedrakt er greiest, men jeg tror ikke jeg ville ha tatt kampen om hun satte seg helt på bakbeina. 3
Guppy88 Skrevet 24. april 2018 #4 Skrevet 24. april 2018 Hvis hun bruker bikini på stranda, kan hun jo bruke det i svømmehallen. Jeg tror 8-åringer tenker mest på å ha det samme som de fleste andre. Å nekte bikini blir på en måte en seksualisering fra oss voksnes side, da 8-åringer ikke tenker på å vise mer hud eller mer kropp. Men - det ER foreldrene som bestemmer. 4
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #5 Skrevet 24. april 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes dere det er greit? Ikke fått noe informasjon fra skolen. Men jeg mener det er badedrakt som er egnet, selvfølgelig er jentungen helt uenig. Men er jeg konservative og burde la barnet få bestemme. Vi har mange kamper, vet ikke hvilken jeg skal velge bestandig Anonymkode: 1aaa4...4fd I svømmehallen bruker vi badedrakt. Utendørs står hun fritt til å bruke bikini. Anonymkode: 00f08...7c2 17
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #6 Skrevet 24. april 2018 Spørs litt på bikinien, syns jeg. Selv mente jeg bikini var helt uaktuelt, til det kom flere i hus med arvetøy. Noen av dem var så sportsaktige, som en bred sportstopp og badebukse, ensfarget med enkel stripe, at jeg lot det passere. Jentene glade. Noen andre bittesmå med bh-aktig topp, snorer, , gullhjerte mellom "puppene" og padding (str.122....) ble på mystisk vis borte. Anonymkode: a041e...842 18
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #7 Skrevet 24. april 2018 En svømmelærer jeg kjenner sier at de ikke kan kreve det, men skolen foretrekker at jentene har badedrakt fordi det går fortere å ta av og på og holder seg på plass. Sportstopp-bikini er sikkert greit, men ikke noe dill med knytting o.l. Anonymkode: 67877...165 10
Sirah Skrevet 24. april 2018 #8 Skrevet 24. april 2018 Tja, hva har de andre jentene i klassen? Som du sier så er det mange kamper som skal kjempes og dersom de andre jentene får bade i bikini hadde jeg nok gitt meg på denne. Personlig mener jeg at man bør bruke badedrakt i en svømmehall.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #9 Skrevet 24. april 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes dere det er greit? Ikke fått noe informasjon fra skolen. Men jeg mener det er badedrakt som er egnet, selvfølgelig er jentungen helt uenig. Men er jeg konservative og burde la barnet få bestemme. Vi har mange kamper, vet ikke hvilken jeg skal velge bestandig Anonymkode: 1aaa4...4fd Det var ei her i huset som også insisterte på bikini, helt til hun hoppet fra bassengkanten og endte med bikinitoppen rundt halsen. Etter det var det kun badedrakt som gjaldt. Anonymkode: 2d10c...399 10
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #10 Skrevet 24. april 2018 Når elevene her har svømming så bruker de svømmetøy. Bikini er badetøy. Bikini aksepteres like lite som skjørt aksepteres i gym. Det hjelper ikke at det er klesplagg som er ok å bruke når man er der på fritiden. Når det er kroppsøving, så skal det brukes tøy som egner seg til et høyt aktivitetsnivå. Anonymkode: bd9b5...c22 6
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #11 Skrevet 24. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når elevene her har svømming så bruker de svømmetøy. Bikini er badetøy. Bikini aksepteres like lite som skjørt aksepteres i gym. Det hjelper ikke at det er klesplagg som er ok å bruke når man er der på fritiden. Når det er kroppsøving, så skal det brukes tøy som egner seg til et høyt aktivitetsnivå. Anonymkode: bd9b5...c22 Da er det isåfall skolen som må sette reglene, ikke foreldrene. Anonymkode: d3e5a...7e3 6
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #12 Skrevet 24. april 2018 Ville latt henne få lov til å gå i bikini første gangen slik at hun får se at de andre jentene heller bruker badedrakt og ta det derfra Eventuelt kjøpt en ny badedrakt til henne som hun får velge ut selv Anonymkode: 363bb...6c2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #14 Skrevet 24. april 2018 Synes lite om slike små bikinier med knyting til svømmetimer. Ikke er det praktisk å få av og på, de detter fort av og egner seg ikke til mye annet enn soling og litt plasking i basseng, etter min mening. En mer sportslig bikini uten knyting, og som sitter godt kan jo kanskje være et kompromiss? Anonymkode: deb34...3e8 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #15 Skrevet 24. april 2018 Hadde sendt med begge deler. Stakkars jenta blir nok flau om hun er eneste som tropper opp i bikini, og da er det greit at badedrakten ligger i bagen Anonymkode: 9fdf1...881 7
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #16 Skrevet 24. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde sendt med begge deler. Stakkars jenta blir nok flau om hun er eneste som tropper opp i bikini, og da er det greit at badedrakten ligger i bagen Anonymkode: 9fdf1...881 Signer denne ja! Sånn gjorde vi det når hun var usikker på hva de andre gikk med og ikke ville skille seg ut. Badedrakt brukte alle så det var jo greit. Anonymkode: cac54...670 2
Ulrikke Skrevet 25. april 2018 #17 Skrevet 25. april 2018 Fra vår skole har vi alltid fått beskjed om at det skal brukes badedrakt i svømmeundervisningen, ikke bikini. Legg begge deler i bagen, så får hun velge selv når hun ser hva de andre har. Det er forskjell på "knyte-/stroppe-bikini" og en sportsbikini med sportstopp og kanskje boxeraktig bikinitruse også da... Badedrakt sitter på uansett, så jeg ville valgt det. Om det er en sak det er verdt å ta en krig for, det spørs vel... Evt. sender du melding/mail til lærer og spør.... Hvis ikke, send med begge deler! 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #18 Skrevet 25. april 2018 Send med begge deler og la henne velge. Så lenge skolen ikke har kommet med regler. Anonymkode: f0872...c62
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #19 Skrevet 25. april 2018 Datteren min bruker kun bikin, har helt siden hun ble 3 år villet ha på seg det samme som mamma.... Så hun eier ingen badedrakt lenger, selv om hun er 8 år nå. Hverken skolen eller svømmekurset hun går på har sagt noe på det. Så la henne bestemme det selv, finnes mange kamper som er viktigere! Anonymkode: 93c77...611
Tibbie Skrevet 25. april 2018 #20 Skrevet 25. april 2018 Jeg ville nok latt henne gjøre som flertallet av jentene i klassen. I den alderen er det viktig å passe inn, og det skal faktisk ikke mer til enn å ha på seg en teit badedrakt for å havne utenfor. Grunnskoletiden er sykt tøff! Da jeg var på hennes alder, brukte jeg en lyseblå sportsbikini fra Adidas. Kjempefin, og den var trygg å bruke når man skulle herje i vannet og hoppe fra kanten. De trekantbikiniene holder seg ikke så godt på, og det kan fort bli en ubehagelig opplevelse (selv om at hun ikke har pupper ennå, men barn er nådeløse). Det samme gjelder trusene med knyting. Så kanskje dere kan møtes på halvveien og bli enig om en slik bikini?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå