Gå til innhold

hva gjør vi nå da???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har til nå hatt det hivens med å planlegge bryllup,ingen nerver og slike ting...MEn fikk i går beskjed om at bestefaren til min sambo,som har vert syk lenge,har blitt verre.Fikk så en ny tlf i dag,og tilstanden har bare blitt enda verre,han har fått blodforgiftning ,så nå i dag skal de amputere ene benet hans.men de er ikke sikre på om han i det hele tatt kommer til å overleve opperasjonen...(han har vært plaget med foten i mange år,men de har ikke turt å gjort noe før nå i tilfelle han ikke klarer operasjonen).Så nå vi sitter vi her da,med klumpen i halsen og håper at det går bra...Er bare 10 dager igjen til bryllupet,og det er planlagt stooor fest,men bør vi avlyse det hvis han dør???Blir jo både begravelse og bryllup tett i tett..ikke særli koseli da...nei,uff...får håpe han klarer seg,vet at sambo blir knust hvis han dør,for de har et innmari godt og spesielt forhold,og har jo blitt gla i ham jeg også da ettervert!!!nei uff,tror jeg skal krype meg tett intill sambo menst vi venter på tlf fra svigers....kommer med oppdatering senere for de som er inntresert...12

Skrevet

Jeg har ingen gode råd å komme med nå. Men ta vare på deg selv og din kjære.

Varme tanker og klemmer sender jeg deres vei.

Håper alt ordner seg til det beste for alle.

KLEM12

Skrevet

Håper det går bra med han! Men hvis ikke, ville jeg nok antakelig avlyst (les: utsatt) -fest og begravelse går vel ikke hånd i hånd.

tenker på dere

Skrevet (endret)

*

Endret av Fakse
Gjest svenskbrud
Skrevet

Jag tänker på er!

Kanske får kritik för detta: Kan ni tala med samboens bestefar? Vad tycker han? Kanske han VILL att ni går åstad och gifter er trots att han kanske går bort? Det skadar inte att fråga!

Kramisar från sverige.

Skrevet

Jeg kjenner et par som opplevde noe lignende for en tid tilbake og skulle til å avlyse. Men da sa presten (som forøvrig kjente dem godt)at det burde de ikke gjøre. Livet skal gå videre var hans mening, og fortalte om tilfeller der samme familie hadde begravelse kun få dager før et bryllup.

Kanskje det er sånn svigerfaren din ville det skulle bli gjort også, at ikke alt stopper opp? HVIS det går dårlig da.

Håper ting ordner seg, men skjønner at det er en tøff tid. Har sjøl mista en far som ikke får oppleve bryllupet vårt og det er trist.

Dette må dere nesten finne ut av, og selvfølgelig hva dere orker. Kanskje en prat med presten (hvis det er kirkebryllup?) hadde vært greit?

Lykke til uansett.

Skrevet

Heisann...

Her kommer en liten oppdatering...bestefaren til sambo har ikke blitt opperert,og kommer sikkert ikke til å bli det.Tilstanden har vert "stabil" i går og i natt,men han har ikke vert våken.Så nå går vi bare å venter på det som måtte komme...Og i forhold til bryllupet så satt vi i går og snakket en del(jeg og sambo),og vi kom fram til at bryllup skulle vi ha,med all den brask og bram vi kunne finne frem!!:)icon_smile.gif Har en del tilreisende og slikt,så det hadde blitt vanskelig å utsette,og jeg tror ikke bestefaren hans hadde villet det!!Men det er jo ingen som vet hva som skjer,så vi krysser alt vi har for at det skal gå bra...

kozer og klemmer fra:12

Skrevet

Samme hva som skjer, bestefaren hans vil nok at dere skal holde bryllupet som planlagt!! Man ønsker jo ikke at resten av familien skal "stoppe livet" når man dør. Nei, han vil nok heller at dere skal feire bryllup oog være lykkelige! Hvis han virkelig dør så kan dere jo legge inne en "hyllest" til han på bryllupsdagen, legge blomster på graven, minnes han under middagen. Men det blir tøft å ha både begravelse og bryllup på ei uke... Snakk med din kjære og svigerforeldrene dine om det, hva de syns. Det er jo de som står både bestefaren og dere nærmest, for å si det sånn.12

Skrevet

Det var godt å høre. Og skulle han fortsatt ligge på sykehus, så kanskje dere kunne ta tur til fotografen første, og stikke innom sykehuset mellom vielsen og selskapet. DET ville han sikkert satt pris på.

Jeg krysser fingrene for dere.

Gjest Anonymous
Skrevet

Livet går videre og bryllupet bør holdes uansett. Synes det er en god ide å eventuelt gi ham en hyllest i bryllupet, slik at alle vet at dere tenker på ham og de pårørende. Og det å stikke innom sykehuset på bryllupsdagen var kjempesmart, det vil han garantert sette pris på om han lever!

Skrevet

Først og fremst stakkars dere. Dere har sikkert veldig motstridende følelser, og masse dårlig samvittighet. Det er helt normalt.Man føler seg "slem" fordi man gleder seg til noe samtidig som noe sånt skjer, og man skulle ønske det ikke hadde skjedd nå... ikke sant?

Jeg er enig med presten: Livet må gå videre. Synes dere skal ha bryllup som dere ble enig om "med brask og bram". Uten å la dette med svigerbestefar sette demper på feiringen. Men det som kanskje hadde vært fint, var om en eller annen kunne si noe, gi en skål til svigerbestis, sånn at man fikk markert det, og så ikke mer med det "i kveld". Helst ikke noen lang tale som får alle lei seg, bare noen ord på en "positiv" måte.

Ønsker dere lykke til.

Skrevet

Nå vil jeg først si at jeg håper alt går vel, og at han snart blir bedre!!!

Men, min farmor døde bare noen dager før min søsters bryllup... bryllupet ble holdt som planlagt, presten sa noen ord om farmor, og tente ett lys for henne under vielsen!!!

De klarte å utsette bryllupsreisen, ettersom begravelsen var tre dager etter bryllupet!!!

Så det satte ingen demper på festen, ble et kjempe fint bryllup!!! Og jeg tror alle var gla` for at en allikevel tok opp farmors død, selvom det var i bryllup!!!

Men, håper dere slipper og tenke på det, og at alt går bra!!!

Håper du fortsatt kommer med oppdateringer om situasjonen...

Skrevet

heisann...

Her kommer enda en oppdatering,og det er ikke en gla en...Svigerbestis døde for noen timer siden,og begravelsen blir annsynligvis holdt tirsdag/onsdag.Vi har diskutert dette med hva vi kunne gjør dersom han døde,og det blir vel til at vi prøver å hylle ham,uten at det blir "trist".Takker for all støtte,er kjempegodt å ha noen å tømme ut litt på!!:)

koser og klemmer fra:12

Skrevet

Uffameg, chewy. Det var ingen hyggelig nyhet! Ser du har slitt, og har ikke hatt noen gode råd å komme med. Har det fortsatt ikke, men vil veldig gjerne sende deg en stor og varm klem!

Kos dere det dere kan på bryllupsdagen. Det vil bli rart og spesielt, men ganske fint også...

12

Skrevet

Det var leit å høre, sender min medfølelse! Det er trist når noen mangler på den store dagen, dessverre er livet slik... Håper likevel at dere får et kjempefint bryllup. Kanskje noen synes det er upassende å feire bryllup etter begravelse, MEN man trenger jo også noe å glede seg over her i denne jammer dalen. Ønsker deg og dine alt godt i tiden framover!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...