Gjest N-Nøff Skrevet 24. april 2018 #1 Skrevet 24. april 2018 Noen som er med på det? Jeg har alt for mye stående i skapet, som aldri blir brukt. I all hovedsak pasta, men en god blanding egentlig. Så nå bestemte jeg(vi) meg(oss) for å bruke det opp! Kun kjøpe tilbehør til det. Bønner, linser, hermetiserte tomater, sjampinjong, kikerter, spagetti, pastaskruer, lasagneplater, fiskeboller, tacokrydder, kjøttdeigsaus, toroposer (Jeger og Bali), bernaisesaus, makaroni, tortillapizza, fullkornsnudler, tomatsuppe, 18 porsjoner grøtris (hei, riskremlag i juni?), carbonaramix og ris. Jeg kan kun ete et fåtall varer, men heldigvis kan jeg lage til andre enn meg selv Har du også mye som bare blir stående?.. Aner ikke hvorfor det handles inn så mye vi ikke trenger. Er greit å ha et lager, men det kan bli litt mye og det er ikke plass til nye varer!
Hoppetaujenta Skrevet 24. april 2018 #2 Skrevet 24. april 2018 En god idè og jeg vil bare nevne at selv om det i følge dato er "for gammelt", så er det veldig ofte ikke det. Jeg oppfordrer folk til å lage suppene og sausene, åpne hermetikkboksene og lukte/se på maten ...og bruke den hvis den er som den pleier å være. Jeg er med! 8
Gjest N-Nøff Skrevet 24. april 2018 #3 Skrevet 24. april 2018 5 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: En god idè og jeg vil bare nevne at selv om det i følge dato er "for gammelt", så er det veldig ofte ikke det. Jeg oppfordrer folk til å lage suppene og sausene, åpne hermetikkboksene og lukte/se på maten ...og bruke den hvis den er som den pleier å være. Jeg er med! Et godt poeng, mye kan brukes selv om datoen er forbigått!
Gjest Overrasket Skrevet 24. april 2018 #4 Skrevet 24. april 2018 Jeg har som regel veldig lite mat stående, og jeg bruker regelmessig (ofte en gang i uken) å dra ut alt jeg har i skap og kjøleskap for å lage alle dagens måltider av det jeg finner i huset. Det er en kjempegrei vane å ha, å bare mekke noe sammen uten å gå "på butikken".
Luckiness Skrevet 24. april 2018 #5 Skrevet 24. april 2018 Jeg er med! Kom gjerne med forslag til hva som kan lages av rester og typisk tørrmat man har stående i skap
Mynona Skrevet 24. april 2018 #9 Skrevet 24. april 2018 Jeg ble inspirert! I dag ble det couscous’en som ble offeret i tørrvareskuffen. Woket litt grønnsaker, hadde oppi couscousen og en dæsj rester fra tacosaus og creme fraiche. Enkelt, raskt og godt. 21
OppNedPåAlt Skrevet 24. april 2018 #10 Skrevet 24. april 2018 Jeg er med! Ikveld blir det kyllingkjøttboller fra fryseren(50% pga dato fra kiwi), spaghetti, boks hakkede tomater som saus 😊 skal planlegge morgendagens mat fra skuffen, har en del gryteretter og feks lasagne som skulle vært laget.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #11 Skrevet 24. april 2018 Vi hadde tomatsuppe med resten av makaronien, tomatpurre og hakkede tomater fra skapet. Stappet siste osteskalken oppi. Og pannekaker med siste melkeskvetten som gikk ut i går. Anonymkode: e5af9...a5b
Monstrum Skrevet 24. april 2018 #12 Skrevet 24. april 2018 Haha, jeg har akkurat startet samme prosjektet i dagboka mi, så jeg er med! Liste ligger i dagboka, og den skal kuttes kraftig ned!
Zienna Skrevet 24. april 2018 #13 Skrevet 24. april 2018 Det er ikke i tørrskapet jeg har så mye, men i fryseren.. Tok opp to fileter av sei fra fryser i går, og i dag har jeg panert det hele. Det blir middag til oss, barn og barnebarn i morgen Broccoli kostet bare 10 kr på Rema 1000, så tilbehøret er i boks. Klart jeg er med 2
Rumle Skrevet 24. april 2018 #14 Skrevet 24. april 2018 Her ble det moussaka fra frysen, som jeg egentlig hadde glemt litt .. sååå nå er det plass til en liten isboks der! 6
Gjest N-Nøff Skrevet 25. april 2018 #17 Skrevet 25. april 2018 Her er min matskapliste: 2 bokser fiskeboller 2 stk tomata passata 2 stk knuste tomater (mutti) 1 pose raspeballer 1 pose kjøttdeigsaus, Toro 1 pose tacopulver (old el paso) 1 pose tacopulver (santa maria) 1 pose jegergryte 1 pose bali kyllinggryte Spagetti til 4-5 middager 1 pose veganerburger (2 burgere?) Sjampinjonger i skiver Hele sjampinjonger i lake Ris til 4-5 middager Fusilli til 2-3 middager Cannelloni (for få til en hel middag) Lasagneplater til 2 middager Mel Grøtris, 18 porsjoner Hvetenudler til 1 middag Mørk kjøttbuljong 1 pose carbonara Tortillapizzaer, 2 middager Pastaskruer til 1 middag 2 tomatsuppeposer 1 pakke lasagne 2 pk kidneybønner 2 pk kikerter 1 pk linser 2 poser bernaisesaus 1 pakke lasagneplater Macaroni, 2 middager Bogskinke, 1 boks 3 bokser tunfisk Potetmos, 12 porsjoner
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #18 Skrevet 25. april 2018 Pannekaker med stekte spekeskinke til frokost/lunsj her! Til middag blir det mungbønnersuppe med spinat og laks. Aldri prøvd denne komboen før😬 Anonymkode: 0ba1d...8c9
Eun Skrevet 25. april 2018 #19 Skrevet 25. april 2018 Jeg er med! Vi må gå litt i sparebluss her denne måneden, så en skap- og fryserens passer perfekt denne måneden I dag blir det ikke middag - mannen min jobber og jeg skal på kurs. I morgen blir det karri- og kokosgryte (middagsrester fra fryseren) og brun ris. 3
Gjest N-Nøff Skrevet 25. april 2018 #20 Skrevet 25. april 2018 Det jeg bruker fra skapet idag er ris og makaroni. Fra fryseren: Fiskegrateng. (Ikke i kombinasjon!) Så da minker det mikroskopisk på pastaen her altså:) Og risen, noe mer enn pastaen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå