Gå til innhold

Tusvik & Tønne

Viking-girl

Anbefalte innlegg

Har skumma gjennom Latter Live på NRK, og tror jeg skjønner hva det dreier seg om. Tusvik og Tønne er miljøskadd. Miljøet på Latter er pill råttent, rett og slett. De (eller noen) bør starte noe som er mindre preget av den dårlige biten av homsekulturen.

Edit: I tidligere tiders kontaktannonser i Dagbladet (papiravis), sto det ofte i homseannonsene: ikke miljø. Jeg skjønte ikke dengang hva det var snakk om; trodde det dreide seg om diskresjon. Men det var ikke nødvendigvis det.

Endret av T-Rex
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Justsaying
På 29.10.2020 den 11.39, Oida skrev:

Snakk om å kaste stein i glasshus. Kampestein i ditt tilfelle. Alle som har fulgt din aktivitet i en annen tråd har skjønt at du ser rødt når det kommer til Sigrid Bonde Tusvik. Dette har ingenting med podcast eller det øvrige du ramser opp, men at hun har en tydelig stemme når det kommer til seksuell trakassering.

At du hisser deg opp over harselering, trakassering og mobbing er rimelig ironisk. Hvor mange kvinner har ikke du harselert med? Hvor mange kvinner har ikke du beskyldt for å være løgnere og bagatellisert deres opplevelser av seksuell trakassering? Du har gått så langt som å si at dette var noe de ba om selv.

Hva med den mannen du gjentatte ganger hengte ut for å ha sendt dickpicks? En mann som har et kjent ansikt. Tenkte du på hvilke konsekvenser det kunne få for han? Men alt for å minimere og bagatellisere din store helts handlinger.

Så da lurer jeg på, har du lagt deg flat? Har du unnskyldt deg? 

Du må seriøst slutte å forfølge meg å få alt til å handle om din vendetta mot ØB. 
Dette handler om Tusvik og Tønne og deres stadige mobbekultur. Tusvik er ingen stemme vedrørende sekseuell trakassering eller feminisme, hun og Tønne har faktisk vært med på å ødelegge mye av det andre prøver bygge opp på den fronten. 

At du til stadighet drar opp noe som du brenner for men ikke har noe annet å basere det på enn rykter fra blant annet T og T sier jo litt om deler av deres tilhengere og hvordan de er, angrip de som sier imot! Enig? Send phungfolket på de som ikke er like tøffe som oss og som våger å si vi har feil. 

De kom med en ansvarsfraskrivelse, phungtum! 
Man kan ikke si ungene sine at joda; du kan kalle Janne i 3b ei dum drittkjerring, for det er jo noe pappa kaller mamma hver dag så da er det greit. Det er ikke de som bestemmer hva andre skal føle for noe de sier. 
Du er en trofast phungfolk, du får sikkert gå på julebordet dems. Hold bare fingrene unna lår...musen til Tusvik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Justsaying skrev:

Du må seriøst slutte å forfølge meg å få alt til å handle om din vendetta mot ØB. 
Dette handler om Tusvik og Tønne og deres stadige mobbekultur. Tusvik er ingen stemme vedrørende sekseuell trakassering eller feminisme, hun og Tønne har faktisk vært med på å ødelegge mye av det andre prøver bygge opp på den fronten. 

At du til stadighet drar opp noe som du brenner for men ikke har noe annet å basere det på enn rykter fra blant annet T og T sier jo litt om deler av deres tilhengere og hvordan de er, angrip de som sier imot! Enig? Send phungfolket på de som ikke er like tøffe som oss og som våger å si vi har feil. 

De kom med en ansvarsfraskrivelse, phungtum! 
Man kan ikke si ungene sine at joda; du kan kalle Janne i 3b ei dum drittkjerring, for det er jo noe pappa kaller mamma hver dag så da er det greit. Det er ikke de som bestemmer hva andre skal føle for noe de sier. 
Du er en trofast phungfolk, du får sikkert gå på julebordet dems. Hold bare fingrene unna lår...musen til Tusvik. 

Forfølger deg? Storhetstanker, eller? Jeg har ikke og driver ikke vendetta mot noen. Men det er jo tydelig at du driver vendetta mot Sigrid Bonde Tusvik. Bare den siterte kommentaren din her taler sitt tydelige språk.

Jeg, og mange med meg har vært vitne til dine ufine kommentarer og karakteristikker av kvinner. At du så retter din moralske pekefinger mot Tusvik & Tønne og messer om trakassering og mobbing blir bare ironisk, og da må du tåle at det blir påpekt. 

Du snakker om ansvarsfraskrivelse og barneoppdragelse. Dra det over til dine påstander. Hva om du hadde en datter som kom og fortalte at hun hadde mottatt uønskede dickpicks og slibrige meldinger, noe hun synes var ugreit. Ditt svar til henne ville da bli, slapp av jenta mi, dette har du bedt om selv. Du må også huske å ikke fare med løgn å si slikt.

Til sist, du tillegger meg å være en av phungfolket. Helt feil, jeg hører ikke på den podcasten, om vi ser bort fra episoden hvor brevet fra hun du har omtalt i ufine ordelag ble omtalt. Men som vanlig tillegger du andre både ord og gjerninger som ikke samsvarer med virkeligheten. Men mulig du får gå på julebordet deres om du spør pent.

Endret av Oida
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Annonse

Hver for seg er Lisa Tønne ok. Jeg likte godt programmet hennes på NRK der hun satte lys på sykdom og behandling i utlandet. Sigrid sankt veldig i anseelse etter Ari Benh-kommentaren. Forstår ikke behovet for å tråkke ned på folk, levende eller døde, som ikke har gjort verden noe vondt.

Jeg foretrekker podcast som enten er avslappende, morsomme eller lærerike. Deres podcast er ingen av delene.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...

Hjertet mitt sank da jeg så navnet på dagens pod… 

Visste med engang hva det dreide seg om, pga navnet…. 
Stakkars Sigrid, jeg ble helt på gråten…. Ingen av disse damene (eller noen for den del) fortjener å bli sveket av sine menn…

For de som ikke vet hva jeg snakker om så kom det en snutt idag med navn «Sigrid»… akkurat som «Lisa» sin om Kyrre’s utroskap… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, hørte nettopp Sigrid episoden jeg også, så utrolig trist alt disse to må oppleve… Håper Sigrid finner styrke i seg og sine i tiden fremover ❤️

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig trist å høre! Sigrid er et av mine store forbilder. 
tungt å gå gjennom en sånn livskrise 💔

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Jeg synes ikke de er morsomme, og er enig i mye av kritikken av dem. Når det er sagt, synes jeg det er sykt deilig å høre på dem innimellom. Får ut en del agg når det kommer til erfaring jeg har hatt med menn. Det er litt som verbal kickboksing. Tusvik og Tønne er jentegjengen i det offentlige rom. Så kan man diskutere hvor bra det er. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars stakkars Sigrid. Ryktene har svirret på Jodel en stund, men håpte jo det ikke stemte.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare ser for meg de forferdelige kommentarfeltene som kommer til å dukke opp under disse sakene. Nå må Sigrid skjermes, håper hun ikke vil se noe annet enn støtte. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Maskopi skrev (21 minutter siden):

Stakkars stakkars Sigrid. Ryktene har svirret på Jodel en stund, men håpte jo det ikke stemte.

Hvilke rykter..? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nurcos skrev (Akkurat nå):

Martin har vært utro.

Ja det kunne jo tenkes…. Blir nok slettet dette nå pga ryktespredning. 
hva heter kanalen på Jodel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BethD said:

Ja det kunne jo tenkes…. Blir nok slettet dette nå pga ryktespredning. 
hva heter kanalen på Jodel? 

Er vel ikke regnet som rykter lenger når Sigrid sa det i podcasten i dag. Det er i flere kanaler. Bloggerdiskusjon, kjendisnorge etc

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...