-jk- Skrevet 26. april 2018 #41 Del Skrevet 26. april 2018 På 24.4.2018 den 21.43, AnonymBruker skrev: Nei det jeg tenker også. Men de som har elbil vil gjerne ikke innrømme det heller da. Såklart, om man bor midt i byn og jobber i nærheten og har lader i garasjen så er det kanskje en annen sak. Men når man må stoppe på veien og planlegge hvor man kjører så blir det bare dumt. Jeg tørr ikke å hoppe på «trenden» av fare for at bilen synker veldig i verdi, siden det stadig utvikles. Og godene blir borte. Jeg kjører dieselbil og det passer meg utmerket da jeg kjører landevei ca en time hver vei til jobb Anonymkode: 2bbdf...907 Foreløpig har det motsatte skjedd. 6 år gamle Nissan Leaf får man fortsatt oppunder 50% av nyprisen for. For andre elbiler tildels ennå mer, 4 år gamle Teslaer går for 60% av nypris i dag... 3 år gamle dieselbiler er derimot svært vanskelig å få solgt i dag, og prisfallet er massivt. Men klart, beholder man bilen i 10 år spiller det null rolle. Men på de 10 årene har man da også brukt like mye på diesel som det en ny elbil koster i innkjøp... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 26. april 2018 #42 Del Skrevet 26. april 2018 På 24.4.2018 den 19.47, Sirah skrev: Jeg har diesel og min neste bil kommer også til å bli en diesel. Jeg trekker mye tung henger og å trekke det med bensin eller el er uaktuelt. Hadde jeg hatt mulighet til å hatt en bil nr 2 kunne jeg godt tenkt meg en liten el til småkjøring. Dessverre er det få elbiler som kan trekke henger. Kun Tesla Model X har brukbar hengervekt. Det er til gjengjeld en fantastisk trekkvogn. Jeg har hatt et par tonn bak min mange ganger, merker knapt at det henger noe på der. Ulempen er selvsagt at den koster litt, man kommer ikke unna for under 700k. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #43 Del Skrevet 26. april 2018 1 time siden, -jk- skrev: Dessverre er det få elbiler som kan trekke henger. Kun Tesla Model X har brukbar hengervekt. Det er til gjengjeld en fantastisk trekkvogn. Jeg har hatt et par tonn bak min mange ganger, merker knapt at det henger noe på der. Ulempen er selvsagt at den koster litt, man kommer ikke unna for under 700k. Glem heller ikke at det går noe uhorvelig med strøm når du har noe hengende bak! Er nok mange som sliter litt der, ute at de vil si noe om det😆😆 Anonymkode: 82211...9d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 26. april 2018 #44 Del Skrevet 26. april 2018 1 time siden, -jk- skrev: Dessverre er det få elbiler som kan trekke henger. Kun Tesla Model X har brukbar hengervekt. Det er til gjengjeld en fantastisk trekkvogn. Jeg har hatt et par tonn bak min mange ganger, merker knapt at det henger noe på der. Ulempen er selvsagt at den koster litt, man kommer ikke unna for under 700k. Tesla model X kan vel ikke trekke mer enn rundt 2200? Jeg vil helst ha noe som kan trekke 3000-3500 selv om 2200 absolutt ikke er dårlig Man kommer veldig langt med det! Og så er det prisen som du sier... Jeg har ikke mulighet til å legge 700K i en bil... Hadde jeg hatt den muligheten kunne jeg nok absolutt vurdert en sånn en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaLena Skrevet 26. april 2018 #45 Del Skrevet 26. april 2018 Jeg skal aldri ha elbil, så sant det ikke blir påbudt av myndighetene. Jeg vil ikke engang prøvekjøre en elbil. Jeg orker ikke tanken på å måtte lade en bil, har mer enn nok med mobilen som lades. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 26. april 2018 #46 Del Skrevet 26. april 2018 5 timer siden, EvaLena skrev: Jeg skal aldri ha elbil, så sant det ikke blir påbudt av myndighetene. Jeg vil ikke engang prøvekjøre en elbil. Jeg orker ikke tanken på å måtte lade en bil, har mer enn nok med mobilen som lades. Om du har lademulighet hjemme vil du bruke mye mindre tid på å lade hver måned enn å fylle bensin/diesel Kan ikke si jeg savner lukten ved dieselpumpene, eller å stå ute og holde i håndtaket når det er -10 og sur vind... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannisinbestealder Skrevet 27. april 2018 #47 Del Skrevet 27. april 2018 På Tuesday, April 24, 2018 den 20.47, AnonymBruker skrev: Er det noen "grense" for hva kilometerstanden bør være på bruktbil? Anonymkode: d0b74...dc9 Nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #48 Del Skrevet 28. april 2018 Jeg er litt skeptisk til å kjøpe brukt elbil, men det kan kanskje gå greit hvis den ikke har gått så langt. Hvis det er praktisk mulig i forhold til der dere bor ville jeg nok kjøpt elbil. Det foregår vel en heksejakt på diesel, så det ville jeg bare valgt hvis dere bor mer landlig til. Ellers blir det dyrt i bomringene i Oslo hvis alt skrus opp Anonymkode: 68c42...37c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå