AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #1 Del Skrevet 23. april 2018 Hvis du skulle kjøpe ny bil. Hvilken type drift ville du satset på? Er mest vant med bensin og manuell gir, men med tanke på driftskostnader og hva som er et smart kjøp for fremtiden er jeg usikker på hva jeg skal se på. Noen tanker eller forslag? Er diesel på veg ut? Anonymkode: d0b74...dc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 23. april 2018 #2 Del Skrevet 23. april 2018 Hadde kjøpt diesel igjen ja. Bare tenk deg hvor dyr en batteribil blir i innkjøp, når moms og engangsavgift kommer i 2020(?). Pr.i dag er jo eGolfen dyrere enn billigste bensin Golfen😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #3 Del Skrevet 24. april 2018 For oss er det uaktuelt med ny bil av hensyn til verditapet. Vi reiser mye og foretrekker det fremfor å tape 50-80000 kr i året fordi det står en firehjuling utenfor huset. Brukt er det fortsatt nokså billig med en enkel, manuell bensinbil. Hadde jeg fått en elektrisk Kia Soul med godt batteri til 50-70000 kr hadde jeg nok vært interessert lel dog. Anonymkode: 0caec...ac9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #4 Del Skrevet 24. april 2018 Elbil, de er utrolig mye mer behagelige å kjøre enn fossilbiler Anonymkode: b0d3f...42a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #5 Del Skrevet 24. april 2018 Har to med diesel. kommer til å kjøpe en elbil til pendling, men blir å ha en diesel og. Bor et sted med lange avstander så trenger en som ikke må lades i tillegg. Anonymkode: 228dd...89a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 24. april 2018 #6 Del Skrevet 24. april 2018 Spørs helt. Om vi bosetter oss i Oslo/Bærum blir det el, ellers blir det diesel igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 24. april 2018 #7 Del Skrevet 24. april 2018 14 timer siden, tdm900 skrev: Hadde kjøpt diesel igjen ja. Bare tenk deg hvor dyr en batteribil blir i innkjøp, når moms og engangsavgift kommer i 2020(?). Pr.i dag er jo eGolfen dyrere enn billigste bensin Golfen😁 Det betyr jo ikke annet enn en voldsom prisoppgang på elbiler i så fall og er jo et kjempeargument for å kjøpe elbil nå. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 24. april 2018 #8 Del Skrevet 24. april 2018 20 timer siden, tdm900 skrev: Hadde kjøpt diesel igjen ja. Bare tenk deg hvor dyr en batteribil blir i innkjøp, når moms og engangsavgift kommer i 2020(?). Pr.i dag er jo eGolfen dyrere enn billigste bensin Golfen😁 Argumentasjonen din tilsier jo at du nettopp burde kjøpe elbil dersom du skulle kjøpt ny bil i dag. Alt det du sier vil utelukkende føre til verdiøkning på en elbil kjøpt før det skjer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 24. april 2018 #9 Del Skrevet 24. april 2018 Kjøp ihvertfall ikke ny dieselbil. Kjempepotensiale for digert verditap. Folk har allerede store problemer med å bli kvitt dieselbilene sine. Vil du ha ny dieselbil så anbefaler jeg leasing. Skal du kjøpe, gå for elbil eller hybrid. Manuelt gir er "dødt". Selges vel stort sett bare på kjipe småbiler i aller laveste prisklasse. En dyrere bil med manuelt gir blir enda vanskeligere å bli kvitt igjen for en fornuftig penge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 24. april 2018 #10 Del Skrevet 24. april 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du skulle kjøpe ny bil. Hvilken type drift ville du satset på? Er mest vant med bensin og manuell gir, men med tanke på driftskostnader og hva som er et smart kjøp for fremtiden er jeg usikker på hva jeg skal se på. Noen tanker eller forslag? Er diesel på veg ut? Anonymkode: d0b74...dc9 Når det gjelder el: Har du mulighet for lading hjemme? Har du egen garasje? Hvor langt trenger du minimum å kjøre hver dag (jobbpendling)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 24. april 2018 #11 Del Skrevet 24. april 2018 Jeg har diesel og min neste bil kommer også til å bli en diesel. Jeg trekker mye tung henger og å trekke det med bensin eller el er uaktuelt. Hadde jeg hatt mulighet til å hatt en bil nr 2 kunne jeg godt tenkt meg en liten el til småkjøring. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 24. april 2018 #12 Del Skrevet 24. april 2018 1 time siden, Traktor skrev: Argumentasjonen din tilsier jo at du nettopp burde kjøpe elbil dersom du skulle kjøpt ny bil i dag. Alt det du sier vil utelukkende føre til verdiøkning på en elbil kjøpt før det skjer. Dersom jeg hadde kjøpt ny bil nå, ja så hadde det blitt diesel! Det er fortsatt et fritt valg på hva vi vil ha, og forbudet det ropes så høyt om fra 2025, gjelder enkelte byer, ikke hele landet! Selv statsministeren har innrømmet at et forbud ikke lot seg gjennomføre. Batteribil er et feilspor, men det tar litt tid til før det går inn i de som har hoppa på det valget! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #13 Del Skrevet 24. april 2018 Takk for svar alle! Bruksområdet vil i hovedsak være pendling 1-2 timer daglig. Har forholdsvis lett tilgang til ladestasjoner i området det er aktuelt å pendle. Trenger en bil i forbindelse med reising til jobb, men bortsett fra det er jeg lite avhengig av bil. Anonymkode: d0b74...dc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #14 Del Skrevet 24. april 2018 48 minutter siden, Lutetium 71 said: Når det gjelder el: Har du mulighet for lading hjemme? Har du egen garasje? Hvor langt trenger du minimum å kjøre hver dag (jobbpendling)? Har ikke garasje eller car-port så den vil bli stående ute. Får ladet den noen minutter unna boligen. Anonymkode: d0b74...dc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #15 Del Skrevet 24. april 2018 Kan det være et alternativ å tenke brukt og billig som kan kjøres til skrap? Eller vil den kostnaden bli dyrere i det lange løp? Eller vil det være mer fornuftig å kjøpe en ny bil til 200-300000 tusen som foråpentligvis vil vare lenger? Jeg er ikke opptatt av merke eller finesse. Vil bare ha noe som går fra A til B uten for store problemer. Anonymkode: d0b74...dc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #16 Del Skrevet 24. april 2018 Just now, AnonymBruker said: Kan det være et alternativ å tenke brukt og billig som kan kjøres til skrap? Eller vil den kostnaden bli dyrere i det lange løp? Eller vil det være mer fornuftig å kjøpe en ny bil til 200-300000 tusen som foråpentligvis vil vare lenger? Jeg er ikke opptatt av merke eller finesse. Vil bare ha noe som går fra A til B uten for store problemer. Anonymkode: d0b74...dc9 Mente selvfølgelig 2 -300 000 kr. Anonymkode: d0b74...dc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #17 Del Skrevet 24. april 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar alle! Bruksområdet vil i hovedsak være pendling 1-2 timer daglig. Har forholdsvis lett tilgang til ladestasjoner i området det er aktuelt å pendle. Trenger en bil i forbindelse med reising til jobb, men bortsett fra det er jeg lite avhengig av bil. Anonymkode: d0b74...dc9 Kjenner noen med elbil som kjører like langt som deg daglig. Han må stoppe og lade på veien hjem hver dag... Frem til rekkevidden er større ville jeg fortsatt hatt fossilbil om jeg var deg. Anonymkode: 596f3...02b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #18 Del Skrevet 24. april 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan det være et alternativ å tenke brukt og billig som kan kjøres til skrap? Eller vil den kostnaden bli dyrere i det lange løp? Eller vil det være mer fornuftig å kjøpe en ny bil til 200-300000 tusen som foråpentligvis vil vare lenger? Jeg er ikke opptatt av merke eller finesse. Vil bare ha noe som går fra A til B uten for store problemer. Anonymkode: d0b74...dc9 En veldig billig bil (typ 30.000 kroner eller mindre fra før 2000-tallet) vil få så store utgifter til reparasjoner at det absolutt ikke lønner seg. Selv om du så skrur så og si helt selv så vil delene koste så mye at du kommer raskt til å være oppe i bilens verdi bare i deler. Anonymkode: 596f3...02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #19 Del Skrevet 24. april 2018 Om du kjører stor avstander ville jeg kjøpt en dieselbil. Høres ikke ut som elbil passer bruken. Har en far som har begge deler, og om han kjører elbil så er det mye styr med lading. Anonymkode: 2bbdf...907 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #20 Del Skrevet 24. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: En veldig billig bil (typ 30.000 kroner eller mindre fra før 2000-tallet) vil få så store utgifter til reparasjoner at det absolutt ikke lønner seg. Selv om du så skrur så og si helt selv så vil delene koste så mye at du kommer raskt til å være oppe i bilens verdi bare i deler. Anonymkode: 596f3...02b Er det noen "grense" for hva kilometerstanden bør være på bruktbil? Anonymkode: d0b74...dc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå