Gå til innhold

Erfaringer med tennis


Elsieline

Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer å begynne med tennis. Er det noen her som driver med tennis som kan dele erfaringer? Hvilke klubber finnes det i Oslo? Kan man begynne som et vanlig medlem i en klubb selvom man ikke har tidligere erfaring? Er gruppetimer med andre og trenere inkludert i et medlemskap?

Jeg er 17 år gammel og fullstendig nybegynner, så håper det ikke er for sent å begynne nå.

Setter stor pris på alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svært mange klubber har nybegynnerkurs for voksne. Du kommer til å føle deg ung på et slikt. Her er en oversikt over klubber i Oslo:  https://www.tennisregionen.no/klubber

Ta kontakt med de mest aktuelle og hør om kurs. Sommerkursene har gjerne påmelding omtrent nå. Mange spillere fortsetter på kurs sammen videre. Hold kontakten med dem du trives med for å ha noen å spille med senere.

Tennis er en svært populær sport for voksne mosjonister som du kan ha glede av langt inn i pensjonsalderen.

Lykke til

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg spilte tennis fra jeg var 8-16 år i to forskjellige klubber :) 

- Bodde og spilte ikke i Oslo, men bor her nå. 

- Du kan absolutt begynne som vanlig medlem i en klubb uten noen erfaring! Du blir mest sannsynligvis satt opp med andre som er fra 15-18 år og på ditt nivå, eventuelt voksne dersom det ikke er noen på din alder. Timene er med instruktør. 

- Jeg er usikker på hva slags klubber som finnes i Oslo, men som student så har studenter i alle fall tilgang til en tennissal på Hasle så lenge man er med i et tennisutvalg for studenter. 

- Det er som regel gruppetimer med andre, men man kan også få privattimer (noe dyrere). Et medlemskap i en tennisklubb er ikke det samme som å få tilgang til timer med instruktør. Medlemskap gir medlemsskapsfordeler (billigere baneleie) og du er med på å støtte klubben, og er også nødvendig dersom du skal ha gruppetimer. For å få meldt deg på ukentlige timer med instruktør så må du gjøre det utenom, eventuelt send mail til klubben. Jeg betalte ikke selv da jeg spilte tennis, men pris var vel på rundt 4000 hvert halvår om jeg ikke husker helt feil. Da spilte jeg 2-3 ganger ukentlig. 

- Det er absolutt ikke for sent å begynne nå! Tennis er utrolig givende, aktivt og gøy, man knytter også bånd til instruktør og dem man spiller sammen med. Flere hoteller og nabolag har tennisbaner, og da er det utrolig gøy å bare kunne hive seg på! Ellers er tennis litt som å sykle, teknikken og formen blir kanskje litt rusten, men man får det likevel fint til etter å ikke ha spilt på lenge! 

Anonymkode: afb9e...e56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...