Gå til innhold

P-piller for å slippe mensen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som slipper unna mensen pga. bruk av p-piller: hvilket merke bruker dere? Jeg er så lei av å styre med mensen, i tillegg til at jeg har mye smerter. Har tenkt meg en tur til legen for å få resept på å-piller, men vil gjerne høre hvilket merke dere bruker?

Anonymkode: 1e6ba...70b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruker Zyronia, har ikke hatt mensen på over 16 år. 

Anonymkode: ea2e3...20e

Skrevet

Jeg bruker Microgynon, har brukt den i femten år eller så, pleide å menstruere omtrent tre ganger i året, men har ikke hatt pillefri uke siden 2013 eller så.
Det er som oftest den p-pillen som blir gitt til kvinner med feks PCOS og endometriose for at de skal slippe å ha mensen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

cerazette ( minipille)

Anonymkode: 541f2...9af

AnonymBruker
Skrevet

Mange slipper mens med cerazette. Jeg bruker zoely, men denne p-pillen får man ikke "uten videre". 

Anonymkode: 4cfd6...545

AnonymBruker
Skrevet

Oralcon, men det er en pille man lett kan få mellomblødninger på, jeg kan hoppe over 2-3 ganger før jeg må ta pillefri uke fordi jeg begynner å blø, kjenner flere som opplever det samme. 

Anonymkode: bcc5b...381

Skrevet (endret)

Microgynon. "Sluttet" med mensen i 2012. Jeg har alvorlig anemi og ble satt på denne for å lett kunne hoppe over uten store risiko for mellomblødning bl.a. 

Har fungert fint, ingen mellomblødninger. 

(Oralcon er forresten byttemerket til Microgynon) 

Endret av dillyduzit
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror merket het Mercilon eller noe slikt da jeg gikk på p-piller. Da hadde jeg en pillefri uke i året, for å sjekke at alt var som det skulle.

Nå bruker jeg p-ring, og ved å ikke ha ringfri uke har jeg unngått mens i flere år

Anonymkode: 06771...c4c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd Microgynon, Yasmin og P-plaster. Jeg kan ikke hoppe over en eneste menstruasjon med noen av dem. Er lei! 

De hjalp alle en del på menssmertene, Yasmin hjalp mest. 

Anonymkode: cd6c8...8de

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke spiral? Det er det som er det beste alternativet for mange av de som sliter med mens.

Anonymkode: edcd4...341

• Liker 2
Skrevet

Cerazette (minipiller)

AnonymBruker
Skrevet

Bruker også Cerazette, og har brukt den i sikkert 15 år snart.

Anonymkode: d8cfe...35e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...