Gå til innhold

mopedkjøring obligatorisk


Gjest cupcakemonster

Anbefalte innlegg

Gjest cupcakemonster

Hei. Jeg er ferdig med trafikalt grunnkurs(den teoretiske delen) klasse AM146 for moped. Er 16 år. Jeg skal begynne med kjøretimer osv, øvelseskjøring på kjøregård, og trinnvurdering. Men er det sånn at det er obligatorisk eller kan man melde seg ut? Fordi jeg vil vente med det til jeg blir 18, altså at jeg bare har tatt trafikalt grunnkurs men ikke noe annet . Så er det obligatorisk eller kan man melde seg ut? Fordi jeg ringte trafikklæreren min og han sa at det var obligatorisk, men er det ikke litt rart at man ikke kan melde seg ut? Har ikke betalt for den praktiske delen bare for teorikurs. + at mamma har ikke råd til å betale det fordi det er veldig dyrt, men trafikklæreren sier det er obligatorisk.

Hjelp??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trafikklæreren mener vel at det er obligatorisk for å få ta mopedlappen? Man  ikke ta noe sertifikat av noen slags helst form selv om man har tatt grunnkurs.

Anonymkode: d95d1...3c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cupcakemonster
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Trafikklæreren mener vel at det er obligatorisk for å få ta mopedlappen? Man  ikke ta noe sertifikat av noen slags helst form selv om man har tatt grunnkurs.

Anonymkode: d95d1...3c7

men at man tar det praktiske kurset senere liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, cupcakemonster skrev:

men at man tar det praktiske kurset senere liksom?

Ja, det er absolutt ingen problem. Du er generelt sett ikke bundet til noe videre kurs etter trafikalt grunnkurs.

Anonymkode: d95d1...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cupcakemonster
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, det er absolutt ingen problem. Du er generelt sett ikke bundet til noe videre kurs etter trafikalt grunnkurs.

Anonymkode: d95d1...3c7

åja okei, fordi trafikklæreren sa at man ikke kunne trekke seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cupcakemonster
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er absolutt ingen problem. Du er generelt sett ikke bundet til noe videre kurs etter trafikalt grunnkurs.

Anonymkode: d95d1...3c7

forresten trafikklæreren sa også at hvis man ikke kommer på de praktiske kjøretimene måtte man betale penger uansett. vet du hva man kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du har meldt deg på et helt pakkekurs er det jo litt verre, da. Har du lest noen betingelser for kurset? Skrevet under på en avtale?

Anonymkode: d95d1...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cupcakemonster
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om du har meldt deg på et helt pakkekurs er det jo litt verre, da. Har du lest noen betingelser for kurset? Skrevet under på en avtale?

Anonymkode: d95d1...3c7

har pakkekurs. men sto ingenting om at man ikke kunne trekke seg og har ikke skrevet under på en avtale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, cupcakemonster skrev:

har pakkekurs. men sto ingenting om at man ikke kunne trekke seg og har ikke skrevet under på en avtale

Jeg er ingen jussekspert, men om du er helt sikker på det du sier så tviler jeg på at de kan kreve penger av deg om du velger å ikke ta kurset.

Anonymkode: d95d1...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cupcakemonster
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ingen jussekspert, men om du er helt sikker på det du sier så tviler jeg på at de kan kreve penger av deg om du velger å ikke ta kurset.

Anonymkode: d95d1...3c7

ok, takk for at du tok deg tiden til å svare. kan prøve å ringe de igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, cupcakemonster skrev:

har pakkekurs. men sto ingenting om at man ikke kunne trekke seg og har ikke skrevet under på en avtale

Men da kommer det jo helt an på hva betingelsene for dette kurset er, og det kan vi ikke si noe om når vi ikke vet hvilket pakkekurs det dreier seg om og på hvilken kjøreskole. 

Og jeg vil tro det er fullt mulig å gjøre en bindende påmelding uten å fysisk signere på noe. 

Anonymkode: c1fbf...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...