Gå til innhold

Oppfølging psykiatri fra kommunen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! For tre måneder siden ble det søkt om kommunal psykiatri oppfølging. For en måned siden fikk jeg brev om at jeg får innvilget oppfølging. Men det sto ingenting om ventetid..

Hvor lenge er det vanlig å måtte vente på at tilbudet skal bli satt i gang?

Jeg sliter veldig for tiden og trenger egentlig veldig hjelp nå...

Sliter veldig med telefonangst og synes det er utrolig vanskelig å ta kontakt med hjelpeapparatet. Kunne sikkert ringt og spurt hvor lang ventetid det er, men av en eller annen teit grunn så klarer jeg det bare ikke... 

Anonymkode: c9b1f...c1f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å få noen til å ringe for deg eller sende en e-post? Ventetiden varierer fra kommune til kommune og saken din.

Anonymkode: 0374e...8be

Skrevet

Tror det kommer an på henvisningen og hvor akutt det er. Jeg ble henvist, fikk svar på vedtak og kom i gang med tilbudet i løpet av en uke. Men jeg ble henvist av behandler på psykiatrisk akuttpost hvor det ble lagt mye vekt på hvor ekstremt dårlig jeg ble sist jeg ble skrevet ut etter lang innleggelse uten skikkelig oppfølging videre. Så tror det ble satt i gang som akutt-tiltak. Kanskje det er lenger ventetid hvis man oppfattes som mer fungerende og det "bare" er henvisning fra fastlege? 

Det er i alle fall et veldig bra tilbud. Jeg har vedtak på fem timer i uken og har to faste kontakter. Det er veldig godt å ha noen som kommer hjem til meg og som jeg evt også kan gå ut og gjøre noe med. 

Håper vedtaket kommer i gang så fort som mulig. :klemmer:

Hva med å sende mail til dem? Vil tro du finner mail til virksomhetsleder via kommunens hjemmesider. Evt. Kontakte fastlege og høre med h*n? 

AnonymBruker
Skrevet

Når vedtaket er gjort sendes det over til de som skal følge deg opp. De bestemmer hvem som skal ha deg og den personen ringer deg for å avtale time. Vil tenke du hører noe ganske fort. Hos meg gikk det en uke fra vedtak til hun ringte. 

Anonymkode: 48ef9...076

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Når vedtaket er gjort sendes det over til de som skal følge deg opp. De bestemmer hvem som skal ha deg og den personen ringer deg for å avtale time. Vil tenke du hører noe ganske fort. Hos meg gikk det en uke fra vedtak til hun ringte. 

Anonymkode: 48ef9...076

Men nå er det gått over en måned, kan dem ha glemt meg? :(

12 hours ago, Skadeskutt said:

Tror det kommer an på henvisningen og hvor akutt det er. Jeg ble henvist, fikk svar på vedtak og kom i gang med tilbudet i løpet av en uke. Men jeg ble henvist av behandler på psykiatrisk akuttpost hvor det ble lagt mye vekt på hvor ekstremt dårlig jeg ble sist jeg ble skrevet ut etter lang innleggelse uten skikkelig oppfølging videre. Så tror det ble satt i gang som akutt-tiltak. Kanskje det er lenger ventetid hvis man oppfattes som mer fungerende og det "bare" er henvisning fra fastlege? 

Det er i alle fall et veldig bra tilbud. Jeg har vedtak på fem timer i uken og har to faste kontakter. Det er veldig godt å ha noen som kommer hjem til meg og som jeg evt også kan gå ut og gjøre noe med. 

Håper vedtaket kommer i gang så fort som mulig. :klemmer:

Hva med å sende mail til dem? Vil tro du finner mail til virksomhetsleder via kommunens hjemmesider. Evt. Kontakte fastlege og høre med h*n? 

Takk for svar! Jeg har hatt vedtak før for ca. 5 år siden og da var ventetiden på ca. 2 uker, nå har jeg ventet i tre måneder, synes det er lang tid... 

Skal prøve å sende mail, eventuelt møte meg skikkelig opp å ringe om jeg ikke hører noe denne uka.

Anonymkode: c9b1f...c1f

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke vil ringe selv, hva med å bestille en time hos fastlegen og få fastlegen til å ordne opp for deg? Kommunen er treige og det er mer regelen, enn unntaket at man må purre. 

Anonymkode: 6d0e3...a92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...